Gå til innhold

Hvilken CD-R merker burte man holde seg unna?

Anbefalte innlegg

Bruker som regel Verbatim plater, og har aldri hatt noen problemer med dem, men det finnes jo alltid en del plater som er mye billigere, og flere av. Men er det noen som ofte ikke funket 100%. Kjøpte en 10 pk med ett annet merke på SpaceWorld, som skulle være meget bra til musikk CDer, men det endte med at jeg måtte kaste minst 6 av dem pga feilbrenning, men så kjøpte jeg en 10 pk med sony plater, og alle funka, brukte akkuratt samme type brenning på begge plater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant spørsmål der. Jeg har faktisk aldri fått feilbrenning, og har prøvd 4-5 forskjellige merker. Nå må det vel nevnes at jeg brenner relativt lite da.

Men en viktig ting å huske på, er at forskjellige brennere liker enkelte plater bedre en andre. Ofte opplyser produsenten om anbefalte/testede merker.

Levetiden på forskjellige plater er jo også en interessant sak. Desverre er det ikke så lett for hvermansen å teste slikt over natta.

Grunnet det siste, så bruker jeg altid "dyre og annerkjente" merker til viktige data.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen spesielle man bør holde seg unda, men jeg kan nevne de som jeg har hatt god erfaring med.

TDK

MMORE

Smart buy

Verbatim

Broren min har en Plextor brenner og han hadde litt problemer med Smart buy CD'er og høy brennehastighet, og han hadde noen feilbrenninger.

Selv har jeg en 12x 10x 32x Creative CD-brenner, og den har jeg aldri fått en feilbrenning med, ikke Smart buy CD'ene fra samme spindel som broren min sin brenner hadde problemer med heller. Har dog hatt noen selvforskyldte feilbrenninger da.. Overburn osv..

Lenke til kommentar

tror faktisk alldri at jeg har gjort en eneste feilbrenning, utenom 2 stykker, det vare en hvor strømmen gikk og 1 hvor jeg skulle teste 750mb på en 700mb cd.. hadde det ikke vert fordi min hp brenner kun brenner i 12x hade jeg elsket den.. hehe.. og cdene jeg bruker nå fortiden er kun de billigste jeg finner,, feks noname på flexi..

jeg har også brent 100-200 cder så brenneren er i allefall god,, med alle merker..

*ble vell litt mer skryt om cd brenneren min enn anbefaling av cder så til slutt får jeg vel anbefale noen cder--> noname fra www.flexi-data.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...