Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir gutter sur når dama har mye guttevenner ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig an på personen, ikke på kjønnet.

Jeg har en venninne som måtte slette halvparten av alle kompisene huns på facebook siden typen ikke likte at hun hadde så mange guttevenner.

Jeg har også en venninne som ble sjalu bare typen huns snakket med andre jenter.

For meg hadde det vært ok, men jeg må innrømme jeg ikke hadde likt om du tilsynelatende hadde bedre kjemi/koste deg mer med/hatt det gøyere med guttekompisene dine enn med meg.

Endret av MikkelRev
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg skal ikke henvise til noen andre "svar" her.|

-----------------------------------------------------|

Det kommer helt an på alder.

Hvis det er i en ung alder. (0-7.)

Så har dette ikke stort og si.

Hvorfor:

Fordi at det er en periode som man ikke tenker så mye på hvilket kjønn du er.

Det viktigste er at du har noen og "henge" med og kunne leke med. Her har interessene mye og si. Liker du og leke med biler, er det sikkert ikke mange jenter som blir med. Men hvis du leker med action-figurer eller lignende jente greier, er det større sjanse for og komme nærmere.

Men må tenker du helt sikkert at hva vil de andre guttene og noen av jentene tenke om deg nå?

(Om du er homse eller ikke.) Men siden det er i en så ung alder har det ikke stort og si. Det meste vil bli lagt bak seg når du nærmer deg 10-12 alderen.

Alder: 12/13-15/16.

Her har det en del og si, det er et stadie der jentene blir mere voksne. Og guttene henger ikke helt med i alder. (Det sies vel at jenter er 2-3 år eldre en gutter i hodet. Og ja, det stemmer en god del.)

Så derfor vil jentene legge mere merke til hvem som er "mindre" og hvem som er "eldre". Med dette mener jeg åssen de oppfører seg og hva de gjør.

La oss se at du er av den "eldre" typen, da vil jentene se mere til deg fordi du er ikke barnslig, og dermed blir det mere "konkurranse" om de "eldre" guttene en de "yngre" guttene.

Og ja, da blir svaret ja for at jentene blir sure når en jente har mye gutte venner. Og det vil også føre til at flere av guttene vil bli sjalu. (og nei, de vil ikke bli direkte sure. Men heller konkurranse artige. Og med det mener jeg at de vil "slåss" om jenta/jentene. Og dermed trykke ned andre gutter. (Mobbing etc.) Og det kan føre til at noen gutter kan bli sure.)

Men ja, det er også mange andre definisjoner her.

Du har jo en god ting: Hvis en jente har mange gutte venner kan andre gutter se på henne som en "oppmerksomhets søker". (hun er egentlig bare ute etter oppmerksomheten for og dominere andre jenter.) det er en form for usynlig mobbing, som jeg tror ikke mange tenker over.

Men jeg regner med at svaret du søker er: Ja, noen gutter kan bli sure.

Fordi:

Fordi de(gutten/guttene) er missunlige på de gutten/guttene som får den jentas oppmerksomhet. (Og jenta er sikkert en av de "fineste" i klassen.)

Så det er en grei løsning.

MEN, hvis det er en høy alder du tenker på, så Nei.

Da er ihvertfall ikke den personen som blir sure riktig bra. Med mindre han har vært god venn med denne jenta og senere blitt "glemt" eller "forlat" av denne jenta. fordi hun fant noen som var "bedre".

Håper du fikk noen svar?

Og nei, jeg er ikke ekspert eller noe hvis du skulle lure.

(16 år, og leser om Psykologi på fritiden.)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at viss det er et problem for gutten at du har mange guttevenner, og han ikke vil at du skal ha de og at du skal bryte forholda dine med dei, så har du feil kjæreste, dump han og gi faen. Forhold handler om å stole på hverandre, om vennene er jenter eller gutter skal ikke ha noe å si. Jeg er i en motsatt situasjon, er gutt, 17, dame, og har mange jentevenner. Dama respekterer det og syns det er greitt. Hadde ikke hun respektert det hadde jeg dumpa ho på flekken. En kjæreste bør aldri be den andre parten om å avslutte forholda med vennene sine. Da har du rett og slett feil partner.

Lenke til kommentar

En grunn for at du heter LonelyMan eller? Snakk for deg selv, jenter må da ha lov til å ha guttevenner, og det er da virkelig ikke en selvfølge at disse bare tenker seksuelt!

Lenke til kommentar

Det er jo noen ting som bestemmer litt.

Det å ha mange guttevenner er ikke noe problem, men som han over meg sier. Noen av de er heftig kåte. Eksen min fikk seg en venn som var det. De var venner de 2 siste månedene jeg og ho var sammen og når det var slutt, ble de 2 sammen. Det eneste han tenkte på da var å ha sex, men ho ville ikke. Så alt endte med at han gjor det slutt fordi ho ikke ville ha sex.

Men gutter burde ikke bry seg om guttevenner, men det fins jo de guttene man kan se at liker jenta og da vil jo man selvfølgelig ikke bli særlig god venn med guttevennen.

Var guttene venner med jenta før man blir sammen, er det dårlig av kjærsten å bli sur fordi ho har mange guttevenner.

Lenke til kommentar

En grunn for at du heter LonelyMan eller? Snakk for deg selv, jenter må da ha lov til å ha guttevenner, og det er da virkelig ikke en selvfølge at disse bare tenker seksuelt!

Punkt 1: Jeg har ikke sagt at de ikke skal ha guttevenner.

Punkt 2: Jeg har dame.

Punkt 3: Jeg har ikke sagt at det er en selvfølge at disse tenker "bare" seksuelt.

Jeg har sagt at sjansen for at alle IKKE tenker seksuelt, er lik null. Og dette igjen betyr dessuten IKKE at de "bare" tenker seksuelt, men det betyr at de "tenker seksuelt".

Teskje metoden er ofte benyttet hvor der er setninger som er vanskelig å dedusere/tolke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alt med måte. Jenten skal ikke ha behov for å gi opp venner, men at hun kan trappe ned klengingen burde være fair dersom hun skal satse på forholdet.

Selv om ikke partneren skal bestemme over deg må man i et forhold forsøke å respektere den andres ønsker.

Og når det gjelder LonelyMans kommentarer er også min erfaring at vi gutter "tenker langt mer seksuelt" (snodig formulering) enn jenter skulle tro.

Lenke til kommentar

Hva er galt med at de tenker seksuelt på dama di? Ville det heller ikke vært en downer om dama di var så stygg at ingen tenkte seksuelt på henne?

En sak kan ha både negative og positive sider, at den har en positiv side er ikke nødvendigvis en grunn for å neglisjere andre negative sider. Den andre siden er forøvrig ikke nødvendigvis negativ, men den har vist seg å være negativ i mange sammenhenger blant mange av oss, ikke meg, men noen av oss, og jeg mener den kan være negativ. Jeg har ikke opplevd at det ble noe seksuelt, men jeg har opplevd at dama har sagt de har prøvd seg seksuelt.

Jeg blander meg ikke inn i hva dama gjør, men jeg liker aller best at hun er sammen med noen veninner når hun er sammen med guttevenner i tillegg. Jeg LIKER det best.

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En sak kan ha både negative og positive sider, at den har en positiv side er ikke nødvendigvis en grunn for å neglisjere andre negative sider. Den andre siden er forøvrig ikke nødvendigvis negativ, men den har vist seg å være negativ i mange sammenhenger blant mange av oss, ikke meg, men noen av oss, og jeg mener den kan være negativ. Jeg har ikke opplevd at det ble noe seksuelt, men jeg har opplevd at dama har sagt de har prøvd seg seksuelt.

Jeg blander meg ikke inn i hva dama gjør, men jeg liker aller best at hun er sammen med noen veninner når hun er sammen med guttevenner i tillegg. Jeg LIKER det best.

Selvsagt, dette er vel tilfelle for alle, men alikvell så handler jo forhold om å stole på hverandre, så viss hun har noen gode guttevenner så er det dama du skal stole på, ikke de hun skal være med. Tenker de kun seksuelt, so be it, så lenge dama di kan si nei, og kanskje skjønne selv at dette ikke er rette type venn. Noe jeg har sagt før i tråden, ikke begynn å bosse over vennene til typen/dama.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Guttevenner som er venner og guttevenner du klenger på er to helt forskjellige ting. Jeg hadde aldri blitt sammen med en slik jente som hele tiden lot gutter tafse på henne for å få oppmerksomhet.

Uansett er det jenta som får ta et valg her. Hvis kjæresten ikke liker det, og jenta ikke vil gjøre noe med det, passer de ikke sammen. Det er ganske enkelt.

Lenke til kommentar

Delvis enig med Mynotir.

Det spørs jo hvor mye du klenger på de guttevennene. Er det bare sånn ikke overdrevet om du forstår er det ingen problem.

Jeg hadde ei jentevenn på videregående som jeg gjorde alt sammen med, og vi var også veldig klengete i en vennlig måte. Jeg fikk også dame iløpet av den tida, og da måtte jeg gi meg litt, dvs at vi ikke ble like fysiske som vi alltid hadde vært.

Kan vell si at jeg og den jenta var i overkant klengette iblandt, selv om vi bare gjorde det på tull liksom, men ble oppfattet av andre og dama som litt for seriøst, noe som førte til at vi ble gode venner uten å klenge.

Du bør hvertfall ikke finne deg en sjalu kjæreste, siden han antageligvis vil ødelegge vennskapene du har om du er villig til å ofre de istede for han.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar

Hva slags venner dem vil ha burde jentene selv få velge. Men om ei jente henger med nesten bare gutter å er klengete og flørtete med alle er det første som dukker opp i mitt hode at jenta er ei slut. Ikke det at man er tøs bare fordi man flørter mye, men etter min erfaring er slike jenter under middels vanskelig å få i seng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...