koda Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har en liste der jeg registrerer fornavn, etternavn og tider i løpet av en konkurranse: A B C Ola Dunk 4,1 Jan Banan 2,3 Nils Pils 3,5 Jeg ønsker at denne listen automatisk underveis skal komme sortert i D, E og F. Forslag? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Sortert på hvordan måte? På navn? Tillater du duplikater? Lenke til kommentar
koda Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Sortert på beste tid: D E F Jan Banan 2,3 Nils Pils 3,5 Ola Dunk 4,1 Endret 14. oktober 2011 av koda Lenke til kommentar
koda Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg løste det slik: I kolonne D skrev jeg opp tallene 1, 2, 3 osv nedover i radene for å indikere plasseringen I kolonne E1 fikk jeg fornavnet med formelen =INDEKS(A:A;SAMMENLIGNE(N.MINST(C:C;D1);C:C;0)) I kolonne F1 fikk jeg etternavnet med formelen =INDEKS(B:B;SAMMENLIGNE(N.MINST(C:C;D1);C:C;0)) I kolonne G1 fikk jeg tiden med formelen =(N.MINST(C:C;D1) Dersom flere er registrert med samme tid, blir kun den første listet opp flere ganger, pluss at dersom det kommer to like tider blir de stående med forskjellig plassering i kolonne D. Så lenge jeg kjører med tre desimaler, er det lite risiko for duplikater, så dette funker, men ikke veldig elegant.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå