Gå til innhold

Dele filer på nettverket på Win7. Ber meg om passord?

Anbefalte innlegg

Hvordan dele filer på Windows 7? Når jeg prøver å nå pc'en via nettverket ber den meg om passord. Jeg har ikke lagt inn noe passord på maskinen, så synes det er litt merkelig. Har også vært innom nettverkssenteret under avansert deling og huket av for at den ikke skal kreve passord for å kunne nå delte filer på maskinen.

Noen som har forslag? Passord er jo deaktivert i nettverks- og delingssenteret. Så da kan det ikke være der problemet ligger. Skjønner ikke hvorfor jeg får spørsmål om å taste inn brukernavn og passord når jeg prøver å nå delte filer over nettverket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa i første posten. Skal koble til Win7 pc'en fra andre maskiner som ikke kjører Win7. Får opp at jeg må taste brukernavn og passord (noe jeg ikke har) når jeg skal nå pc'en på nettverket for å dele filer. Dette samme gjelder når jeg prøver å koble til fra en xp maskin og en annen win7 maskin. Merkelig at det funker på ene win7 pc'en uten brukernavn og passord, mens på den andre kreves brukernavn og passord.

Kan noen hjelpe meg? :)

Endret av storingen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I Windows 7 tror jeg at passordbeskyttet fildeling er satt som standard.

Det er en enkel sak å skru av dette via kontrollpanel.

Hadde jeg vært på en Windows 7 maskin nå, kunne jeg gitt detaljert info om hvordan du gjør dette.

Om du ikke finner ut av det, legg inn en ny kommentar, så skal jeg hjelpe deg mer når jeg er hjemme foran min Windows 7 maskin :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...