ray001 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Hva er maks lengde på usb2 og usb3 kabler og når trenge man extender? vurdere å kjøpe meg ny liten og lydløs pc, pga for mye støy ifra den jeg har nå. Men så kom jeg på tanke på å flytte pcen til annet rom, men trenger da fort 15-20mtr med usb, for å flytte pcen til annet rom. Endret 13. oktober 2011 av Ray001 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Maks lengde på usb uten repeater er 5 meter, noe større avstand enn det fører til unsync i signalet (Derfor man har repeaters) Jeg vet ikke hvor mange repeaters man kan ha før det trekker for mye strøm. Det finnes usb over ethernet løsninger dog, som gjør usb kontakten om til en nettverkskontakt i begge ender, så kan man trekke 70-80 meter med nettverkskabel i mellom. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Ok, via nettverket så redusseres vel speeden og, men det får så være, bare tastaturet, mus og andre små ting virke. Får bare flytte externe hdd inn på samme rom. Er i usa nå, får se om dem selger slike usb forlengere og isbre til nettverk til usb konvertere her borte. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Med usb extendere kan du få 20meter(4x5meter) uten og miste signalstyrke. Noe usikker på de usb over nettverk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 på 15-20 meter tror jeg at jeg ville sett etter en rimelig USB over ethernet løsning. du finner dem rimelig på ebay. Merk at noen av de billigere løsningene ikke alltid er optimal i forhold til hastighet dog - men det betyr som regel ingenting om du primært skal bruke det til kontrollere som mus/tastatur osv. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå