Kristif Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hei! Mitt spørsmål er som følger, og det er mulig det finnes et svar der ute på nettet som jeg ikke har vært i stand til å finne, er å ta rede på hva det er som skiller de ulike produsentene av skjermkort. Jeg ønsker å bestille et GTX 570 kort, men er usikker på hvilket 'merke' jeg bør gå for. Er det store forskjeller mellom de ulike tilbyderne, eller er det omtrent hipp som happ hvilket jeg velger. Jeg regner med at forskjeller kan gi utslag i lyd, størrelse, overklokkingsvennlighet og kanskje utgangsporter? Er det noen som er vurdert 'bedre' enn andre? Har plukket opp at mange er fornøyd med Gainward, mens andre igjen mener at Asus sine er gode pga. muligheter for overklokking men at disse igjen er litt større pga. viftene? Alle innspill mottas med takk, ser det er mange kompetente brukere på forumet. mvh Kristian Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Liker MSI sine best, dette på grunn av den gode kjøleren (TWIN FROZR III). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hovedforskjellene du drar frem stemmer. Det finnes egentlig ikke noe fasitsvar, jeg hadde tatt utgangspunkt i den billigste, googlet litt specs, støy, varme osv (review). Er det noe som ikke virker tilfredsstillende til ditt behov gå til neste på lista ;-) Lenke til kommentar
Wootek Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 det er forsjellige produsenter fordi det skal lages mange kort nokk t folket, men som sakt noen av de leverer bedre kjøling og kan fks være bedre overclockere Lenke til kommentar
Kristif Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Tusen takk for svar, skal bruke litt mer tid på nett til å se om jeg kan finne reviews for de enkelte produsentene, og gjerne en som måler de mot hverandre. Om flere har tips, så er de hjertelig velkomne. Takk igjen! Kristian Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 En god tommelfinger regel er at ved launch av en ny brikke så spiller ikke produsent noen rolle. Alle er kliss like grunnet at de kjøper blanke ferdigproduserte kort og eneste jobben produsentene da får, er å sette på sitt klistremerke og bestemme hva som skal være i esken og designet på esken. Hovedregel er, kjøp den som er billigst. Men nå som 570 har vært ute en stund og Nvidia selger brikkene i løsvekt, så bygger produsentene selv. Og da blir det mer spennende, garantier, hva som følger med i esken og kjøler er hovedforskjellene. Skal du ikke gjøre noe spesielt så kan du kjøpe det billigste som er, på standard frekvens er det INGEN forskjell mellom kortene om de ikke er fabrikkoverklokket, men da er det ikke standard frekvens lenger. Personlig skygger jeg ASUS sine siste kort med trippelslot kjøler, de spiser ALT for mye plass i kabinettet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå