FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Hei! Jeg holder på å installere et script på mitt nettsted. Dette kommer opp på mitt nettsted: buy.fritidsmoro.com Slik ser det ut når jeg koder det: Vet noen hva jeg skal gjøre ? Endret 12. oktober 2011 av FritidsMoro Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 1) Linke til noe annet enn thumbnails på bilder.no 2) Skrive en mer informativ emnetittel 3) Genererelt lese det som kommer med programvaren du har installert Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Slik ser nettsiden min ut nå: http://buy.fritidsmoro.com/ Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Her er det databasetilkoblingsfeil. Jeg tviler på at du har fylt ut det du skal fylle ut korrekt. Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har et bilde av der jeg fyller ut, men det går jo ikke ann å laste de opp her ? Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 <? $DB_HOST = "{localhost}"; $DB_USER = "{fritidsm_lo}"; $DB_PASSWORD = "{passord123}"; $DB_NAME = "{fritidsm_lo}"; $timeoutseconds = 1200; // length of session, 20 minutes is the standard $timestamp=time(); $timeout=$timestamp-$timeoutseconds; $connect = mysql_connect($DB_HOST,$DB_USER,$DB_PASSWORD); mysql_select_db($DB_NAME) or die("MySQL error: Could not connect to database.\n".mysql_error()); $session = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE id = '$_SESSION[id]' AND password = '$_SESSION[password]'"); $session = mysql_fetch_array($session); parse_str("$QUERY_STRING"); $db = mysql_connect($DB_HOST, $DB_USER, $DB_PASSWORD) or die("Could not connect."); if(!$db) die("no db"); if(!mysql_select_db($DB_NAME,$db)) die("No database selected."); if(!get_magic_quotes_gpc()) { $_GET = array_map('mysql_real_escape_string', $_GET); $_POST = array_map('mysql_real_escape_string', $_POST); $_COOKIE = array_map('mysql_real_escape_string', $_COOKIE); Jeg fylte inn de øverste, med database navnet, og brukernavnet og passord. } Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Ingen som vil tippe hva jeg har gjort galt ? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Evnt bytte ut "{localhost}" med noe annet? Ihverfall det som lager error på nettsiden din. Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Evnt bytte ut "{localhost}" med noe annet? Ihverfall det som lager error på nettsiden din. Har du noen ideer om hva jeg kan bytte det ut med ? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Evnt bytte ut "{localhost}" med noe annet? Ihverfall det som lager error på nettsiden din. Har du noen ideer om hva jeg kan bytte det ut med ? adressen til mysql-serveren din. Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Evnt bytte ut "{localhost}" med noe annet? Ihverfall det som lager error på nettsiden din. Har du noen ideer om hva jeg kan bytte det ut med ? adressen til mysql-serveren din. Det virket heller ikke ... Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 det skal være localhost Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Noe er ihvertfall feil med disse linjene: $DB_HOST = "{localhost}"; $DB_USER = "{fritidsm_lo}"; $DB_PASSWORD = "{passord123}"; $DB_NAME = "{fritidsm_lo}"; Finn de korrekte verdiene. Det er enten feil brukernavn, feil host eller feil passord. Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Noe er ihvertfall feil med disse linjene: $DB_HOST = "{localhost}"; $DB_USER = "{fritidsm_lo}"; $DB_PASSWORD = "{passord123}"; $DB_NAME = "{fritidsm_lo}"; Finn de korrekte verdiene. Det er enten feil brukernavn, feil host eller feil passord. Jeg har sjekket omigjen og omigjen, men det er det riktige dessverre. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Noe er ihvertfall feil med disse linjene: $DB_HOST = "{localhost}"; $DB_USER = "{fritidsm_lo}"; $DB_PASSWORD = "{passord123}"; $DB_NAME = "{fritidsm_lo}"; Finn de korrekte verdiene. Det er enten feil brukernavn, feil host eller feil passord. Jeg har sjekket omigjen og omigjen, men det er det riktige dessverre. Skal det virkelig være sånne krøllklammer der? Ville tro det skulle være $DB_HOST = "localhost"; $DB_USER = "fritidsm_lo"; $DB_PASSWORD = "passord123"; $DB_NAME = "fritidsm_lo"; Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Har ikke så veldig god greie på dette, men jeg har 2 forslag som kan lede fram (etter å ha lest denne). 1: Les første "note" i linken overfor, står at man bør benytte "127.0.0.1" i stede for localhost dersom man vil benytte seg at TCP/IP. 2: Benytt kommandolinje eller 3. parts verktøy for å forsikre deg om at: ip, brukernavn og passord er riktig. Sjekk også at brukeren "fritidsm_lo" har tilgang til databasen "fritidsm_lo". 3: Det er sikkert en logg, enten via apache eller mysql, som kan gi litt bedre feilmeldinger. Har du litt mer informasjon om omstendighetene, av typen: Har du hatt dette til å fungerer tidligerer? Er dette en privat server som du har satt opp selv, eller er dette en kjøpt tjeneste som er ferdig konfet med tilgang til apache/mysql? Hvem har opprettet brukeren/databasen du forsøker å koble til? Har du shell tilgang (via for eks ssh)? Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Har ikke så veldig god greie på dette, men jeg har 2 forslag som kan lede fram (etter å ha lest denne). 1: Les første "note" i linken overfor, står at man bør benytte "127.0.0.1" i stede for localhost dersom man vil benytte seg at TCP/IP. 2: Benytt kommandolinje eller 3. parts verktøy for å forsikre deg om at: ip, brukernavn og passord er riktig. Sjekk også at brukeren "fritidsm_lo" har tilgang til databasen "fritidsm_lo". 3: Det er sikkert en logg, enten via apache eller mysql, som kan gi litt bedre feilmeldinger. Har du litt mer informasjon om omstendighetene, av typen: Har du hatt dette til å fungerer tidligerer? Er dette en privat server som du har satt opp selv, eller er dette en kjøpt tjeneste som er ferdig konfet med tilgang til apache/mysql? Hvem har opprettet brukeren/databasen du forsøker å koble til? Har du shell tilgang (via for eks ssh)? Jeg har opprettet et sub-domain, av nettsiden min FritidsMoro.com. Subdomainet mitt heter buy, og derfor blir det slik: buy.fritidsmoro.com Jeg har lagd database navnet og passordet, og synkronisert begge. Det skal virke, jeg har opprettte mange nettsider på denne måten, men nå funker det ikke. Det er vanskelig å forklare, pågrunn av at det kan være en liten kode feil, som gjør at dette ikke funker. Kommer med mer info litt senere. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Lagre en fil rett i root på buy-subdomenet med følgende innhold: <?php $link = mysql_connect('localhost', 'fritidsm_lo', 'passord123'); if (!$link) { die('Not connected : ' . mysql_error()); } // make foo the current db $db_selected = mysql_select_db('fritidsm_lo', $link); if (!$db_selected) { die ('Can\'t use foo : ' . mysql_error()); }else{ die('Kobling mot MySQL er ok'); } ?> Lagre den på serveren som mysql_test.php, og prøv å åpne den via nettleseren din (http://buy.blablabla.no/mysql_test.php). Hva får du da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå