Daskeladden Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hei, er en 14 år gammel gutt på 1,78 og 75,6 kg som gjerne ville ha blitt litt tynnere samt skaffet litt mer muskler. Idag gikk det endelig opp for meg at jeg har alt for mye fett på magen og i det hele tatt overalt, jeg så heller ikke så nøye på kostholdet mitt, men det er det en slutt på. Så motivasjonen er på plass, det jeg trenger er råd og tips til å nå min optimalvekt samt å skaffe litt muskler. Mange rundt meg sier jeg er sterk, og jeg tar de fleste i dueller på fotballkamper o.l ... Desverre er jeg ute med skade og må gå på krykker i 2-3 uker til så det er litt begrenset hva jeg kan gjøre de nærmeste ukene. Hjemme har jeg en treningssykkel og et sett med vekter. Er det noen gode øvelser jeg kan gjøre uten å bevege alt for mye på ankelen? Kostholdet mitt forbedret seg idag da jeg tok en skikkelig frokost med masse sunne ting, og kyllingfilet til middag. Før har kostholdet gått mye i kjeks, godteri og ellers usunne ting. Så det jeg egentlig spør om er... 1. Hvordan minske fettprosenten samt øke muskelprosenten? 2. Noen fine og gode øvelser jeg kan gjøre uten bevegelse på ankelen? 3. Hvordan får man six-pack? 4. Hvordan må jeg legge kostholdet? 5. Hva er det jeg må passe på å få i meg? Dette ble kanskje litt vanskelig å forstå, men er det noen jeg ikke sa tydelig nok så bare si ifra : ) Takker på forhånd for svar : ) Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 1. Spis i overskudd med minst 2g proteiner/kg kroppsvekt og tren styrke med belastningsprogresjon for å bygge muskler. Spis i underskudd med minst 2g proteiner/kg kroppsvekt for å gå ned i fettprosent. Ikke prøv å gjøre begge deler samtidig, da ender du opp med hverken fugl eller fisk. Du sparer tid på å f.eks først bygge muskler i noen måneder, så jobbe med fettprosenten (og beholde dine nyervervede muskler;)) 2. Dette merker du selv. Ta det rolig med beintrening, tren alt annet til ankel er bra. 3. Du slanker deg. Alle er født med sixpack, det er slik musklene ser ut når de blir laget, men de fleste har endel fett over musklene som skjuler denne. Les svar på spm. 1. 4. Samme som 1. 5. Samme som 1. Svarte ganske kort på spørsmålene dine, og det er helt bevisst for å gjøre et poeng: Det er nemlig ikke noe stort hokus pokus. Tren og spis i overskudd med nok proteiner for å legge på deg muskler. Tren og spis i underskudd med nok proteiner for å gå ned i fett. Er du seriøs når det gjelder styrketreningen, skaffer du deg medlemskap på et treningssenter. Du kan komme et stykke på vei med kroppsøvelser og hantler, men ganske fort blir disse for lette. Lenke til kommentar
Daskeladden Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Nærmeste treningsenter ligger 2 t unna... men kort sagt så skal jeg først bygge muskler og deretter spise mindre og sunt og trene mer? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 TO TIMER? I gangavstand da eller? Du kan trene og spise omtrent likt, men med kalorioverskudd når du skal bygge muskler og underskudd når du skal ha bort fett. Ingen grunn til å ikke spise sunt hele tiden Lenke til kommentar
Daskeladden Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Nei, faktisk ikke gangavstand :o så ut ifra den første posten din så bør jeg satse på muskelbygging først og deretter å forminske fettprosenten. Noen tips til noen som kan sette opp et treningsprogram for meg eller hvordan jeg kan gjøre det selv? Lenke til kommentar
Daskeladden Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Sorry dobbelpost, men bør også nevnes at jeg normalt bruker å trene fotball 2-3 ganger i uka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå