HelloKjersti Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Sony-tjenesten får ikke være i fred for datatyvene. Les hele saken Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 flott! black hats FTW. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Tror jeg driter i hva Sony hevder i denne saken, de hevdet også at kontoen skulle være sikker og vi ser jo det. Er glad jeg ikke har noen spill på PS3 jeg skal spille gjennom for øyeblikket, sikkert gøy å komme hjem, logge på og finne ut at man er midlertidig utestengt. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Var sikker på at dette var rettet opp og at sikkerheten var styrket jeg, som de sa, men den gang ei. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Dette ser jeg ikke på som alvorlig i det hele tatt, brukere som ikke følger normalt nettvett har jeg lite til overs for. 2 Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Dette er vel egentlig ikke Sony sin skyld, men heller brukerne. Si meg veldig enig med Civlix over meg. Lenke til kommentar
Siege Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Dette er vel egentlig ikke Sony sin skyld, men heller brukerne. Si meg veldig enig med Civlix over meg. Er da rart at PSN er så mye mer utsatt en andre, sier du at PSN brukere er dommere enn for eksempel Xbox Live brukere? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 For meg framstår det nærmest som ett bruteforce forsøk, bare kjørt på med brukernavn og passord til noe stemmer. Hvis de hadde hatt brukernavn og passord så burde de hatt mer en 0,1% suksess. Så hvor nettvett kommer inn vet jeg ikke. Siege, det vil se slik ut. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det er sikkert utrolig mange kids der ute som bruker passordet "password" eller "password123" , da er det ikke vanskelig å bruteforce om man vet brukernavnene som de fisket fram fra sist angrep. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Selv om det er Brute-Force Attack de har brukt, så holder jeg fortsatt en finger på nettvett. Lengre brukernavn og lengre passord er MYE vanskeligere å komme seg gjennom enn det-... (Ja, du skjønner poenget). De ca. 90.000 som blei hacka er vel de kontoene med kortest brukernavn og passord eler nesten identiske brukernavn og passord. Endret 13. oktober 2011 av MilKman' Lenke til kommentar
Hypothermia Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Selv om det er Brute-Force Attack de har brukt, så holder jeg fortsatt en finger på nettvett. Lengre brukernavn og lengre passord er MYE vanskeligere å komme seg gjennom enn det-... (Ja, du skjønner poenget). De ca. 90.000 som blei hacka er vel de kontoene med kortest brukernavn og passord eler nesten identiske brukernavn og passord. Er det jeg regner med og, eller bare tok ett passord og prøvde det opp mot alle kontoene de fant. Det er overraskende mange som bruker passord som passord Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Regner med de har brukt brukernavn fra lista som ble lekket tidligere, og kjørt igjennom lista med lette passord. Selvfølgelig treffer de på noen da. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Var sikker på at dette var rettet opp og at sikkerheten var styrket jeg, som de sa, men den gang ei. Erm, har du lest om saken eller barre sett på overskrifter? Det er jo akuratt det den er... Denne typen hacking kan brukes mot absolutt alt, de klarte noen titusener som ble blokert med en gang og ingen kontoinfo er lekket ut.. Lenke til kommentar
GameSlayer Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Playstation Notwork 1 Lenke til kommentar
Tudamnhot Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Dette er vel egentlig ikke Sony sin skyld, men heller brukerne. Si meg veldig enig med Civlix over meg. Er da rart at PSN er så mye mer utsatt en andre, sier du at PSN brukere er dommere enn for eksempel Xbox Live brukere? ikke dommere men dummere kanskje ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Selv om dette ikke nødvendigvis behøver å skyldes PSN så er tillitten min bunskrapt for Sony totalt sett , flere grunner : *Om det var brukt et Bruteforce angrep så er det snakk om utrolig mange påloggingsforsøk på kort tid for hver enkelt konto, at selskapet ikke greide å reagere kjappere før det var snakk om at nesten 100K passord ble knekt er for meg uforståelig. *Viser det seg at hackerne benyttet seg av en annen sårbarhet i systemet så stiller Sony enda svakere seg hos meg, da kan man nesten si at selskapet ikke bør ha PSN i det hele tatt når det ikke kan ivareta brukernes sikkerhet. 1 Lenke til kommentar
RoaRawR Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 er ein av dei, men eg lar aldri konto informasjon ligge på sonys netverk uansett så big deal Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Var sikker på at dette var rettet opp og at sikkerheten var styrket jeg, som de sa, men den gang ei. Erm, har du lest om saken eller barre sett på overskrifter? Det er jo akuratt det den er... Denne typen hacking kan brukes mot absolutt alt, de klarte noen titusener som ble blokert med en gang og ingen kontoinfo er lekket ut.. Fleste selskap har sperrer mot bruteforce. De stenger innlogging om det kommer unaturlig mange forsøk på svært kort tid. Så joda, det kan brukes på alle, akkurat som ett DDOS angrep. Men hensikten er annerledes, nemlig å få tilgang, og da er det å stenge døra en ganske effektiv måte å stoppe det på. Det frister ikke akkurat å gi sony tilgang til konto informasjon når det med jevne mellomrom skjer slike angrep. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Min konto var en av de. Sony kan ta seg en bolle. At de er så useriøs med sikkerhet etterdet som skjedde tidligere i år er beyond utrolig. Har noen prøvd å skrive feil passord på gmail et par ganger? Enkel måte å forhindre amatøropplegg som dette. Jeg hadde ikke noe viktig info innpå der, men pokker heller. Sony er helt ubrukelig. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Min konto var en av de. Sony kan ta seg en bolle. At de er så useriøs med sikkerhet etterdet som skjedde tidligere i år er beyond utrolig. Har noen prøvd å skrive feil passord på gmail et par ganger? Enkel måte å forhindre amatøropplegg som dette. Jeg hadde ikke noe viktig info innpå der, men pokker heller. Sony er helt ubrukelig. Antar du nå har forandret passordet ditt? Har du forresten noe imot å fortelle oss hvilket passord du brukte (så lenge du ikke bruker det flere plasser selvsagt) , dette kan gi oss litt mer klarhet i hvilken type angrep som ble brukt mot PSN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå