Gå til innhold

Hardere tiltak mot røyking !

OAB1966

Anbefalte innlegg

Dagens røykelov og dens nye forslag er altfor mild etter mitt syn. Hvis noen synes dagens røykelov er altfor streng, da vil jeg gå inn for mye hardere tiltak mot røyking, det skal jeg komme tilbake til straks. Røykere er noen store egoister som bare skal godte seg på sine egne premisser og driter fullstendig faen i de andre rundt seg. Sykehusinnleggelser og behandlinger relatert til røyking koster oss skattebetalere flerfoldige millioner kroner som vi ikke-røykere dessverre må punge ut for. Dessuten blir mange uskyldige utsatt for passiv røyking. Nå får det bli slutt på at røykerne forpester sine omgivelser med dette svineriet, inkludert alle sneipene de slenger rundt seg. Da vil jeg gå inn for å innføre en årsavgift som virkelig svir for røykerne. Dette innebærer en obligatorisk kontroll for alle over 18 år en gang i året. De som røyker vil bli ilagt en årsavgift på 20000 kr. Ved å unnlate og møte opp til kontroll, vil vedkommende bli ilagt en straffeavgift på 50000 kr. Med dette tiltaket, vil det bli fart i sakene. Jeg vil faktisk dra det enda lengre og få innført en metode som garantert kommer til å fungere. Alle røykerne skal under tvang få montert et halsband med sprengladning i som vil eksplodere når man skal ta seg en røyk, pluss at det vil eksplodere når man forsøker å ta av halsbåndet. Dessuten skal røykerne få implantert en sensor i luftrøret som aktiverer sprengladningen når den registrerer en viss konsentrasjon sigarettrøyk. Det vil bare bli den sigaretten...PANG!!! Til slutt: En sigarett er en pinne med glo i den ene enden og en idiot i den andre enden.

PS: Røykerne er en folkegruppe som er helt legalt å mobbe på lik linje med Anders Behring Breivik og Mullah Krekar.

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens røykelov er altfor tøff etter mitt syn, bare forestill deg om du skulle gått etter folk som var feite?

"Feite folk er bare noen egoister som bare skal godte seg på sine egne premisser og driter fullstendig i de andre rundt seg"

Nei, det skulle ikke finnes noen "røyklover" eller noen skatt eller reguleringer på tobakk produkter, bare autoritært og egoistisk å styre folk sine liv etter hva man selv synes er bra og hva man ikke synes er bra. Du kan gjerne styre ditt eget liv, men hold deg langt unna mitt! :thumbup:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Unnskyld ordspråket, men du er rett å slett en idiot. Har ikke ord :wallbash:

Alle røykere, deg inkludert, Vivarin, bare bli forbanna, jeg synes ærlig talt ikke synd i dere!! Dere skal skylde dere selv, så klag så mye dere orker, jeg hører ikke på hylingen og bæljingen deres !!!

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar

Da må det vell bli en lov mot alkohol og da. Eller junkfood. :nei:

Det hadde ikke vært dumt. Noe lignende tiltak som det jeg kom med, som å innføre årsavgift for feite og alkiser, samt dette halsbåndet med innlagt sprengladning pluss diverse sensorer i kroppen som aktiverer sprengladningen. Det vil bare bli den ene burger'n eller spritflaska...PANG !! . :innocent:

Darwin Awards: Dårene og idiotene utrydder seg selv mens de kloke og forstandige får beholde livet. Det er naturen som rydder opp for å si det sånn.... :whistle:

Endret av OAB1966
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange prosent av de ca 85 kronene det koster for en 20-pakning nå går til staten? Det er over 50% ihvertfall.

La oss gå ut ifra at man røyker 15 cigaretter om dagen i 25 år i snitt.

15 cigaretter av 85 kroner per 20 = 63,75 kroner.

Halvparten av dette igjen (som da er minst hva staten tar i avgifter) = 31,9 kroner (rundet opp).

365 dager i året av 31,9 kroner = 11643,5 kroner.

25 år med røyking = 291087,5 kroner.

Så om du ser etter har "vi røykere" i grunn betalt minst 300 000 norske kroner hver i snitt iløpet av 25 år med røyking.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mange prosent av de ca 85 kronene det koster for en 20-pakning nå går til staten? Det er over 50% ihvertfall.

La oss gå ut ifra at man røyker 15 cigaretter om dagen i 25 år i snitt.

15 cigaretter av 85 kroner per 20 = 63,75 kroner.

Halvparten av dette igjen (som da er minst hva staten tar i avgifter) = 31,9 kroner (rundet opp).

365 dager i året av 31,9 kroner = 11643,5 kroner.

25 år med røyking = 291087,5 kroner.

Så om du ser etter har "vi røykere" i grunn betalt minst 300 000 norske kroner hver i snitt iløpet av 25 år med røyking.

Så har dere med å forpeste deres omgivelser med dette svineriet, samt strø om dere med en masse sneiper som dessverre andre må rydde opp i, siden dere sjøl ikke gidder å plukke opp svineriet etter dere. Dessuten går dere ut og røyker i arbeidstiden flere ganger om dagen. Først ti minutter med røyk, så er det på'n igjen etter en halvtimes jobbing. Dere drar ned produktiviteten betraktelig !! Slik holder dere på hele arbeidsdagen og suger ut en masse timer på røyking. Når dere kommer inn igjen etter røykepausene, stinker dere sånn inni h*****e at det ikke er særlig behagelig å være i nærheten av dere.

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar

Unnskyld ordspråket, men du er rett å slett en idiot. Har ikke ord :wallbash:

Alle røykere, deg inkludert, Vivarin, bare bli forbanna, jeg synes ærlig talt ikke synd i dere!! Dere skal skylde dere selv, så klag så mye dere orker, jeg hører ikke på hylingen og bæljingen deres !!!

Er du som hyler og bæljer... Jeg røyker ikke, har aldri røykt og kommer aldri til å røyke. MEN det er bedre at folk blir kvelt av røyk enn at friheten deres til å gjøre det blir kvelt av staten!

La folk få gjøre det de foretrekker. Ikke døm folk, og vær positiv til andre mennesker. Er ikke bare ikke-røykere som er kapable til å gjøre selvstendige valg. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Samt strø om dere med en masse sneiper som dessverre andre må rydde opp i.

Jeg kaster ikke sneipene på bakken; jeg kaster dem i røyketønna på jobben og i askebegeret utenfor døra her hjemme. Skjeldent jeg er ute og røyker og når jeg er det finner jeg en søppelbøtte.

Dessuten går dere ut og røyker i arbeidstiden flere ganger om dagen. Først ti minutter med røyk, så er det på'n igjen etter en halvtimes jobbing. Slik holder dere på hele arbeidsdagen og suger ut en masse timer på røyking. Når dere kommer inn igjen etter røykepausene, stinker dere sånn inni h*****e at det ikke er særlig behagelig å være i nærheten av dere.

Jobber for det første alene i min avdeling på jobben og jeg røyker når det er designerte pauser på jobben, noe som er klokka 9, lunch (11) og 13.

Slutt å generalisere. Det er langt ifra alle røykere dette gjelder.

Dessuten er det under 50% av røykerne som dør av røyke-relaterte omstendigheter så det er LANGT over 600 000 å gå på i omsorgsregninger per person som blir syk som en direkte årsak av røyk.

Til slutt må du også trekke fra de som igjen hadde kostet masse penger å legge på sykehus/hjemmehjelp o.l. av alle de andre sykdomsårsakene som hadde kommet i steden for røykerelatert sykdom.

Staten har selv lagt ut tall på at de tjener over 8 miliarder i året på røykere her i Norge.

Endret av Thyristor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samt strø om dere med en masse sneiper som dessverre andre må rydde opp i.

Jeg kaster ikke sneipene på bakken; jeg kaster dem i røyketønna på jobben og i askebegeret utenfor døra her hjemme. Skjeldent jeg er ute og røyker og når jeg er det finner jeg en søppelbøtte.

Dessuten går dere ut og røyker i arbeidstiden flere ganger om dagen. Først ti minutter med røyk, så er det på'n igjen etter en halvtimes jobbing. Slik holder dere på hele arbeidsdagen og suger ut en masse timer på røyking. Når dere kommer inn igjen etter røykepausene, stinker dere sånn inni h*****e at det ikke er særlig behagelig å være i nærheten av dere.

Jobber for det første alene i min avdeling på jobben og jeg røyker når det er designerte pauser på jobben, noe som er klokka 9, lunch (11) og 13.

Slutt å generalisere. Det er langt ifra alle røykere dette gjelder.

Dessuten er det under 50% av røykerne som dør av røyking-relaterte omstendigheter så det er LANGT over 600 000 å gå på i omsorgsregninger per person som blir syk som en direkte årsak av røyk.

Til slutt må du også trekke fra de som igjen hadde kostet masse penger å legge på sykehus/hjemmehjelp o.l. av alle de andre sykdomsårsakene som hadde kommet i steden for røykerelatert sykdom.

Staten har selv lagt ut tall på at de tjener over 8 miliarder i året på røykere her i Norge.

Jeg tror ikke på dette våset du kommer med !! Ikke kom her og fortell meg eventyr. Ja, jeg kan virke veldig krass mot dere røykere, deg inkludert, jeg er iallefall dønn ærlig mot dere og sier det rakt ut akkurat sånn som det er. Såpass må dere tåle !!

Lenke til kommentar

Når det gjelder diskusjonen om røyking, så skal dere røykere komme med en masse unnskyldninger og forsvarstaler når det gjelder dette svineriet dere bedriver. Det er så typisk så typisk at det rett og slett er patetisk og latterlig. PS: Ikke sovne av med røyken i senga, det er farlig det !! Begynner det å brenne, så kan det gå ut over de uskyldige i huset, tenk over dette før dere tar kvelden!!

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på dette våset du kommer med !! Ikke kom her og fortell meg eventyr. Ja, jeg kan virke veldig krass mot dere røykere, deg inkludert, jeg er iallefall dønn ærlig mot dere og sier det rakt ut akkurat sånn som det er. Såpass må dere tåle !!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10041469

Artikkel fra 2010. Avgiften da blei satt opp til 44,5 kroner per 20-pakning og den har ihvertfall ikke gått ned siden da. Altså mer enn det jeg regnet på i kommentaren over.

Artikkel som omhandler det faktum at staten taper penger på at røykerne slutter å røyke:

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/staten-taper-paa-at-nordmenn-stumper-roeyken-3473913.html

Er ikke eventyr jeg forteller deg. Det er sannheten. Du tåler bare tydelig vis ikke å høre den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...