Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Forsikring - kraftig prisjustering

Wabby

Anbefalte innlegg

Hei,

har per i dag forsikret bilen min i et selskap med full kasko og 70%, 16.000km kjørelengde.

Betaler 4400,- i året.

I går datt det inn regning for neste år, hvor de hadde skrudd opp prisen med 20%! Ringte og lurte på hvorfor de hadde gjort det, og forklaringen var at prisen er oppjustert fordi ANDRE har smelt bilene sine.

Det er jo nesten kollektiv avstraffelse dette. Men det jeg lurer på, kan de endre prisen så kraftig ved nytt hovedforfall?

Vet jeg kan bytte forsikring osv osv. Men ble bare så kraftig provosert av prisøkningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde If før.

Hadde delkasko, og det kostet rundt 4000 i året. Men etter et år så ville de ha 7000 for samme forsikring. De mente at de alltid er billigst første året, også økes prisene.

Da valgte jeg å bytte selskap, og der måtte jeg betale 4000 for full kasko. Det er en mye bedre avtale. Har hatt forsikringen der noen år nå, og prisen har ikke blitt oppgjustert.

Sjekk hva andre selskap tilbyr, det anbefales!

Lenke til kommentar

... Ringte og lurte på hvorfor de hadde gjort det, og forklaringen var at prisen er oppjustert fordi ANDRE har smelt bilene sine.

Det er jo nesten kollektiv avstraffelse dette. Men det jeg lurer på, kan de endre prisen så kraftig ved nytt hovedforfall?

De kan selvsagt endre premien ved forfall. Det er faktisk det vanlige tidspunktet å gjøre det. Og det er ikke kollektiv avstraffelse. Forsikring er i praksis en metode for å fordele risiko. Det vil si at den som blir utsatt for skade for dekning av de andre forsikringstagerne. Blir utbetalingene større enn beregnet blir premien som må betales høyere for neste periode.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...