Gå til innhold

Kjøp av vinterjakke. Budsjett 5-6k. Hvilken skal jeg velge?


B25S

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Da har snøen begynt å komme i hagen så da er det på tide å begynne å få det travelt med å skaffe seg vinterjakke.

 

Kriterier.

  • Lang parka. Skal brukes til å gå til/fra skole, butikken eller lignende ærend på vinteren.
  • Varm og god.
  • Enkel og stilren. Helst ingen flashy logoer.
  • Veldig varm.
  • Helst ikke mainstream.

 

Jeg har sett litt rundt omkring på nettbutikker og det står til slutt mellom jakke fra Woolrich eller Canada Goose. Butikken min selger ikke Woolrich, derfor står jeg igjen med Canada Goose.

 

Jeg er selvfølgelig åpen for andre forslag, bare den tilfredsstiller meg og mine kriterier.

 

 

Etter min egen research så står det mellom disse 2 jakkene,

jeg spør derfor om hvilken jakke dere synes ser finest ut da jeg er svært usikker på om jeg skal ha knapper eller enkel borrelås på flippen over glidelåsen:

CG Chateau Parka

CG Langford Parka

 

Om noen har erfaring med disse jakkene så setter jeg kjempe stor pris på svar! :thumbup:

Endret av Senna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Dexter sier, hvordan har du kommet fram til CG når et av kravene dine er at jakken ikke skal være mainstream? Og ingen flashy logoer? Ikke akkurat et pluss for CG det heller...

 

Hvis du bare vil ha en varm jakke og gir faen i hvordan du blir oppfattet er det ikke noe i veien med å kjøpe en CG, men hvis du ikke vil gå rundt med statussymbol nr. 1 for fjortiser hele vinteren er det ikke akkurat det beste valget.

 

Hvis Woolrich er et alternativ ville jeg mye heller gått for det. Det er ikke verre enn å bestille på nett...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv en CG Chateau, men vurderer å selge den om jeg finner en Nobis Kato i small/xs :)

 

Chateau-en er fin, og som du sier, det går an å fjerne logoen om man synes den blir for flashy.

 

Ta en titt på Kato-modellen. Den ser litt glossy ut på bildene, men i virkeligheten er den matt.

http://www.nobis.ca/...ear/Kato-4.html

 

Ser ut som en oppblåst hvalross... :thumbdown:

 

 

Nobis så rimelig tight ut ja. :/

Lenke til kommentar

Du har et bra budsjett og da er det vanskelig å bestemme seg.

 

Denne fra Norrøna virker helt genial

 

Eller denne fra Beerenberg f. eks.

 

Trodde det var en ny tråd, han har vel kanskje kjøpt jakke nå.

Den fra Beerenberg kan jeg ikke tenke meg går inn i kategorien "veldig varm", slik trådstarter ønsker. Fôret med vattering?! Correct me if I'm wrong though :)

 

Om trådstarter trenger tips/råd kan han sende meg en PM.

Lenke til kommentar

Finnes nok varmere jakker enn akkurat den ja. Kan jo være ei plage med ei for varm jakke og.

Yes, for all del! Det dilemma mellom for varm eller ikke varm nok slipper man derimot med Nobis-jakker. Kan gå med min Yatesy inne uten at jeg blir svett eller uvell av den grunn. Disse jakkene er helt fantastiske, men ikke ta mitt ord for det. Prøv dem selv! Vanvittig gode jakker, og vel verdt en investering, mener nå jeg :)

Og før det blir noe tema; nei, jeg jobber ikke for Nobis eller butikker som selger disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...