Gå til innhold

Hva er det beste skjermkortet? budskjett: 4-6k

Protoss

Anbefalte innlegg

Specs:

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,140mm Fan, 8xSATA, SLI

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 765MH (SOLGT)

Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6G

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste kortet er vel 6990*?

6990 kan jo være veien å gå,men det er som han sier om sli & Crossfire at det kan være litt tull noen ganger. Jeg er veldig glad i mine 5970 i quadfire, men litt problemer kan oppstå.. Ett GTX 580 kort holder lenge. Vil du ha mere kraft kjøp ett til.

Dette er jo bare hva jeg mener. Lykke til med GPU kjøp :new_woot:

Lenke til kommentar

vil jeg ikke få enda mer problemer med to gtx 570 eller 6970?? har ikke orket å se på 570 kortene for det er så mange forskjellige versjoner.. aner ikke hva jeg skal velge..

er amd prosessoren min verdt å bytte ut? er bare 1år siden jeg bytta den og når jeg sammenligner den med nyere kan jeg ikke se så aaalt for stor forskjell :p mulig jeg tar feil der hehe

Lenke til kommentar

vil jeg ikke få enda mer problemer med to gtx 570 eller 6970?? har ikke orket å se på 570 kortene for det er så mange forskjellige versjoner.. aner ikke hva jeg skal velge..

er amd prosessoren min verdt å bytte ut? er bare 1år siden jeg bytta den og når jeg sammenligner den med nyere kan jeg ikke se så aaalt for stor forskjell :p mulig jeg tar feil der hehe

Med en gang du ser på SLI/CFX blir CPU-kraft en god del mer viktig for å faktisk få ytelse i nærheten av hva anmeldelser lover. Om du skal bytte ut prosessoren din må du over på i5-2500k.

Jeg hadde kjøpt en GTX 580 og latt det være med det. Med mindre du spiller på 2560x1440 har du ikke nytte av mer kraft som blir tilbakeholdt av CPU.

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av 580? på komplett er jo det 30 forskjellige :(

Nei, 20. Hvis jeg skulle handlet et GTX 580 i dag, så hadde det blitt Gigabyte sitt, pga. fin kjøleløsning. Hvis jeg kunne kastet bort plassen hadde det blitt ASUS sitt kort, men den kjøleløsninga gjør at kortet spenner over 3 kortplasser. Kanskje ikke et problem for deg, men for meg blir det for mye.

Lenke til kommentar

Trenger du å stille spørsmålet trenger du ikke 3GB.

Synes det svaret var litt i krasseste laget?

Det kommer ann på hva du skal bruke kortet til og hvilke oppløsninger du f.eks skal spille i.

Kanskje du tolker det slik, jeg sier det slik fordi det faktisk er så enkelt.

Hvis man trenger 3GB VRAM vet man dette selv. Selv ikke 5760x1080 blir flaskehalset på noen betydelig måte av 1.5GB VRAM.

Lenke til kommentar

Hvis man trenger 3GB VRAM vet man dette selv. Selv ikke 5760x1080 blir flaskehalset på noen betydelig måte av 1.5GB VRAM.

Mange spill i dag pusher VRAM limit med 1920x1080/1200.

Gi meg noen linker til benchmarks der 1.5GB VRAM er for lite.

EDIT:

Gjerne da på 1920x1080.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...