Gå til innhold

mister internett med d-link dir-655

toazty

Anbefalte innlegg

kjøpt meg en dlink 655 , men mister stadig vekk internett forbindelsen, skjer flere ganger om dagen.

den komme igjen etter ca 5min ,eller noe.

noen ganger står det "ingen internett forbindelse" og noen ganger viser den at jeg skal ha internettforbindelse men får ikke koblet meg opp på nett.

har egentlig ikke så mye peiling på nettverk, eneste jeg vet er at nettforbindelsen forsvinner.

noen som har peiling på hva det kan være?

det er ikke bare min pc, emn også ipaden til min sambo.

vet ikke hva info dere trenger for å hjelpe men bare spørr etter info så skal jeg forklare så godt jeg kan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Først må du finne ut om det er kun på WiFi du mister nettet, eller om det er også på kablet LAN (tilkoblet switcheportene på router), eller om det er routeren som mister forbindelsen til internett. Start med å oppgradere routeren til nyeste FW og resett alle settinger til factory default. Sett opp routeren på nytt, og velg en kanal som ikke kommer i konflikt med naboer etc. Bruk gjerne Inssider til dette. Dersom du mister internett etter dette, koble en PC til LAN-port og se om du har forbindelse. Hvis ikke, logg inn på router-GUI og sjekk om routeren også har mistet forbindelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...