Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mulig å bedømme om jeg har flat fot utifra avtrykk eller bilde?

misterpogo

Anbefalte innlegg

Ja, er dette mulig? i det minste få en generell anelse?

Var hos fysioterapeut for ca 1 år og hun sa jeg hadde det, men leste en plass at om buen under foten hadde mer enn 1 centimeter å gå på på tvers av foten var den ikke helt platt. Noen her som kan uttale seg om slikt om jeg legger ut bilde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet Intersport og sikkert en del andre som selger joggesko har utstyr som er i stand til å måle dette. Du står på en glassplate med spesiell belysning under og via speil vises fotsålen og p.g.a lysvinklingen ser du enkelt hva som har kontakt med glasset, noe som igjen gir en indikasjon på om fotbuen er abnormal.

Tror dette utstyret er datastyrt så de kan sannsynligvis scanne sånn at du får helt objektive data på hele fotbuen. Spesialister og enkelte andre kroppsmekanikere også har lignende om ikke bedre utstyr.

Du kan jo tildels enkelt sjekke dette selv ved å smøre inn foten med litt sverte eller noe som setter avtrykk (hudkrem) og bare tråkke på et blankt A4 ark, men da må du jo selv finne referansegrunnlag til å vurdere det. Nettopp dette er fordelen ved å gå til noen som har kompetanse til å vurdere funnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...