Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjer etter BIOS!

Anbefalte innlegg

Hey.

Har hatte masse tull og tøys med PCn min og nå har jeg enda et....

Når jeg starter opp så kommer hovedkortlogoen opp, etter det går skjermen over til å bli svart med en sånn _ som blinker i noen sekunder også blir den borte og skjermen fortsettere å være svart. Ingenting skjer... Kommer ikke lenger. Har tatt ut og inn CMOS, reseated RAM, tatt ut div andre greier og sjekket alle ledninger. Har 5 harddisker, skifter jeg en av de andre til å være boot disk så får jeg beskjed om å skifte eller noe sånn (husker ikke beskjeden, men er den standard beskjeden når du prøver å boote en harddisk uten noe OS). Det skjer med alle diskene bortsett fra OS-disk.

Har satt inn WIn7 disken og prøvd Startup repair, funket ikke. Prøvd system restore, det ble restored vellyket, men det hjalp ikke. Vet at OS disken ikke er ødelagt for jeg kan "browse" innholdet når jeg er på Win7-disken.

Testet RAM, ikke noe feil. Tviler på at det er graffikkort for det ville ikke vært en sånn type feil da. Eneste ting jeg har igjen å prøve nå er å formatere, men er keen på å prøve å finne andre løsninger først.

Takk for hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen er på og den har signaler, jeg ser jo bildet helt til etter hovedkortlogoen er vist. Bootprosessen stopper liksom rett før Windows loadingen skal komme. Setter jeg inn win7 dvdn så kommer jeg meg inn på den uten problemer og kan navigere rundt uten problemer, så da skulle det ikke være vanskeligere for skjermkortet å i alle fall komme seg til loading screen til windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...