Grambo Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 *Hjelp til installasjon til windows, avanserte innstillinger. *Hjelp til windows Regedit. *Hjelp til å sette opp dual-boot (Windows/ubuntu). Datamaskinen min går litt dårlig med sin lav-kvalitets SSD (den er stappa full, anti-viruset har til tider problemer med å oppdatere), så jeg har bestilt en ny, men denne gangen vil jeg sørge for å få all installasjon til å fingere riktig. Jeg ønsker å få hjel til å få maskinen min til å fingere best mulig uten problemer. Jeg har bestilt en SSD på 120GB til å bytte ut den gamle, Hva jeg ønsker er enkle instrukser på å installere og konfigurere riktig for best bruk med SSD, også, jeg vil ha Ubuntu på maskinen i tradisjonell dual-boot. Jeg vil ha windows og ubuntu på SSD disken, og, programmer og data på 2 andre harddisker jeg har. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Først av alt: Hva slags Windows skal du legge inn? Dersom det er Windows 7 har jeg tidligere kjørt Ubuntu, opprettet to partisjoner, lagt inn Ubuntu på den ene partisjonen og lagt inn Windows 7 på den andre. Jeg får ihvertfall automatisk valg om OS ved oppstart. Om dette er den "riktige" løsningen har jeg ikke formening om, men det funker Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Ja, det er Windows 7, så skal jeg sette opp 2 patisisjoner ved windows installasjon? vel, det er vel det enkleste problemet. men hva med hvordan skal jeg gå fram ved installasjonen til windows for å få mine ønskede innstillinger? Programmer skal installeres på disk 2 som standard ProgramData og AppData ville også hvert fint om jeg kunne fått på disk 2. Brukermapper-filer ønsker jeg på Disk 2. Disk 2 er en vanlig harddisk på 160GB Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Legger du inn Ubuntu på en partisjon og deretter Windows 7 på den andre så fikk ihvertfall jeg opp OS-valg ved oppstart. Windows 7 er ikke like fleksibel når det gjelder plassering av Users-mapper etc, men du kan jo google "change location user files Windows 7" Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg klarte å finne denne siden, men det på grensen på hva jeg forstår. er det noen her som kan forklare denne litt bedre? http://microsoft.wikia.com/wiki/SSD_Install Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå