Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om IP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er sikker, det er to forskjellige addresser og er ikke nødvendigvis samme hus.

192-serien er reservert for lokale nett, så det er ikke en IP på internett, men det kan fortsatt være en IP på andre siden av kloden...

Jeg gir ikke ut en ekte IP

jeg ga bare ut en random ip adresse så glem 192 serien det er bare random falsk ip adresse :p

Lenke til kommentar

Bare lurer på noe om IP: Vis en IP er

192.223.452.102

er det samme adresse og samme hus vis IP er?

192.223.452.201

Det er umulig å si. Man kan ikke vite størrelsen på IP-nettverket utfra adressen.

192-serien er reservert for lokale nett,

Nope, det er 192.168.0.0/16 som er reservert til lokale nett (RFC1918).

Lenke til kommentar

En IPv4-adresse er egentlig en 32-bit adresse bestående av enere og nullere, men for å gjøre det litt enklere deler man opp adressen i fire biter som hver består av åtte bit. Det betyr også at hver enkelt av disse fire bitene ikke kan ha en høyere verdi enn 2^8 som er 256 - og siden vi teller med 0 så er 255 høyeste verdi. Adressene trådstarter nevner er derfor ugyldige.

Sånn ellers, så er det umulig å vite svaret på spørsmålet trådstarter stiller ut fra kun IP-adressene om disse ikke tilhører firmaer som vises ved hjelp av whois, men det er mulig at det er samme eier selv om det sjelden er tilfellet for private kunder.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...