Gå til innhold

Installere windows med SSD + ubuntu i dual

Anbefalte innlegg

*Hjelp til installasjon til windows, avanserte innstillinger.

*Hjelp til windows Regedit.

*Hjelp til å sette opp dual-boot (Windows/ubuntu).

Datamaskinen min går litt dårlig med sin lav-kvalitets SSD (den er stappa full, anti-viruset har til tider problemer med å oppdatere), så jeg har bestilt en ny, men denne gangen vil jeg sørge for å få all installasjon til å fingere riktig.

Jeg ønsker å få hjel til å få maskinen min til å fingere best mulig uten problemer.

Jeg har bestilt en SSD på 120GB til å bytte ut den gamle, Hva jeg ønsker er enkle instrukser på å installere og konfigurere riktig for best bruk med SSD, også, jeg vil ha Ubuntu på maskinen i tradisjonell dual-boot.

Jeg vil ha windows og ubuntu på SSD disken, og, programmer og data på 2 andre harddisker jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt: Hva slags Windows skal du legge inn?

Dersom det er Windows 7 har jeg tidligere kjørt Ubuntu, opprettet to partisjoner, lagt inn Ubuntu på den ene partisjonen og lagt inn Windows 7 på den andre. Jeg får ihvertfall automatisk valg om OS ved oppstart.

Om dette er den "riktige" løsningen har jeg ikke formening om, men det funker :)

Lenke til kommentar

Ja, det er Windows 7, så skal jeg sette opp 2 patisisjoner ved windows installasjon?

vel, det er vel det enkleste problemet. men hva med hvordan skal jeg gå fram ved installasjonen til windows for å få mine ønskede innstillinger?

Programmer skal installeres på disk 2 som standard

ProgramData og AppData ville også hvert fint om jeg kunne fått på disk 2.

Brukermapper-filer ønsker jeg på Disk 2.

Disk 2 er en vanlig harddisk på 160GB

Lenke til kommentar

Legger du inn Ubuntu på en partisjon og deretter Windows 7 på den andre så fikk ihvertfall jeg opp OS-valg ved oppstart.

Windows 7 er ikke like fleksibel når det gjelder plassering av Users-mapper etc, men du kan jo google "change location user files Windows 7"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...