Gå til innhold

Hvordan gjoere om divx til SVCD / VCD eller kanskje DVD

bergetun

Anbefalte innlegg

Dette hoeres kanskje ut som ett spoersmaal om hvordan man konventerer pirart divx filmene mine til SVCD/VCD eller DVD, men det er det faktisk ikke.

Forklaring:

Min far har lagt alle ferie filmen sine inn paa harddisken fordi han ville brenne de ut paa DVD og slik at han skulle kunne se dem paa DVD spilleren sin.

Men han har ikke saa veldig mye peiling paa slikt saa saa han fulgte en wizzard i ett program som kom med TV Capture kortet sitt. (Det er analogt kamera han har)

Dette programmet anbefallte at han skulle lagre filmene i avi divx format fordi det vist nok skulle ta minst mulig plass. (Noe som sikkert stemmer)

Det er snakk om en del timer med film paa en 4-5 filer paa ca 500 mb.

Hadde det ikke veart fordi han har tatt over ny film paa to av kassettene saa hadde det ikke veart noe searlig mer enn tidskrevende aa gjort alt paa nytt men denne gangen lagret det i skikkelig format.

Spoersmaalet

Finnes det noen program som kan konventere disse divx filmene direkte over til DVD format og brenne det ut som en DVD kompatibel DVD film ?

Som jeg tidligere sa saa har han ikke saaa veldig mye peiling og jeg er i Australia og kan derfor ikke hjelpe han.

Saa visst noen kunne anbefalt ett skikkelgt godt og lett DVD program til aa aa brenne ut divx filmer som DVD filmer hadde det veart kjempe flott..

Eller ett konventerings program som gjoer det samme men til SVCD/VCD .

Er det mulig aa brenne SVCD paa en DVD plate feks ? Slik at man faar noen timer med SVCD kvalitet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...