Gå til innhold

Samsung blir stoppet igjen

Anbefalte innlegg

Mange av grunnene Apple går til retten mot Samsung for er slike ting man grein over i barnehagen. "Det han tegna ligner litt på det jeg tegna", "han hermer etter meg", osv. Dette trenger ikke være sannheten da det meste som skjer i barnehagen ikke stemmer siden det er barn på 1-6 år som leker der. .

post-123498-0-07434000-1318612360_thumb.jpg

Akkurat, ja

At den strøm kontakten mellom Samsung og Apple ble sammenlignet og at Samsung Galaxy S II ble sammenlignet med iPhone 4 sier jo alt om deg og den personen / de personene som laget det bildet der i denne tråden.

Du skal være GRUNDIG hjernevasket om du tror disse 2 tingene ligner her.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de bildene der var det bare usb-kabelen som var drøy imo. Ev det øverste med ikonene, de kjenner jeg ikke til.Strømadapterne vil jeg tro er like pga formen på komtaktene. Når det gjelder innpakningen er det så mye som kan sies at jeg ikke vet hvor jeg skulle begynt engang.

Lenke til kommentar

Av de bildene der var det bare usb-kabelen som var drøy imo. Ev det øverste med ikonene, de kjenner jeg ikke til.Strømadapterne vil jeg tro er like pga formen på komtaktene. Når det gjelder innpakningen er det så mye som kan sies at jeg ikke vet hvor jeg skulle begynt engang.

Samsung har jo laget noen av komponentene til Apple sine produkter, så at USB-kabelen, strømkontakten og adapterne ligner kan jo rett og slett være fordi de i utgangspunktet er produsert av Samsung. Samsung har i lang tid hatt litt sære løsninger på sine proprietære kabler og tilkoblinger, og det passer jo Apple perfekt.

Lenke til kommentar

Samsung har jo laget noen av komponentene til Apple sine produkter, så at USB-kabelen, strømkontakten og adapterne ligner kan jo rett og slett være fordi de i utgangspunktet er produsert av Samsung. Samsung har i lang tid hatt litt sære løsninger på sine proprietære kabler og tilkoblinger, og det passer jo Apple perfekt.

Tror i utgangspunktet Apple designer stort sett alt de får andre til å lage. Noe annet hadde ikke vært Apple.

Lenke til kommentar

Av de bildene der var det bare usb-kabelen som var drøy imo.

Samsung gjør butikk på å kopiere apples innpakning/tilbehør/produkter, rart å høre på alle de som whiner om hvor usaklig det er at apple saksøker dem, når de så til de grader kopierer løsningene apple stod ganske alene om inntil nylig.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, nei ingen har jo noen gang hatt den type innpakning, og den type ladere...,VENT! T-mobile siden 2003.. Jaja, men Apple tenkte sikkert på det først.. eller noe...

Gleder meg bare til alle sigarettselskapne saksøker hverandre, siden esken er like stor, og innehilder samme informasjon; røyking dreper, pluss en firmalogo. Da blir det virkelig sus i serken...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung gjør butikk på å kopiere apples innpakning/tilbehør/produkter, rart å høre på alle de som whiner om hvor usaklig det er at apple saksøker dem, når de så til de grader kopierer løsningene apple stod ganske alene om inntil nylig.

Apple har ikke patent på hvite esker, hvor det er bilde av produktet utenpå.

Tilbehøret har ikke engang samme farge. Eneste som ligner er at tilbehøret er ganske kubisk og i samme størrelse. Skulle Samsung laget tilbehøret større enn nødvendig bare for å unngå å tråkke Apple på føttene? At tilkoblingene på selve tilbehøret ligner, er jo fordi det er USB-tilkoblinger. Apple har ikke patent på USB heller. Og som sagt så kan det være at tilbehøret er noe av det som Apple har kjøpt fra Samsung. Samsung har tradisjon på seg til å lage håpløse proprietære løsninger (akkurat som Apple).

Det er ikke vanskelig å se at iPad og Galaxy er to helt forskjellige produkter. Men produktets art betyr nødvendigvis at det må ha en stor skjerm som mulig med en så tynn ramme som mulig rundt, at skjermen må være svart når den ikke er påslått og noen få knapper. Bortsett fra det er de ganske ulike. Det er ikke så mange andre muligheter å lage et nettbrett på. Skulle man laget den rund i stedet? Det hadde fungert særdeles dårlig.

Men om det er patenter på det innvendige som Apple mener er brutt, og hvorvidt det er et legitimt krav, har jeg ikke nok kunnskap til å uttale meg om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er antageligvis postet tidligere, men jeg mister litt oversikten :)

Levine reports, “Koh frequently remarked on the similarity between each company’s tablets. At one point during the hearing, she held one black glass tablet in each hand above her head, and asked Sullivan if she could identify which company produced which. ‘Not at this distance your honor,’ said Samsung attorney Kathleen Sullivan, who stood at a podium roughly ten feet away.”

Linky

Hun var ca. 3 meter unna og klarte ikke å se hva som var hva.

Samsungs advokater klarte riktignok litt senere å gjette/velge riktig. Det er jo tross alt noen forskjeller.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...