storingen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hvordan dele filer på Windows 7? Når jeg prøver å nå pc'en via nettverket ber den meg om passord. Jeg har ikke lagt inn noe passord på maskinen, så synes det er litt merkelig. Har også vært innom nettverkssenteret under avansert deling og huket av for at den ikke skal kreve passord for å kunne nå delte filer på maskinen. Noen som har forslag? Passord er jo deaktivert i nettverks- og delingssenteret. Så da kan det ikke være der problemet ligger. Skjønner ikke hvorfor jeg får spørsmål om å taste inn brukernavn og passord når jeg prøver å nå delte filer over nettverket. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Den letteste måten hvis du deler mellom Windows 7 maskiner vil kanskje være å sette opp Homegroup og gi tilgang til de mappene du deler til de andre på nettverket. Lenke til kommentar
storingen Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Som jeg sa i første posten. Skal koble til Win7 pc'en fra andre maskiner som ikke kjører Win7. Får opp at jeg må taste brukernavn og passord (noe jeg ikke har) når jeg skal nå pc'en på nettverket for å dele filer. Dette samme gjelder når jeg prøver å koble til fra en xp maskin og en annen win7 maskin. Merkelig at det funker på ene win7 pc'en uten brukernavn og passord, mens på den andre kreves brukernavn og passord. Kan noen hjelpe meg? Endret 13. oktober 2011 av storingen Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 I Windows 7 tror jeg at passordbeskyttet fildeling er satt som standard. Det er en enkel sak å skru av dette via kontrollpanel. Hadde jeg vært på en Windows 7 maskin nå, kunne jeg gitt detaljert info om hvordan du gjør dette. Om du ikke finner ut av det, legg inn en ny kommentar, så skal jeg hjelpe deg mer når jeg er hjemme foran min Windows 7 maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå