Gå til innhold

Samsung blir stoppet igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett hva man mener er rett, så finnes det bestemte regler på dette markedet. Jeg vil tro at Samsung er fullt klar over hvilke regler som gjelder, og hvis Apple gang på gang vinner i rettsaler i forskjellige land, så er det rimelig å anta at Samsung har tatt sjansen på å bryte disse reglene.

Jeg anser det som en forretningssak mellom to selskaper, og syntes bare det er kjipt at uvalget for oss forbrukere kan bli begrenset som et resultat av det. Folk her på forumet får gjøre det så personlig som de bare vil. Enten man mener at Samsung ikke burde ha brukt et design som Apple tilsynelatende har krav på, eller man mener at Apple ikke burde ha krav på det designet.

Lenke til kommentar

Trodde dette var Steve Jobs greie? At han holdt på med disse patent greiene med Samsung mer som en poking for å være irriterende. Nå som fyren er long gone hadde jeg egentlig forventet at dette pisset her skulle avta også, men vi får nå se.

Da trodde du feil. Dette er business, ikke personlig. Man behøver ikke like det mer eller mindre av dem grunn, men det er altså - etter min mening - ikke snakk om ondskap eller andre menneskelige kvaliteter. De som mente det og som rettet skytset mot Jobs har kastet bort en masse krutt.

Jobs er forøvrig ikke "long gone", det skjedde nylig, og det tar nok tid før vi ser store endringer i policy eller lederstil uansett.

Geir :)

Da vet du vel mer enn de fleste andre om Apples policys.
Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. Ikke bare gidder jeg ikke kjøpe apple produkter fra før av, men dette styrker bare grunnen for at jeg driter i Apple. Tragisk barnslig oppførsel.

Da får du holde deg unna Samsung sine produkter også, siden de gjør akkurat det samme som Apple. Bare at Apple får medhold i sine saker, i motsettning til Samsung. :thumbup:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Man blir så driiiitlei av disse samsung fanboysene

(...)

Det hadde vel passet dere Samsungfanboys bra?

Man skal være litt forsiktig med å kaste stein i glasshus ;)

Det er faktisk sånn at når det er snakk om levebrødet til noen så kommer klørne ut.

Personlig er jeg av den formening at alle har lov til å hevde sin rett.

Så er det opp til retten å avgjøre om de skal få medhold i sine krav eller ikke.

Nå har jo faktisk Samsung innrømmet at nettbrettene ligner litt for mye, og tilbudt seg å endre på nettbrettet sitt slik at det ikke bryter med noen av Apple sine patenter... og det er vel nettopp disse patentene som gjør at Apple går til sak.

Når Apple da avfeier det tilbudet, så er det snakk om å stoppe en annen produsent, for å øke sin markedsandel i det landet. Patenten blir bare en unnskyldning. (Og akkurat det gjelder vel både Apple og Samsung. Samsung sitt faktiske mål er å ta hevn).

Nei, jeg har verken Apple eller Samsung-telefon, og anser meg verken som fanboy eller hateboy den ene eller andre veien.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. Ikke bare gidder jeg ikke kjøpe apple produkter fra før av, men dette styrker bare grunnen for at jeg driter i Apple. Tragisk barnslig oppførsel.

Da får du holde deg unna Samsung sine produkter også, siden de gjør akkurat det samme som Apple. Bare at Apple får medhold i sine saker, i motsettning til Samsung. :thumbup:

Mange av grunnene Apple går til retten mot Samsung for er slike ting man grein over i barnehagen. "Det han tegna ligner litt på det jeg tegna", "han hermer etter meg", osv. Dette trenger ikke være sannheten da det meste som skjer i barnehagen ikke stemmer siden det er barn på 1-6 år som leker der.

Hva ser mest gyldig ut for å gå til en rettsak her:

"Den tyske dommeren Johanna Brueckner-Hoffmann mener nemlig at Samsungs «glatte, enkle» overflate på Android-nettbrettet deres kopierte utseendet til Apples iPad." og "Dette søksmålet er imidlertid mer rettet på mobiltelefonene til Samsung, som Apple hevder er en «slavisk kopi av iPhone». Derfor ber de Samsung om å stoppe salget av Galaxy S, S II og Galaxy Tab 7, samt betale en erstatning på 100 millioner yen - omtrent 7 millioner kroner.". Apple har da gått til retten for helt idiotiske grunner.

Så kan vi ta en titt på samsung sin grunn i en sak her. "Saken skal dreie seg om fire patenter Samsung mener Apple bryter i sine produkter, og samtlige skal være viktige nok til å stoppe salget totalt hvis de får gjennomslag i den nederlandske rettsalen." og "De fire individuelle patentene som gjelder 3G- og UMTS-teknologi kan i tillegg påvirke andre mobilprodusenter enn bare Apple,"

Apple har sikkert noen mer gyldige søksmål og Samsung kan sikkert ha noen mer teite søksmål de også, men det virker som at hovedfokuset til Apple er å ta ned alle andre enheter som ligner litt på Apple sine produkter. Hvordan kan "glatt og enkel" være et grunnlag for stopp av salg. "ENKEL"? hva faen er det de mener med "ENKEL". for meg høres det bare helt tåpelig og arrogant ut. Om du leser i Samsung sitt søksmål der så kan de ha det på sitt tørre at de ikke går til frontalangrep på Apple, men alle som utnytter deres teknologi uten å betale lisens for det. Og nei, bare fordi jeg sier at jeg ikke kjøper Apple betyr ikke det at jeg er samsung-fanboy eller android-fanboy. Jeg bare ser ikke grunnen til å bruke Apple. (Igjen vi kan sikkert bringe fram "bedre" eksempler fra Apple og "værre" eksempler fra Samsung.).

Lenke til kommentar

Nå har jo faktisk Samsung innrømmet at nettbrettene ligner litt for mye, og tilbudt seg å endre på nettbrettet sitt slik at det ikke bryter med noen av Apple sine patenter... og det er vel nettopp disse patentene som gjør at Apple går til sak.

Når Apple da avfeier det tilbudet, så er det snakk om å stoppe en annen produsent, for å øke sin markedsandel i det landet. Patenten blir bare en unnskyldning. (Og akkurat det gjelder vel både Apple og Samsung. Samsung sitt faktiske mål er å ta hevn).

Skjønner ikke helt hva du refererer til her, Samsung trenger ikke tillatelse fra Apple til å lage nettbrett som ikke bryter Apples patenter. I denne saken er det disse to konkrete patentene det er snakk om: http://www.itnews.com.au/News/276609,court-blocks-sales-of-samsungs-galaxy-tab.aspx

It left two remaining patents relied on by Apple to push its case, comprising a heuristics patent (2007286532), which corrected a user's intended finger gestures on the touch screen, and the manufacturing techniques behind the iPad and iPad 2's touch screen (2005246219).

Nå er salget stoppet i Australia, og Samsung har bestemt seg for å ikke gjøre endringene da de uansett ikke vil rekke julesalget.

Lenke til kommentar
Man blir så driiiitlei av disse samsung fanboysene som hele tiden kommer med umodne betraktninger om det ene og det andre, sammenligninger med fotballsupportere og så videre.

Synes slike betraktninger er veldig avslørende for hva kommentarene dreier seg om, rett og slett at de heier på det ene laget.

Det har ikke noe med å heie på lag å gjøre, det handler om friheten til å kjøpe det man vil.

Når det ene eller andre produktet blir stoppet fordi det ligner på et annet, eller fordi 1 av 100 komponenter inni bryter et patent, så er det bare skadelig for forbrukerne.

Man skulle tro Apple hadde sterk nok posisjon og nok inntjening til å klare seg uten å måtte angripe konkurrentene på denne måten. Man kan si det er like smålig av Samsung å svare tilbake, men om de vinner tilsvarende rettsaker så har de et forhandlingskort å bruke neste gang Apple går til søksmål og de klarer kanskje å komme til et forlik.

Til syvende og sist regner jeg med advokatene sitter og hauser det hele opp, for de er jo til syvende og sist de eneste som tjener på dette.

Lenke til kommentar

At de orker å skrive mer om denne uinteressante saken. Det er vel ikke så alt for mange som bryr seg om hvilke produkter samsung og apple får lov å selge i hvilke land - alt etter hvem som får den lokale rettens medhold den dagen.. Skriv heller om nyvinninger i mobilverdenen, nye telefoner, operativsystemer og annet som er interessant for folk som klikker på en nettside som heter aMOBIL.no..

Om samsung kan selge nettbrett i langtvekkistan har ikke mye med meg å gjøre i hvert fall...

Lenke til kommentar

Amobil: Slutt å lyve om denne saken gang på gang! Dere vet meget godt at galaxy tab ikke er bannlyst fra butikkhyllene i Tyskland, sist jeg sjekket Vær Varsom-plakaten, var det ikke tillatt å spre løgn, sepsielt ikke derosm man VET at det er løgn..

TWFA: De har vel strengt tatt ikke vunnet en eneste sak enda, så det er vel litt tidlig å si. Så langt har de bare fått medhold i ulike salgsstopp mens saken behandles i rettsvesenet.

Lenke til kommentar
What an uncomfortable moment for Samsung at its court hearing with Apple on Thursday. Fielding questions from U.S. District Judge Lucy Koh, Samsung attorney Kathleen Sullivan was asked if she could distinguish between Apple’s iPad and Samsung’s Galaxy Tab 10.1, which Koh held up for all the court to see.

Her reply as first reported by Reuters? “Not at this distance, your honor.”

jaja..

http://allthingsd.com/20111013/how-do-you-tell-the-difference-between-an-ipad-and-a-galaxy-tab-dont-ask-samsungs-lawyers/?utm_medium=referral&utm_source

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
What an uncomfortable moment for Samsung at its court hearing with Apple on Thursday. Fielding questions from U.S. District Judge Lucy Koh, Samsung attorney Kathleen Sullivan was asked if she could distinguish between Apple’s iPad and Samsung’s Galaxy Tab 10.1, which Koh held up for all the court to see.

Her reply as first reported by Reuters? “Not at this distance, your honor.”

jaja..

http://allthingsd.com/20111013/how-do-you-tell-the-difference-between-an-ipad-and-a-galaxy-tab-dont-ask-samsungs-lawyers/?utm_medium=referral&utm_source

Haha! :roll:

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt må de i hvert fall i Tyskland dekke motpartens tap dersom de ikke vinner den endelige saken. Så er spørsmålet hvordan man fastetter det tapet, når Samsung fortsatt selger Galaxy Tab som bare det på tross av iPad-kopi-søksmålet, men ikke gjennom Samsung Tyskland. Samsung Tyskland har jo sikkert tapt masse omsetning på papiret.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt må de i hvert fall i Tyskland dekke motpartens tap dersom de ikke vinner den endelige saken. Så er spørsmålet hvordan man fastetter det tapet, når Samsung fortsatt selger iPad som bare det, men ikke gjennom Samsung Tyskland. Samsung Tyskland har jo sikkert tapt masse omsetning på papiret.

Wut, selger Samsung iPad nå? :p

Lenke til kommentar

Haha, jeg forenklet en setning ved å kutte ut en del før jeg postet, og glemte å dobbeltsjekke hva jeg hadde slettet først. Men hey, det er jo stor forvekslingsfare ute å går i følge Apple, så det må jo vøre lov! :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Mange av grunnene Apple går til retten mot Samsung for er slike ting man grein over i barnehagen. "Det han tegna ligner litt på det jeg tegna", "han hermer etter meg", osv. Dette trenger ikke være sannheten da det meste som skjer i barnehagen ikke stemmer siden det er barn på 1-6 år som leker der. .

post-123498-0-07434000-1318612360_thumb.jpg

Akkurat, ja

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...