olavmagnus Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg holder på å lage meg hjemmeside. Har lyst til å lage et kontakt skjema, istedet for å bruke "mailto:" metoden. Men problemet mitt er at jeg ikke helt vet hvordan jeg kan lage det. Har sett ferdig script i php, men jeg skal lage i html. Noen som vet hvordan jeg lager det? På forhånd takk igjen! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 HTML er et språk som skal si setningeer til nettleseren. Disse setningene er noenlunde slike: "Nå begynner et avsnitt" "Nå begynner en liste." "Nå avsluttes en overskrift" Det skal ikke si: "Nå skal du sende en mail til følgende person som skal inneholde følgende tekst og skal sendes via følgende port" Så med HTMl kommer du ganske til kort. For å sende mail må du behandle data. Du *kan* bruke <form action=mailto:[email protected]>, men den du mottar da er ikke akkurat det duhadde håpt på. Fordi dataene ikke er behandlet. Denne behandlingen må du gjøre med et scripte eller programmerings -språk. Som PHP, ASP (tipper jeg) og annet. Lenke til kommentar
olavmagnus Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Ok. Men kan jeg lage det i annet enn PHP og ASP? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 perl, c++, etc etc... poenget er ganske enkelt at du ikke kan lage det i et client side scripte språk. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Ok. Men kan jeg lage det i annet enn PHP og ASP? Hvorfor ikke php? har ikke serveren støtte for det? Hvis den har det, så glir jo php oh html sømløst i hverandre da, og finnes en haug av mail scripts for php på nettet. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Ok. Men kan jeg lage det i annet enn PHP og ASP? Bruk php. Hvis du ikke kan php, kan du finne et script på www.hotscripts.com . Lenke til kommentar
olavmagnus Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Jo det kunne jeg jo ha brukt, men serveren min støtter ikke det. Så det går ikke ann å lage det i annet enn PHP og ASP? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 perl, c++, etc etc... poenget er ganske enkelt at du ikke kan lage det i et client side scripte språk. Lenke til kommentar
olavmagnus Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Å ja. Takk. Men jeg kan ikke perl og c++ :oops: Noen som vet om et sted hvor jeg kan laste ned et ferdig script? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Ok. Men kan jeg lage det i annet enn PHP og ASP? Bruk php. Hvis du ikke kan php, kan du finne et script på www.hotscripts.com . Lenke til kommentar
olavmagnus Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Har sett der, men jeg fant ingen. Noen som kan finne et til meg? :oops: Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Har sett der, men jeg fant ingen. Noen som kan finne et til meg? :oops: du kan jo google litt! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå