Gå til innhold

Kjøp av rimelig 32"

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en TV som jeg vil bruke til PS3 og film (via PC og PS3).

Avstanden vegg-til-vegg på rommet jeg skal bruke den er ca. 190 cm, og da er vel 32" maks størrelse? Tenker å bruke veggfeste.

Har satt meg en makspris på ca. 4000kr 3000kr.

TVen må ha minst 2 HDMI innganger. Veldig greit hvis den har VGA eller DVI-inngang og lyd inn, men det er ikke et must.

Er det noe vits med Full HD på en såpass liten skjerm? Har hørt at det ikke har noe å si så lenge skjermen er mindre enn 40". Stemmer dette? Etter å ha lest på nettet, så er så og si alle spill 720p, så da har det vel egentlig ikke noe særlig å si?

(EDIT: har funnet ut at det ikke er noe vits med Full HD på denne avstanden med 32" skjerm).

Usikker på LED. Har dette noe å si for bildet, eller er det kun for å få TVen smalere?

Takker for alle svar!

EDIT: Omformulerte litt.

Endret av Kivlos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den så interessant ut! Er jo i det øverste prissjiktet (årsaken til at jeg ikke ønsker å legge så mye penger i det er at den bare kommer til å henge på "gutterommet", den er jo for liten til å stå i ei stue på et senere tidspunkt).

Når du skriver "Gå for LED, ikke pga bilde men det ser så fantastisk mye bedre ut..." tolker jeg det som at LED ikke har noe å si for bildet, men kun for utseendet, stemmer det?

Tror du 32" blir for lite på 190 cm? Må jo trekke fra litt for TV+veggfeste og avstanden mellom hodet og veggen, så ender vel opp på rundt 160-170 cm reell avstand.

På Lefdal selger de denne (Samsung) til 2495 kr. Denne er ikke Full HD, men støtter 1080p inn signaler. Hva skjer om den får 1080i signaler? Vil den bare bli svart?

EDIT: De selger også denne (Philips) som er Full HD for 500 kr mer enn Samsungen. Er det et bedre kjøp enn Samsungen over? Full HD og støtte for alle formater for 500 kr mer. På den andre siden har jeg hørt at Samsung er best på TVer...

Endret av Kivlos
Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg ikke vil ha noe utbytte av Full HD på denne avstanden. Vil heller ikke bruke noe mer enn 3000 kr, så pr. nå står valget egentlig mellom de to TVene jeg linket til i posten over. Noen som vet hva som skjer om Samsungen får 1080i signaler inn iom. at den kun støtter 720p og 1080p? Alternativt; er det noen kilder som kun sender ut 1080i og ikke 1080p?

Andre forslag?

EDIT: Noen som vet noe om denne fra LG?

Endret av Kivlos
Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg ikke vil ha noe utbytte av Full HD på denne avstanden. Vil heller ikke bruke noe mer enn 3000 kr, så pr. nå står valget egentlig mellom de to TVene jeg linket til i posten over. Noen som vet hva som skjer om Samsungen får 1080i signaler inn iom. at den kun støtter 720p og 1080p? Alternativt; er det noen kilder som kun sender ut 1080i og ikke 1080p?

Andre forslag?

EDIT: Noen som vet noe om denne fra LG?

Jeg fikk den fra LG i går, 32LK450. Har prøvd den både til ps3 spill, film og vanlig tv, og er veldig fornøyd. Synes man får mye for pengene mtp. at den er så rimelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...