kjellvr Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 hei, jeg sitte litt fast. slik jeg har forstått meg på ram støtte til cpuer er at hvis en cpu støtter max 1600mhz ram så vil det si at man kan kjøpe 1600 brikker, men man kan overklokke disse en del og cpu vil støtte det. men er det da umulig for meg å kjøpe f.eks. corsair dominator 2000mhz ram, husker ikke om disse blir levert i dual channel. men jeg bruker amd phenom 2 x6 1090T nå, på 4ghz. vil ha kraftigere ram, da mine brikker nekter å overklokke. kingston hyperX 1600mhz. kanskje det er jeg som rett og slett ikke er en god nok overklokker men uansett hva jeg gjør så vil ikke rammen over 1600 mhz, ja volten stemmer og alt det. setter pris på alle svar, Kjell Vistnes Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Sjekk mot hva hovedkortet støtter, hva slags hovedkort er det snakk om? Jeg ville underklokke ram, ved å sette lavere hastighet, også øke FSB dermed burde du ha litt å gå på før ram er på maks. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 1600MHz RAM burde være mer enn nok til å overklokke maskinvaren din uten at RAMen blir en flaskehals. Viktig å huske på er at utenom benchmarks så ser du null niks nada til raskere RAM, fra tregeste til raskeste RAM sett så snakker vi her max 1 FPS i spill! Med andre ord, rask RAM er stort sett bortkastede penger om du IKKE jager benchmark scores hvor du vil se en ganske markant økning. 1 Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 1600MHz RAM burde være mer enn nok til å overklokke maskinvaren din uten at RAMen blir en flaskehals. Viktig å huske på er at utenom benchmarks så ser du null niks nada til raskere RAM, fra tregeste til raskeste RAM sett så snakker vi her max 1 FPS i spill! Med andre ord, rask RAM er stort sett bortkastede penger om du IKKE jager benchmark scores hvor du vil se en ganske markant økning. åja, nei jeg bruker bare maskinen til gaming. jeg lurte bare me tanke på evnt. fremtidig opgraderinger. men takk for svar! vil ikke gå høyere på rammen da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå