OAB1966 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Jeg har en BMW 540 som jeg har trimmet. Fra før har jeg chippet den, satt på racekatter og et komplett kaldluftsinntak m/konfilter. Det ble noe merkbar forskjell. Den store forskjellen kom etter at jeg fjernet hele det originale eksosanlegget etter "kattene" og sveiset på et effektanlegg med gjennomstrømmingspotter og ettermonterte en kaldstartdyse på innsuget. (mere luft=mere bensin). Jeg ble igrunn svært overrasket over den store forskjellen. Det finnes mange "flaskehalser" som holder effekten tilbake. I dette tilfelle var det eksosanlegget som holdt tilbake den største effektøkningen etter alle disse nevnte modifikasjonene fra før av. Nå går bilen noe helt sinnsykt, ja den går som en rakett. BMW'n er blitt "Rambo on wheels" Tidligere hadde jeg en Ford Scorpio Cosworth, en 2,9 liters motor med 24 ventiler. Først chippet jeg den og sveiset på et komplett effektanlegg uten katalysatorer. Det ble noe merkbar forskjell. Etter at jeg laget meg et komplett kaldluftsinntak m/konfilter og en kaldstartdyse montert på innsuget, (mere luft=mere bensin) ble jeg svært overrasket. Det ble en betydelig økning i effekten. "Flaskehalsen" i dette tilfellet lå på innsugssiden og holdt tilbake den største effektøkningen. For at man skal få god utbytte av trimmingen, gjelder det å få vekk flaskehalsene både på innsugssiden og ekssossiden. Når motoren drar inn mere luft, er det til stor hjelp å ettermontere en kaldstartdyse på innsuget som slår inn ved full gass. Endret 13. oktober 2011 av OAB1966 Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Du burde ikke trimme. Det er ikke lov. Du veit du forurenser med bil? Det er verre enn røyking. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Men såå mye mer moro! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Du burde ikke trimme. Det er ikke lov. Du veit du forurenser med bil? Det er verre enn røyking. Å hvor har du det fra att trimming ikke er lovlig? Vennligst ikke uttal deg på ting du åpenbart ikke har greie på. med mindre innlegget ditt er ironisk, noe jeg håper det er. =) Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Du burde ikke trimme. Det er ikke lov. Du veit du forurenser med bil? Det er verre enn røyking. Å hvor har du det fra att trimming ikke er lovlig? Vennligst ikke uttal deg på ting du åpenbart ikke har greie på. med mindre innlegget ditt er ironisk, noe jeg håper det er. =) Ja, det var ironisk. Trodde det var ganske lett å se. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Aldri godt å vite Endret 15. oktober 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Sant, så sant! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Hmmm, dette er tredje gangen jeg ser denne posten, først på bimmers, så bilforumet, og nå her. Det skal vel helt egentlig litt mer til enn en kaldstartsdyse og racekatter for å få en bil til å gå fra greit til "som en rakett". Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jaja OAB, hadde dette vært en innvandrer så hadde du vell forventet likvidering. Men ja, du er captain obvious for motor/bil kjente, men takk for informasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå