Tor Rasmussen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Problemstillingen min er at all HD-film jeg har på pc-en kun blir hakkemat når jeg streamer til BoxeeBox og PlayON HD mini2. Hele nettverket i huset er trådløst på nye Linksys E4200. (Har prøv Netgear WNDR3800 også, men den var enda dårligere). Så nå trenger jeg en NAS bak tv-en som kan være koblet til Boxee via en LAN-kabel. Og så hadde jeg tenkt at NAS samtidig kunne være tilkoblet ruteren via WiFi. Men finnes en slik løsning med både WiFi og LAN på samme NAS? Og vil løsningen som jeg skisserer kunne fungere? (Eventuelt andre forslag?) Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Tror jeg har sett NAS-bokser med LAN og WiFi. Du må huske å ha en DHCP/router mellom NASen og Boxee-maskinen, ellers blir det fort knot. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Ok. Da er tanken min å kanskje ha en slik "basestasjon" bak tv-en. Finnes det ikke en slik boks som har kontakt med ruteren via WiFi, men samtidig har 4 LAN-porter i ryggen? For da kunne vel kanskje en slik base stått bak tv med lan til boxee og NAS, og wifi til ruter i kjelleren. Hva heter en slik boks? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Sorry, er litt grønn på nettverk. Den "basestasjonen" jeg virrer om. Vil følgende produkt kunne hjelpe meg? http://www.netgear.com/home/products/wireless-range-extenders/access-points/WN802T.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå