Gå til innhold

PL: 16.10.11 Arsenal v Sunderland, Ashburton Grove


Xanman

Anbefalte innlegg

Skuffet over Arteta og ikke minst Mertesacker.

Hvorfor det? Arteta fungerte utmerket som en dyptliggende playmaker i mine øyne. Han var veldig sentral i det oppbyggende spillet, og bidro i stor grad til at vi klarte å holde på ballen over lengre perioder i kampen. I tillegg til å slå flest pasninger og ha flest ballberøringer på banen, traff hele 90 % av pasningene hans sine mål. Han gjorde også en veldig god jobb defensivt.

 

Mertesacker gjorde også en solid jobb i mine øyne. Han gjorde ikke mye ut av seg, men han gjorde heller ikke noen feil så vidt jeg fikk med meg. Hver gang offsidefellen vår sviktet, var det som regel Koscielny som hadde skylden. For meg virker det som om Per blir mer og mer vant til PL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skuffet over Arteta og ikke minst Mertesacker.

Hvorfor det? Arteta fungerte utmerket som en dyptliggende playmaker i mine øyne. Han var veldig sentral i det oppbyggende spillet, og bidro i stor grad til at vi klarte å holde på ballen over lengre perioder i kampen. I tillegg til å slå flest pasninger og ha flest ballberøringer på banen, traff hele 90 % av pasningene hans sine mål. Han gjorde også en veldig god jobb defensivt.

 

Mertesacker gjorde også en solid jobb i mine øyne. Han gjorde ikke mye ut av seg, men han gjorde heller ikke noen feil så vidt jeg fikk med meg. Hver gang offsidefellen vår sviktet, var det som regel Koscielny som hadde skylden. For meg virker det som om Per blir mer og mer vant til PL.

Med tanke på Artetas foregående kamper synes jeg han skuffet. Jeg påpeker ikke at han var dårlig, og som du sier bidro han både defensivt og offensivt. Etter min mening det beste kjøpet sammen med Gervinho. Alikevel, som Necro påpeker, tempoet var ikke på langtnær hva han er i stand til, i tillegg var det en god del feilpassninger på ham som var unødvendige. Det at han holdt lenge på ballen er en tosidig sak. Det førte også til balltap, men det også mye på grunn av et til tider latterlig passivt midtbaneledd.

 

God kamp av Arteta, men langt under par.

 

Når det kommer til Mertesacker er det vel hele forsvarsrekka som er uorganisert, og full av nerver etter rundt 25 spilte minutt. Og som Stweart Robson poengterer i "talking tactics" er det i de sluttminuttene du ønsker en stor spiller som Mertesacker å dominere luftrommet i eget felt, hvorpå han taper en hodeduell som kunne hatt et mer fatalt utfall. Det i tillegg til litt markeringsproblemer håper jeg han fikser raskt. Kan til tider være et lite uromoment i forsvarsrekka med lav hastighet, og da spesielt sammen med Koscielny. (Gud hvor godt det blir å få Vermaelen tilbake)

 

Ikke en dårlig kamp, men kunne tenkt meg at han sto frem som en sikkerhetsgarantist fremfor et litt uberegnelig ledd i forsvaret. Han har styrken og høyden til å dominere mer enn han gjør.

Lenke til kommentar

Arteta spilte i en mer tilbaketrukken rolle i går, med Rosicky som offensiv playmaker. Jeg synes i hvert fall at han gjorde en god kamp, men som du sier har han spilt bedre kamper tidligere. Reagerte bare litt på at du trakk ham ut som en av våre svake spillere.

 

Flesteparten av sjansene til Sunderland kom som følge av balltap fra Song og Jenkinson, eller Koscielny som ikke klarte å holde linja. Kommer ikke på en eneste feil av Mertesacker faktisk. Han slår meg som en veldig intelligent og sikker stopper, selv om han ikke er like "flashy" som Kos og Vermaelen. Sammen med sistnevnte tror jeg han kan danne et meget godt stopperpar.

Lenke til kommentar

Arteta spilte i en mer tilbaketrukken rolle i går, med Rosicky som offensiv playmaker. Jeg synes i hvert fall at han gjorde en god kamp, men som du sier har han spilt bedre kamper tidligere. Reagerte bare litt på at du trakk ham ut som en av våre svake spillere.

Det var det jeg prøvde å poengtere i forrige post. Ikke på langtnær vår dårligste, men når man vet hva mannen er god for blir det litt under par.

 

Flesteparten av sjansene til Sunderland kom som følge av balltap fra Song og Jenkinson, eller Koscielny som ikke klarte å holde linja. Kommer ikke på en eneste feil av Mertesacker faktisk. Han slår meg som en veldig intelligent og sikker stopper, selv om han ikke er like "flashy" som Kos og Vermaelen.

Vel personlig mener jeg Mertesacker til tider lå litt høyt samtidig som Koscielny lå langt bak. I og med at han ikke har hastigheten til å ta igjen løp, ble det noen farlige situasjoner. Men som du poengterer; Koscielny var den som slet mest med linja. Og problemet ligger primært i dårlig kommunikasjon.

 

Sammen med sistnevnte tror jeg han kan danne et meget godt stopperpar.

Der er vi veldig enige.

Lenke til kommentar

Vel personlig mener jeg Mertesacker til tider lå litt høyt samtidig som Koscielny lå langt bak. I og med at han ikke har hastigheten til å ta igjen løp, ble det noen farlige situasjoner. Men som du poengterer; Koscielny var den som slet mest med linja. Og problemet ligger primært i dårlig kommunikasjon.

Mertesacker lå vel omtrent på linje med backene, mens Koscielny stod og surret for seg selv noen meter bak. Problemet er nok som du sier kommunikasjon. Mertesacker er helt ny i PL, og vi kan ikke forvente at han tar ansvaret som forsvarsorganisator allerede nå. Koscielny på sin side har vel enda ikke åpnet munnen sin en eneste gang i løpet av sin Arsenal-karriere. Vermaelen kommer til å gjøre stooor forskjell.

Lenke til kommentar

Strålende innlegg. Arteta-Rosicky kan fort bli et veldig bra partnerskap mens vi venter på Wilshere.

Arteta-Rosicky nærmest skriker Europa League. Det at Arsenal-fans (og ikke bare deg Le Prof) kan være fornøyd med en slik sentral midtbane som førstevalg er for meg hårreisende. Vi har blitt trykket ned i søla så mange ganger de siste årene at vi har helt glemt hvem vi er. Er det noen med hånden på hjertet som tror at vi kan inneha en seriøs tittelsjanse med de to sentralt? Nei? Da må vi forsterke.

 

Ironisk at vårt nye slagord er "Forward". Gimme a break Gazidis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke vært fornøyd om vi startet sesongen med Rosicky og Arteta som førstevalg, men jeg tror at det er et partnerskap som potensielt kan fungere bra frem til Wilshere blir klar igjen, eller til vi eventuelt henter inn en annen midtbanespiller. Dette avhenger selvsagt av at Rosicky fortsetter i samme stil som på søndag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...