Gå til innhold

Messetilbud fra Fotovideo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

okey, men når skal vi vite om nettpris + frakt er i virkning eller ikke?

Etter det som har vært sagt fra JP, så gjelder alltid butikkpris = nettpris + frakt hvis en kunde påpeker prisforskjell.

 

Feil. Jeg har vært i fysisk butikk (JP i Drammen) og forlangt nettpris på et objektiv. Det var ca 1500kr dyrere i butikk. Nettpris i denne butikken var det ikke snakk om!

Endte med at jeg kjøpte objektivet hos FV i Oslo.

 

Edit: Og det var ikke noen kampanje engang. Det var bare butikkprisen hos JP i Drammen som var svindyr!

Endret av korp
Lenke til kommentar

okey, men når skal vi vite om nettpris + frakt er i virkning eller ikke?

Etter det som har vært sagt fra JP, så gjelder alltid butikkpris = nettpris + frakt hvis en kunde påpeker prisforskjell.

 

Feil. Jeg har vært i fysisk butikk (JP i Drammen) og forlangt nettpris på et objektiv. Det var ca 1500kr dyrere i butikk. Nettpris i denne butikken var det ikke snakk om!

Endte med at jeg kjøpte objektivet hos FV i Oslo.

 

Edit: Og det var ikke noen kampanje engang. Det var bare butikkprisen hos JP i Drammen som var svindyr!

 

Jeg har opplevd det samme i JP- Fr.stad og gjorde det samme som deg, men JP-Stoney har sagt en gang at det skal gies nettpris hvis man påpeker det.

Lenke til kommentar

okey, men når skal vi vite om nettpris + frakt er i virkning eller ikke?

Etter det som har vært sagt fra JP, så gjelder alltid butikkpris = nettpris + frakt hvis en kunde påpeker prisforskjell.

Bare sånn for orden skyld, jeg sente en kamerat for å kjøpe SB-900'en, han hadde skrift ut kampanje tilbudet på SB-900, og han gjorde de oppmerksomme på nettpris + frakt. Beskjeden han fikk var at det var helt uaktuelt å selge til den prisen.

Jeg bestilte AF-S 85 f/1,4 fra dem for 9mnd siden, prisen på den ble nettpris + frakt og hvis ikke jeg husker helt feil så kjøpte jeg tidligere EF 70-200 f/4 IS og EF 24-105 f4 IS fra dem for nettpris + frakt.

JP burde vel egentlig bestemme seg om hva de skal praktisere, for så å ta seg tid til å informere de som står i butikken.

Lenke til kommentar

okey, men når skal vi vite om nettpris + frakt er i virkning eller ikke?

Etter det som har vært sagt fra JP, så gjelder alltid butikkpris = nettpris + frakt hvis en kunde påpeker prisforskjell.

Bare sånn for orden skyld, jeg sente en kamerat for å kjøpe SB-900'en, han hadde skrift ut kampanje tilbudet på SB-900, og han gjorde de oppmerksomme på nettpris + frakt. Beskjeden han fikk var at det var helt uaktuelt å selge til den prisen.

Jeg bestilte AF-S 85 f/1,4 fra dem for 9mnd siden, prisen på den ble nettpris + frakt og hvis ikke jeg husker helt feil så kjøpte jeg tidligere EF 70-200 f/4 IS og EF 24-105 f4 IS fra dem for nettpris + frakt.

JP burde vel egentlig bestemme seg om hva de skal praktisere, for så å ta seg tid til å informere de som står i butikken.

Hei alle,

 

Nå er dette en Fotovideo tråd, så det føles ikke helt riktig at jeg kommenterer her, håper at det ikke blir ansett som reklame...

 

Dere har bedt om å gjør det klart hva som gjelder ivm webb- kontra butikkpriser. Uten att jeg vil går inn i hele diskusjon igjen om hvis det er riktig eller feil med å ta ulike priser i ulike butikker eller i fysisk butikk vs webb - det finnes mange tråd om det, så vil jeg gjerne sier hva som gjelder - og hva som er kulans.

 

* vanligvis så gjelder webbpris på nett og butikkpriser i butikk. Punkt. Det er den "offisielle" les "juridiske" standpunkt.

 

* siden vi ikke ønsker at noen kunder kunne føler seg "lurt" av oss fordi de kanskje ikke lesde godt nok på nett at butikkpriser kan avviker webbpriser, så har vi en kulans politikk med å tilbyr webbpris + frakt hvis kunden er tydelig misfornøyd med oss. Dette er altså ikke en "rettighet" men en "kulans". Alle butikker vet om dette og hvis en butikk ikke følger det opp, så er det veldig fint med tilbakemelding til butikksjefen eller meg eller kundeservice. Så rydder vi opp med enn gang. Kort oppsummert betyr det att det gis webbpris i butikk hvis det var uklart til kunden på noen måte att prisen ikke gjelder.

 

* dene tråd her handler om våre kampanjepriser i denne uke som er så tydelig som overhodet mulig markert med "gjelder bare på nett"... tror ikke at det kan sies mer tydelige enn vi har gjort. Så her gjelder ikke den forrige kulans regel siden det ikke er noe tvil. Og derfor er det riktig at butikksjefene er mild sagt skeptiske til å selge til disse prisene. MEN, også her har vi gitt fritt hand til butikksjefene for å ta en avgjørelse lokalt i butikk. Det er mest naturlig att butikksjefene i Oslo som har messetilbud rundt hjørnet selger til webb-/messepriser i noen tilfelde mens butikksjefen i Haugesund kanskje ikke er "rammet" av samme lokale messetilbud.

 

Alt i alt kan det virke forvirrende, men jeg tror det er en system likevell ;-)

 

God helg

 

Stephan

 

redigert: Uffda, det var fryktelig Norsk, har rettet noe, men fortsatt ikke bra i det hele tatt. Ikke gir dette videre til invanderingsdepartementet ellers så får jeg aldri Norsk pass :-)

Endret av JPstoney
  • Liker 5
Lenke til kommentar
* siden vi ikke ønsker at noen kunder kunne føler seg "lurt" av oss fordi de kanskje ikke lesde godt nok på nett at butikkpriser kan avviker webbpriser, så har vi en kulans politikk med å tilbyr webbpris + frakt hvis kunden er tydelig misfornøyd med oss. Dette er altså ikke en "rettighet" men en "kulans".
okey, slik jeg forstår deg så får vi tilbudet nettpris + frakt hvis vi er missfornøyde med JP......vel vel....

 

* dene tråd her handler om våre kampanjepriser i denne uke som er så tydelig som overhodet mulig markert med "gjelder bare på nett"... tror ikke at det kan sies mer tydelige enn vi har gjort. Så her gjelder ikke den forrige kulans regel siden det ikke er noe tvil. Og derfor er det riktig at butikksjefene er mild sagt skeptiske til å selge til disse prisene. MEN, også her har vi gitt fritt hand til butikksjefene for å ta en avgjørelse lokalt i butikk. Det er mest naturlig att butikksjefene i Oslo som har messetilbud rundt hjørnet selger til webb-/messepriser i noen tilfelde mens butikksjefen i Haugesund kanskje ikke er "rammet" av samme lokale messetilbud.

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at alle prisene Dere operere med gjelder på nett. Prisen gjelder kun ved bestilling i vår nettbutikk uansett normal pris eller kampanje pris.

Skal legge til til slutt at jeg har nok blitt ledet til å tro at Dere kjører en filosofi at nettpris + frakt = kjøpesum i lokalbutikkene og jeg innser at jeg har tatt feil og beklager missforståelsen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...