Gå til innhold

Får kun inn svart/hvitt på TV'en gjennom Tv-out

Gunde^

Anbefalte innlegg

Har problemer med signalet her.

Har koblet s-video til tv-out'en til Asus Geforce 2 GTS 64mb ddr-ram.

Det er en s-video-scart kabel, denne er videre koblet til en scart splitter, og så til scart inngangen på tv'e. Når signalet kommer frem blir dette desverre svart/hvitt, hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkortet står sannsynligvis på feil video-format. Du har nok vanlig PAL TV, og da må du stille skjermkortet til å sende PAL-B eller PAL-G.

Jeg går for den.

Som regel når jeg skal stille inn nView'en til å klone med TVen, må jeg setta TV'en på PAL-G eller no så funker'n.

Lenke til kommentar

Btw, er ikke sikkert på "Nview" det styret, men i tvtool skifta jeg fra s-video out, til comp out, for å få bra farger.

http://tvtool.info/index_e.htm

S-video gir jo ett meget bedre bilde en composit. Comp er det dårligste bilde som hvilken som helst kilde gir fra seg.

Hvis det ikke er Component du mener da, som er mye bedre, men er det kun en gul kontakt, så bruk S-video

Lenke til kommentar

Svarer som vanlig:

De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...