Saxor Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hei, Jeg kjøpte nettopp ny hdd, hk og minne. Installerte Win7 på med det nye oppsettet uten den gamle HDD'en plugget i og alt virker fint. Men så trenger jeg noen filer på den gamle disken, som det også er Win7 på, og hvis jeg plugger i den og prøver å boote fra den nye disken for å hente filene skjer det ingen ting. Har satt at den skal boote fra den nyeste disken i bios. Noen som har noen tips? Oppsett: Asus p8z68-pro i5 2500k Corsair Vengeance 1866mhz cl9 8 gb Begge disker er SATA Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 hvorfor skal du boote fra den gamle disken? du kjører win7 fra den nye og bruker den andre harddisken som sekundær, og så bare går du på datamaskinbehandling -> diskbehandling hvis du ikke finner den på min datamaskin etter boot. trur det skal funke da... Lenke til kommentar
Saxor Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Skal boote fra den nye, og kopiere over noe fra den gamle. Men pc'en booter ikke når den gamle er koblet i. Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) skrurn seg ikke på i det hele tatt eller booter ikke windows? hvis du kommer til BIOS, velg den nye disken der du har win7 som førstepri og boot den, da skal du jo komme deg inn i windows:p Endret 13. oktober 2011 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
Saxor Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Kommer i bios ja, og har satt riktig disk som første-pri, men windows vil ikke starte. Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 hmm, ser du skreiv det i det første innlegget ditt nå også.. er litt blind.. sjekk andre BIOS instillinger da under harddisk og RAID og se om det er noe automatisk tull som trer i kraft når du setter i en disk nummer 2. evt ta ut gamledisken, sjekk instillinger, og sjekk igjen etter du setter den inn igjen om du ser noen forandringer. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Litt usikker her, derfor vi prøver: -i hviken av de sata portene har du tilkoplet diskene? -hvordan reagerer om du kopler den nyeste disken fra og boote fra den gamle? -og hva om du booter med begge diskene tilkoplet, MEN du velger boot disk med å bruke F8, rett når Asus logo kommer opp? Endret 13. oktober 2011 av wiberos Lenke til kommentar
Saxor Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Skal teste, den gamle er koblet i 3gb/s port, den nye i en 6gb/s port, ikke marvell. Endret 13. oktober 2011 av Saxor Lenke til kommentar
Saxor Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) F8 under logo, så får jeg opp alternativene: Win boot manager, d1 og d2. Og når jeg da velger den nye disken så kommer det "windows is loading files" og "windows failed to load files". Hvis jeg da velger at den skal starte normalt står den bare der, skjer ingen ting. Med bare den gamle disken går å boote, eller windows starter, så blir det bluescreen sikkert pga feil drivere osv. Endret 13. oktober 2011 av Saxor Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Prøver å forstå her also: -har du noe annet tilkoplet enn de 2 harddiskene? -og hvis du velger F8 litt senere enn under asus logo, får du opp windows safe mode option osv? -hvis du har DVD-rom tilkoplet- kommer den opp i boot device priority? i tillegg til de 2 diskene dine? Og din HK er vel P8Z68-V PRO? eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå