Gjest Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hei! Jeg har tenkt å bygge en gaming PC, også har jeg sett på følgende deler: CORSAIR MIDITOWER OBSIDIAN 650D ATX BLACK CORSAIR TX 650W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/600 32MB ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 MSI P67A-G45 B3, Socket-1155 Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S Fungerer disse delene godt sammen? Vil de klare spill som BF3 på full grafikk? Er det noen alternativer som enten kan gjøre den billigere uten å gå utover ytelse eller kraftigere uten å gå utover pris? Takk! Lenke til kommentar
Cyberstorm Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ser ut for du har valgt maskinen hos komplett.no http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10502 med noen unntak der du har valgt produkter hos Dustinhome. Prisen på komplett sin maskin ligger på 10.995,- men det er inkludert spillet BF3 og operativsystem. Frakt kommer i tillegg. Jeg vil tro at denne maskinen vil fungere bra til å spille BF3, kanskje ikke kjøre alt på det aller høyeste og kjøre det helt flytende, men du får en god maskin til prisen, det er sikkert. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ser ut for du har valgt maskinen hos komplett.no http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10502 med noen unntak der du har valgt produkter hos Dustinhome. Prisen på komplett sin maskin ligger på 10.995,- men det er inkludert spillet BF3 og operativsystem. Frakt kommer i tillegg. Jeg vil tro at denne maskinen vil fungere bra til å spille BF3, kanskje ikke kjøre alt på det aller høyeste og kjøre det helt flytende, men du får en god maskin til prisen, det er sikkert. Stemmer det, takk for svar! Er det noen deler jeg kan oppgradere for å få bedre ytelse uten å måtte ut med så alt for mye? Sett på Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB som minne istedenfor, men ser at hovedkortet ikke støtter 1600MHz. Har dette noe å si? Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ja det har noe å si. Da vil rammet ditt kjøre på max 1333MHz uansett. Forskjell på ram hastighet er ikke merkbart uansett så det du har satt opp ser fint ut. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Du kan alltids vurdere en CPU-kjøler. Standardkjøleren duger, men det er også alt for å si det sånn. Siden prosessoren er så overklokkingsvennlig er det nærmest en skam å ikke ha en bedre kjøler. Nå er tilsynelatende de eneste alternativene i kompletts konfigurasjonsfunksjon Antec Kuhler, men du kan alltids ta kontakt og høre om de kan være snille å montere en CoolerMaster Hyper 212+ for deg. Dette er en grei liten kjøler som passer utmerket til denne type prosessor. Videre vil du ikke kunne oppgradere noe spesielt med dette oppsettet. Velger du istedet AMD HD6970 samt en 750W strømforsyning vil du ha mulighet til å kjøre Crossfire hvis dette skulle bli et behov. Eventuelt kan du velge Asus P8P67-Pro som støtter SLI og beholde GTX570. Apropos skjermkortet så gjør du lurt i å heller velge Gainward GTX570 som attpåtil er billigere. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Takk for svar! Tror jeg ser litt mer og gjør noen endringer, men sålangt trenger jeg ikke mer hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå