Gå til innhold

Spill-PC - Budsjett: 12k - Forbedring eller forslag? Spm++

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som skal kjøpe ny PC til BF3, jeg er ikke et unntak. :p

Jeg bruker ikke PCen bare til å spille, men vil anta at hva enn jeg kjøper for 12k disse dager holder til det meste!

Bemerkninger:

•  
  • Håper inderlig dette skal være bra nok til å kjøre på rimelig høyt nivå BF3 og i tillegg vare en stund, hvis ikke så tar jeg gjerne imot forslag da dette ikke er min arena.
  • Grunnlaget for noen av delene er at jeg har planer om å prøve å OC'e hvertfall CPUn. Jeg har ikke noen stor trang til å overklokke noe annet, med mindre det er til stor fordel, dette vet jeg ikke, så hvis noen har noen kommentarer om dette, hører jeg gjerne. :thumbup:
  • HDD, skjerm, tastatur og mus har jeg fra før av, derfor ikke inkludert i oppsettet.

Så langt har jeg 'komponert' følgende oppsett og summen ligger på 12.261,00.

Komplett.no handleliste for den som vil: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=986217&su=13EE33AF-8801-4037-8F33-54FE4C62F8BB

Spørsmål:

1. Virker alt kompatibelt?
  2. Har aldri vært i nærheten av vannkjøling før, så vet ikke hva jeg burde ta hensyn til engang. Lå merke til at alternative luftkjølere faktisk kjørte med rundt samme verdier som denne vannkjøleren, er det noe poeng i å holde på med vannkjøling i det hele tatt da?
  3. Jeg vet ikke mye om kabinettet, så hvis noen har erfaringer med det eller tror de har et bedre alternativ til samme pris eller slikt så si ifra.
  4. Jeg har to skjermer og vurderer også en tredje, vil dette grafikkortet i det hele tatt støtte tre skjermer?
  5. Går gjerne ned i pris, med har valgt komponentene etter preferanse som jeg husker i farten, hvis noen har forslag hører jeg derimot uansett, kan hende at mine preferanser bare er unødige :ermm: . Ting som jeg husker nå er: USB3, 800W pga videre oppgradering, 1500MB videominne pga BF3, vannkjøler fordi jeg skal prøve å OCe.
  6. Mangler jeg noe? Noe jeg ikke har tenkt på?

Skal prøve så godt jeg kan å svare på spørsmål, og all tilbakemelding er velkommen :w00t:

Endret av ChrisHW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar:

1. Ja, alt er kompatibelt.
  2. Med slik vannkjøling trenger du ikke ta hensyn til noe, det er ingen lekasje eller vedlikehold.
  3. Jeg vet heller ikke mye om det kabinettet, men jeg kan nevne gode alternativ > http://mcaf.ee/9gqnj
  4. Svaret blir ja og nei. nVidia støtter mer enn 2 skjermer, men da må du også ha 2x GPU satt i SLi. Vil du kjøre 3 skjermer, vil et HD 6990 eller HD 6970 være bedre.
  5. -
  6. Hva med en lagrings disk? Spill og programmer på SSD, andre filer på en Harddisk.

Lenke til kommentar

Takk for svar,

1. Ok

2. Ok

3. Skal se nærmere på disse, takk.

4. Nå ble jeg nygjerrig, hva er poenget med å ha utganger til 1x HDMI, 1x DisplayPort og 2x DVI hvis den ikke kan gjøre mer enn 2 skjermer?

6. HDD har jeg nevnt under bemerkninger i begynnelsen av tråden, disse har jeg fra min nåværende PC.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Erstatninger:

Er det noen grunn til at jeg ikke burde gjøre disse endringene?

Hvordan blir det med strømtilførsel til de to grafikkortene med denne PSUen?

Sum redusert til nåværende pris: 11.252,00 (diff: 1009 NOK).

Endret av ChrisHW
Lenke til kommentar

Har ikke planer om å spille på høy oppløsning på flere skjermer, jeg vil bare ha noe som klarer å kjøre BF3 på High/Ultra med rimelig bra FPS i tillegg til at jeg vil ha muligheten til å ha 2 ekstra skjermer til annet bruk, altså ikke til gaming da jeg kjører spill vanligvis i vindusmodus på hovedskjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...