Stagiriten Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) http://www.indymedia.no/node/27384 Er dette kommunister? Hva synes vi? Er dette greit? Den 15. oktober kl. 10.00 og utover vil vi okkupere Eidsvolls plass, utenfor Stortinget. Gjennom å okkupere plassen utenfor Stortinget vil vi vise vår støtte til den pågående kampen mot den kapitalistiske grådighetskulturen og for en rettferdig verden. En annen verden er mulig! Endret 13. oktober 2011 av Stagiriten Lenke til kommentar
PSV Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg er all for demonstrasjon mot korrupsjon, men resten av budskapet er litt døvt. Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Hvor lenge tror du demonstrasjonen vil vare? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Dette er bra, tenker USA tenker seg grundig om etter demoen! Uansett, lurer litt på hva en rettferdig verden er... Tror ikke det er mulig på denne planeten. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Noen som gidder å gå bort og ta bilde av de ~40 oppmøtte hippiene? 5 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 ÆRRE DEMO? ÆRRE DEMO PÅ G?!?!? JEG TAR MED BROSTEIN! FUCK SNUTEN MANN! FUCK KAPITALISME! FUCK THE SYSTEM! 5 Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 lurer litt på hva en rettferdig verden er... "spis de rike"? Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Kommunister? Dette er personer som er motstandere av undertrykkelse, korporativisme og jingoisme. Om det er anti-kapitalister som organiserer så er det synd. Kapitalister har også vært med å demonstrert, men i Norge skal man ikke forenes mot det onde, men man skal polarisere ytterligere. Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 i Norge skal man ikke forenes mot det onde, men man skal polarisere ytterligere. Så du synes kommunister og kapitalister skal forene seg? Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 i Norge skal man ikke forenes mot det onde, men man skal polarisere ytterligere. Så du synes kommunister og kapitalister skal forene seg? Hvis de sammarbeide om en sak? Ja, selvsagt. Men hvor står det at de er kommunister? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Demonstrasjon mot kapitalisme er jo greit nok, problemet er vel at Norge fungerer ganske godt kontra USA? Hadde de demonstrert mot politisk apathy derimot..... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Demonstrasjon mot kapitalisme er jo greit nok, problemet er vel at Norge fungerer ganske godt kontra USA? Det jeg tenkte og... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 ÆRRE DEMO? ÆRRE DEMO PÅ G?!?!? JEG TAR MED BROSTEIN! FUCK SNUTEN MANN! FUCK KAPITALISME! FUCK THE SYSTEM! TIS IS WAT I TAUT TO. Demonstrere mot kapitalismen i Norge blir som og demonsterte mot AIDS i Afrika, uansett kor du snur deg hen så er det ikkje annent og se, heller ingen annen løsning en og godta det. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7834736 "Hvem jeg er? Jeg er en av oss. Og hvem du er? Du er en av oss. Hvem vi er? Vi er oss." Facebook-siden «Okkuper Stortinget!» Facebook Aaaaaaahahahahaha, fy fader... /Ultimate facepalm! 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Antikapitalister er ikke 99%. 2 Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Hvor mange er ekte kapitalister? Ikke mange. De fleste (sikekrt 99%) mener at det er umoralsk å la folk ta sine egne valg. Endret 18. oktober 2011 av Stagiriten 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes vestlig middelklasseungdom som er sterke motstandere av kapitalisme og den ujevne ressursfordelingen i verden skal få tilbud fra staten om et opplegg der de donerer alle sine nåværende og fremtidige ressurser til fattige og kun beholder det de behøver for mat og husly. Dette skulle være midt i blinken for dem. Så sant de faktisk mener hva de sier da, og det ikke bare er noe moteriktig fjas de gjør for å være kule i raddismiljøet før de drar hjem til foreldrenes forstadsvilla og koser seg med hjemmekino, stereoanlegg, TV-spill og andre produkter av kapitalisme som de burde ta helt avstand fra. 3 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes vestlig middelklasseungdom som er sterke motstandere av kapitalisme og den ujevne ressursfordelingen i verden skal få tilbud fra staten om et opplegg der de donerer alle sine nåværende og fremtidige ressurser til fattige og kun beholder det de behøver for mat og husly. Dette skulle være midt i blinken for dem. Så sant de faktisk mener hva de sier da, og det ikke bare er noe moteriktig fjas de gjør for å være kule i raddismiljøet før de drar hjem til foreldrenes forstadsvilla og koser seg med hjemmekino, stereoanlegg, TV-spill og andre produkter av kapitalisme som de burde ta helt avstand fra. Bare tull. Dette har ingenting med virkeligheten å gjøre, men hvordan du skulle ønske at resultatet av en slik politikk var. Hvorfor skal ikke kritikere av kapitalismen kunne ta del i den teknologiske utviklingen? Jo, fordi du mener den er et resultat av systemet kapitalisme, når det egentlig er et resultat av mennesklig arbeid. Det du er ute etter er et system som gir utvikling, men forslaget ditt er et system som står for forskjellige typer slaveri og undertrykkelse. Men jeg forstår det. Det er jo ikke mye som gir like god fremgang som slaveri og tvang. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 AHP: Poenget er vell at den rike middelklasseungdommen, som han snakker om, som tar avstand fra den skjeve ressursfordelingen burde gi fra seg sine goder om de virkelig mener det. Det er hyklersk a sitte a messe om at vi har det sa godt og at vi ma dele pa alle godene og samtidig sitte hjemme i villaen forran 42' med tvspill og spare til bil. Enig? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes vi kan lage en sosialistby. Der kan alle sosialister/marxister/anarkister slå seg sammen, lage sine arbeiderstyrte bedrifter og slippe å bry seg om slemme kapitalister og banker. For dere liberalister, så vil jeg gjerne lage en by for dere også. Resten av oss kan kose oss, mens vi ser begge eksperimentene gå til helvete. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå