Lycantrophe Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Google earth har vel ikke 64bit-støtte, så når du sitter det kommer du ingen vei. Edit: En sannhet med modifikasjoner. Det finnes noen smarte løsninger. Endret 19. oktober 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hm.. har prøvd å installere i softwarecenteret, men da fikk jeg i likhet med nå opp dette http://i54.tinypic.com/j60jed.png Edit: herregud, ser i kontrollpanelet at jeg har 64-bit og ikke 32. Hvis jeg logger på W7 istedetfor Ubuntu står det 32 i kontrollpanelet der da, har ikke dette noe å si? Tok det som en selvfølge at det var det samme, men får prøve på nytt da. Edit2: evernote/nixnote er virkelig noe jeg trenger - hvilken av disse versjonene skal jeg da laste ned? http://sourceforge.net/projects/nevernote/files/NixNote-1.0/ Setter virkelig pris på at folk hjelper her! skal nok få det til etterhvert! Du bruker ubuntu, altså skal du ha .deb-pakker. Og siden du har 64-bit er det pakken merket amd64 du skal ha. Så: http://sourceforge.net/projects/nevernote/files/Current/nixnote-1.1_amd64.deb/download Alternativt kan du legge inn en pakkebrønn som tilbyr det: https://launchpad.net/~vincent-c/+archive/nevernote (Står beskrevet hvordan du installerer der.) Da vil det bli oppdatert automatisk ved nye utgaver. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Edit: herregud, ser i kontrollpanelet at jeg har 64-bit og ikke 32. Hvis jeg logger på W7 istedetfor Ubuntu står det 32 i kontrollpanelet der da, har ikke dette noe å si? Tok det som en selvfølge at det var det samme, men får prøve på nytt da. Prosessoren på maskinen er enten 32-bit eller 64-bit. Dersom den er 64-bit bruker man et 64-bit operativsystem for å utnytte det fulle potensialet i prosessoren. Vil anta at du har W7 32-bit fordi det er billigere. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Prosessoren er 64bit, ellers hadde ikke ubuntu i 64bits utgave latt seg installeres. Foreslår ved bytte av win7 at du oppgraderer til 64bit. Lenke til kommentar
jvdp Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Både ge6 og nixnote er nå lastet ned, så nå har jeg skjønt hvordan ting fungerer. Men.. fonten i ge6 er jo fullstendig fucka: http://i54.tinypic.com/swprac.png Noen andre med samme problem? Fonten er så og si uleselig, og av en eller annen grunn gjør den at man ikke kan trekke sidebaren lenger til venstre enn det som er på bildet... utrolig irriterende! Ser ut som det finnes en løsning på denne siden: http://ubuntuguide.net/install-google-earth-and-fix-ugly-fonts-in-ubuntu-11-04-natty hvor/hvordan setter jeg da inn den koden som er boksen under "fix ugly, unreadalbe fonts"? Altså, den som er slik: sudo apt-get install ttf-mscorefonts-installer takker for alle svar jeg får! Endret 20. oktober 2011 av jvdp Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Dårliggjort at de har fjerna Ubuntu classic. Unity er da fulstendig ubrukelig. Den som oppfant Unity burde fått sparken av Canonical. Vil si at gnome 3 er også er mye bedere Unity. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Om du ikke liker Unity, bruk noe annet. De driter i klagene virker det som. Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Om du ikke liker Unity, bruk noe annet. De driter i klagene virker det som. Det kan også være at folk driter i emnet fordi det er gamelt. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Om Unity hadde vært mye mer customizable hadde det vært en helt grei WM/DE, men slik den er nå er det rett og slett ikke bra. 2 Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Om Unity hadde vært mye mer customizable hadde det vært en helt grei WM/DE, men slik den er nå er det rett og slett ikke bra. Enig. For eksempel vist du skal endre utsende kan mann ikke leste ned nytt tema fra nettsider. Man må enten bruke programvaresenter eller terminal og der er det svært begrenset innhold på tema. Så jeg bruker Ubuntu GNOME Shell Remix. http://ubuntu-gs-remix.sourceforge.net 1 Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Enig. For eksempel vist du skal endre utsende kan mann ikke leste ned nytt tema fra nettsider. Man må enten bruke programvaresenter eller terminal og der er det svært begrenset innhold på tema. Så jeg bruker Ubuntu GNOME Shell Remix. http://ubuntu-gs-remix.sourceforge.net Hvorfor gå for en uoffisiell remix når det er så lett å installere Gnome Shell i Ubuntu? Dessuten er det ikke vanskelig å få inn flere temaer i Unity siden det faktisk ER Gnome 3. Jeg er ingen Gnome-fan på noen som helst måte, men syns faktisk både Unity og Gnome Shell er ganske bra i senere versjoner. Holder dog en knapp på Unity som en liten favoritt. Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Fordi på Ubuntu GNOME Shell Remix har de fjerna Unity og gjort gnome som standar. Endret 31. oktober 2011 av Leseren 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei jeg har et lit problem med netttilkoblingen på mitt Gigabyt P67 UD4 hovedkort. Jeg kjører Ubuntu 11.10 på maskinen og nettet er veldig tregt og kobler seg stadig ut, til orientering så fungere alt utmerket når jeg kjører win7 på den samme maskinen. Jeg har liten erfaring med linux og koding men jeg mistenker at problemet kan skyldes driveren til nettverkskortet og har funnet en hos Gigabyte men jeg aner ikke hvordan den skal installeres, er heller ikke 100% sikker på at det er problemet. Håper det er en her som kan hjelpe meg. Jeg har klippet dette fra samme spm i den frie kafeen der jeg som dere ser ble bedt om å sjekke Ubuntu forum, håper jeg har kommet rett nå. Jeg har googlet problemet før og funnet flere som har samme problemet. Eks: Default driver for Realtek RTL8111E chip (Ethernet) does not work Symptoms ======== 1) After 10-20s of network use The internet will freeze randomly and all network dependent applications will be affected simultaneously 2) 30-60s after: The internet will come back and everything will be working normally 3) Immediately after the internet resumes: An entry like below shows up in /var/log/messages Jun 23 15:38:05 pilotuvic kernel: [18856.827556] r8169 0000:03:00.0: eth0: link up Solution ====== 1) First make sure that linux kernel source is installed in your system (yast software management) 2) ensure that gcc is installed (yast software management) 3) Download the latest linux driver for RTL8111E from the realtek website The one that I am running is the 8168 driver version 8.024.00 4) unzip the tarball (creates a directory called "r8168-x.xxx.xx") 5) As root run the autorun.sh from inside the newly created "r8168-x.xxx.xx" directory Det er løsningen jeg ikke får til pga manglende kunnskap sikkert. Du fant ingen løsning eksplisitt for Ubuntu? Ubuntuforums kan være verdt en titt. Problemet ser ut til åvære løst i 3.0-versjonen av kjernen, kanskje noen her som bruker Ubuntu kan fortelle deg hvordan du kan få oppgradert til en nyere kjerneversjon? OK takk for hjelpen så langt.Jeg kjører nyeste versjon av Ubuntu (11.10) men du mener at den ikke har 3.0 versjonen av kjernen? Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Start en ny tråd, og send meg en pm, så skal du få hjelp. Informer om det er trådløst nett, og isåfall hvilket nettverkskort du har. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Start en ny tråd, og send meg en pm, så skal du få hjelp. Informer om det er trådløst nett, og isåfall hvilket nettverkskort du har. Takk for hjelpen men jeg fikk hjelp i den frie kafeen. Det var dette som var problemet: Kan være du har støtt på det beryktede(?) problemet med Realtek 8168/8169? Driveren som har vært inkludert i kjernen som eneste for disse (i allefall inntil nylig, om ikke annet) egentlig har vært for 8169, men pga. en "bug"(?) i koden så inneholdt den også pci-id'en til 8168 slik at driveren dermed ble benyttet for både 8169/8110 (pci) og 8168/8111 (pci express). Noen her som har forsøkt å legge inn TeamViewer i Ubuntu? Endret 5. november 2011 av minhund Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Noen her som har forsøkt å legge inn TeamViewer i Ubuntu? TeamViewer fungerer utmerket i Ubuntu, i alle fall 32-bits versjonen jeg har brukt. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Noen her som har forsøkt å legge inn TeamViewer i Ubuntu? TeamViewer fungerer utmerket i Ubuntu, i alle fall 32-bits versjonen jeg har brukt. Har du mulighet til å gi meg en step by step veiledning på installasjonen. Jeg er litt fersk i Ubuntu. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Noen her som har forsøkt å legge inn TeamViewer i Ubuntu? TeamViewer fungerer utmerket i Ubuntu, i alle fall 32-bits versjonen jeg har brukt. Har du mulighet til å gi meg en step by step veiledning på installasjonen. Jeg er litt fersk i Ubuntu. Last ned .deb filen herfra: http://www.teamviewer.com/no/download/index.aspx Velg 32- eller 64-bit, avhengig av din installasjon. Resten går av seg selv. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Noen her som har forsøkt å legge inn TeamViewer i Ubuntu? TeamViewer fungerer utmerket i Ubuntu, i alle fall 32-bits versjonen jeg har brukt. Har du mulighet til å gi meg en step by step veiledning på installasjonen. Jeg er litt fersk i Ubuntu. Last ned .deb filen herfra: http://www.teamviewe...load/index.aspx Velg 32- eller 64-bit, avhengig av din installasjon. Resten går av seg selv. Da skal den være installert men hvordan starter jeg den? Det står at den må kjøres fra terminal, hvordan gjør jeg det? Fant ut av det, takk for hjelpen. Endret 5. november 2011 av minhund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå