BlazeKDZ Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Skal kjøpe meg gaming pc til konfirmasjonen min. Det jeg lurer på er om jeg skal gå for Alienware Aurora R3 eller å bygge en pc selv. Om jeg skal bygge selv, fra netshop.no eller komplett.no, kan jeg få den ferdigbygd? Jeg velger deler, de bygger? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Du vil spare mye på å bygge selv. Ailienware er ikke akuratt kjennt for rimelige priser. Hvis du ser på Komplett-pcene kan du enten kjøpe en av de ferdigkonfiguerte eller konfiguere de selv. Du får nok en PC med samme kraft som en Alienware til mye mindre hos Komplett (eller andre butikker) Lenke til kommentar
BlazeKDZ Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Ok. Skal sjekke ut komplett.no. Var på Elkjøp i dag for og se på Alienware, de sa den veide 22 kilo! Litt tungt og dra med seg på LAN kanskje? Uansett, trenger jeg kjøpe med kabler? strømkabel osv? Og hva er billigst av www.netshop.no og www.komplett.no? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Om du skal kjøpe komponenter og bygge selv anbefaler jeg DustinHome.no. Jeg personlig styrer unna Komplett, men netshop har jeg ikke mye negativt å si om, har ikke handlet der så altfor ofte, men det som er kjøpt har da vært positivt. Lenke til kommentar
BlazeKDZ Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Takk, skal sjekke ut linken med en gang Lenke til kommentar
phlake Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Enig med XanderZ. Dustin går Komplett en høy gang, men de monterer ikke PC for deg. Det fikser du lett selv med litt Youtubeveiledning :o) Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 komplett er bra det også, ikke noe negativt å si fra min side. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Alienware er overprisa. Bygg selv om du kan Ellers er vel kanskje Multicom verdt en titt? Har ikke erfraing med de selv, men det ser jo veldig lovende ut Lenke til kommentar
Balli Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ok. Skal sjekke ut komplett.no. Var på Elkjøp i dag for og se på Alienware, de sa den veide 22 kilo! Litt tungt og dra med seg på LAN kanskje? Uansett, trenger jeg kjøpe med kabler? strømkabel osv? Og hva er billigst av www.netshop.no og www.komplett.no? bare 22kilo? er jo lettvekter maskin! min anbefaling, se på ferdige komponent pakker F.eks disse bygge selv anbefales, da det er endel å lære og det er mye enklere en folk trur Lenke til kommentar
terryG Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 kjøpte nettopp PC selv. Komplett har gunstig levering dersom du bor i nærheten av et av pickup-pointene. Selv valgte jeg å kjøpe halve maskinen på netshop, og halve på dustinhome. (ssd fra mpx). Dette lønnet seg for meg prismessig, men jeg bygget selv. Netshop bygger den for deg for 370kr (tror jeg). Alt av kabler skal følge med, men det er ikke sikkert det fyller så mange sata kabler med hovedkortet, så hvis du har tenkt å ha mange harddisker/optiske enheter (eller andre ting som trener sata?) så må du tenke litt på det. Lenke til kommentar
BlazeKDZ Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Glad for svar! Har bestemt meg for og bygge selv. Mye billigere, og du får mere for prisen. Ja, jeg kan jo kanskje sjekke Youtube for veiledning, eller jeg kan ringe noen jeg kjenner som monterer data hele dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå