Gå til innhold

Samsung blir stoppet igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Lurer på om ikke dette skader Apple mer enn det gavner på lang sikt...

Skulle jo tro at de har mer igjen på å vinne kunder i stedet for å vinne rettslige poeng..

Enig, syns godt at Apple kunne gitt seg etterhvert.

Blir litt som å brøle på dommeren fordi fotball laget taper, istedenfor å støtte laget.

Lenke til kommentar

iom at apple stadig vinner disse feidene med samsung, har de tydeligvis et poeng...har ikke hørt noe om at samsung sine saker har fått gjennomslag, eller...?.

Eller har apple veldig mye bedre apparat med seg i retten?

For få dager siden kom den danske antenneprofessoren også med støtte til samsung - får håpe de får slutt på tullet de holder på med.

Hva om hele androidleiren slår seg sammen og går til sak mot apple for alle bruddene på patenter de eier sammen?

Lenke til kommentar

Man blir så driiiitlei av disse samsung fanboysene som hele tiden kommer med umodne betraktninger om det ene og det andre, sammenligninger med fotballsupportere og så videre.

Synes slike betraktninger er veldig avslørende for hva kommentarene dreier seg om, rett og slett at de heier på det ene laget.

Nå vet jeg at de fleste her er under 18 år gamle og følgelig ikke har mye livserfaring.

Men dere vil nok snart lære det når dere skal ut i arbeidslivet, at det er forskjell på økonomi og avtaler og å gå på fotballkamp for å heie på Vålerenga.

En erstatningssak er ikke det samme som å rope "For en gjeng med bønner".

Det er faktisk sånn at når det er snakk om levebrødet til noen så kommer klørne ut.

Personlig er jeg av den formening at alle har lov til å hevde sin rett.

Så er det opp til retten å avgjøre om de skal få medhold i sine krav eller ikke.

Det er derfor den vestlige siviliserte verden har et rettssystem.

Dere hadde vel kanskje heller sett at det var som Iran, at man hadde slike ting nedfelt i grunnloven? Der er det nemlig slik at de har en grunnlovsartikkel hvor det heter at alle større selskaper skal tilfalle staten.

Det hadde vel passet dere Samsungfanboys bra?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Man blir så driiiitlei av disse samsung fanboysene som hele tiden kommer med umodne betraktninger om det ene og det andre, sammenligninger med fotballsupportere og så videre.

Synes slike betraktninger er veldig avslørende for hva kommentarene dreier seg om, rett og slett at de heier på det ene laget.

Nå vet jeg at de fleste her er under 18 år gamle og følgelig ikke har mye livserfaring.

Men dere vil nok snart lære det når dere skal ut i arbeidslivet, at det er forskjell på økonomi og avtaler og å gå på fotballkamp for å heie på Vålerenga.

Det er faktisk sånn at når det er snakk om levebrødet til noen så kommer klørne ut.

Så er det opp til retten å avgjøre om de skal få medhold i sine krav eller ikke.

Dere hadde vel kanskje heller sett at det var som Iran, at man hadde slike ting nedfelt i grunnloven? Der er det nemlig slik at de har en grunnlovsartikkel hvor det heter at alle større selskaper skal tilfalle staten.

Slapp av du.

Vist du hinter til meg, så eier jeg omtrent hver eneste apple produkt og ikke et eneste samsung produkt, ikke akkuratt definisjon av en samsungfanboy kan enn si.

Dessuten er jeg fagmann i full jobb, og ja, jeg er godt over 18 år.

Du kjenner ikke meg, men du velger likevel å skrive som om du vett alt om meg og mine meninger, for å så ytre dine meninger som fasiten.

Vist Apple skal få heve sin rett på disse patentene, kan alle andre produsenter legge produksjonen på hylla, da får vi monopol og forbrukerne taper.

Hurra for disse patentene som dekker alt som har en skjerm, trådløs signal og strøm!

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Slapp av du.

Vist du hinter til meg, så eier jeg omtrent hver eneste apple produkt og ikke et eneste samsung produkt, ikke akkuratt definisjon av en samsunfanboy kan enn si.

Dessuten er jeg fagmann i full jobb, og ja, jeg er godt over 18 år.

Du kjenner ikke meg, men du velger likevel å skrive som om du vett alt om meg og mine meninger, for å så ytre dine meninger som fasiten.

Vist Apple skal få heve sin rett på disse patentene, kan alle andre produsenter legge produksjonen på hylla, da får vi monopol og forbrukerne taper.

Hurra for disse patentene som dekker alt som har en skjerm, trådløs signal og strøm!

Ingen som påstår at Apple ska heve sin rett på disse patentene, men at ett hvert selskap eller person har rett til å få prøvd sine saker for rettssystemet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan dette er noe forskjellige fra en bil som likner på en annen bil fra et annet merke.

Problemet er at disse bedriftene har begynt en heksejakt på hverandre som ikke kommer til å slutte med det første, for dere vet, det var jo han som begynte! cry.gif

Endret av karl-wilhelm
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trodde dette var Steve Jobs greie? At han holdt på med disse patent greiene med Samsung mer som en poking for å være irriterende. Nå som fyren er long gone hadde jeg egentlig forventet at dette pisset her skulle avta også, men vi får nå se.

Da trodde du feil. Dette er business, ikke personlig. Man behøver ikke like det mer eller mindre av dem grunn, men det er altså - etter min mening - ikke snakk om ondskap eller andre menneskelige kvaliteter. De som mente det og som rettet skytset mot Jobs har kastet bort en masse krutt.

Jobs er forøvrig ikke "long gone", det skjedde nylig, og det tar nok tid før vi ser store endringer i policy eller lederstil uansett.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564321354

På skolen min har vi en rektangel-kakeform med avrundede hjørner OG svart ramme! Hvis jeg skulle revet av skjermen på min HP laptop, hadde den også vært "kopi" av iPad, da den også er rektangel med avrundede hjørner og Svart ramme.

Så klart vet jeg at det er mange andre grunner enn dette Apple tar Samsung for! Men jeg leste ett sted istad, at Apple hadde registrert rektangel med avrundede hjørner som et design i EU.. :hmm:

Lenke til kommentar

De har i hvert fall retten (bokstavelig talt) på sin side.

Så kan man selvsagt begynne å diskutere om det er moralsk rett. Men det blir en ideologidebatt. Vi har folk på forumet som mener at det er umoralsk å kreve skatt og at det er umoralsk å ikke betale skatt, at det er umoralsk å være homofil, at det er umoralsk å gjøre ting for pengenes skyld, at det er umoralsk å gå med pelskåpe, at det er umoralsk av vestlige land å bombe Libya, at det er umoralsk å spotte Muhammed, ...

Det finnes svært få entydige og objektive morallover. Vi får den ideologien vi som kollektiv ønsker oss, iblandet en del som vi ikke gidder kjempe mot.

Og først og fremst, det er lettere å fordømme det bestående enn å endre det. Derfor får vi endeløse moraldebatter, men oftest av folk som velger status quo når det gjelder.

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...