nebbdyr Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hei, etter lynnedslag i sommer måtte vi kjøpe ny router/trådløs sender. Valget falt på "Zyxel p-2602hwt", som visstnok skal fungere for både vanlig internett (som vi har.. sikkert adsl?) og fiber. Men etter bytte av router har jeg opplevd tilfeldige lag-spikes KUN i spill.. som f.eks WoW og LoL. Jeg bruker cmd for å pinge google, og når jeg har 500-600 ms latency på LoL eller WoW, viser loggen i cmd at jeg aldri har vært over 60 ms på det tidspunktet.. Er forresten koblet til nettverket med kabel;p Noen som vet hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Problemet behøver ikke ligge hos deg. Du kan laste ned gratisversjonen av pingplotter for å se hvor latency blir dårlig underveis. Endret 13. oktober 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 okei, skal laste ned det og komme tilbake hit når jeg har prøvd det ut : )) Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Når jeg fikk den routeren for en stund siden så sjekket jeg litt rundt og det så ut som at det var mye problemer med wifi-en på den. Men nå bruker ikke jeg det trådløse på den særlig mye, så har ikke noen erfaring der. Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Fant ikke noe spesielt med pingplotter, bortsett fra at jeg iblant fikk mye pack loss av "209.85.255.249"..? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Det er en IP som tilhører Google og som du kan gjøre fint lite med . Du bør helst bruke WoW-serveren som sluttpunkt. Da vil du teste hele kjeden mot serveren. Alternativt så bruk www.uio.no å kjøre test mot. Den er stabil og vil avsløre evt problemer med nettet ditt. Endret 14. oktober 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå