bi_a_op Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Kan jeg bruke hot swaps som vanlig bays? Skal ha RAID 10. Har lyst til å stappe alle 4 HDD i hot swapsa på min Obsidian 800D. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 De oppfører seg jo bare som vanlige drivebays uansett, med unntak av at det er lettere å ta ut/sette inn diskene. Så ja. Sålenge du har kontrolleren i AHCI- eller RAID-modus så kan du hotswappe - men du trenger ikke hotswap-spor for å gjøre det. Holder å nappe ut kablene. 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Eneste en hotswap lar deg gjøre er å ta ut diskene. Men de har også en av og på knapp, denne er vital å bruke om du ikke liker svidde og døde disker. Nizzen har grillet disker under "Manuell" hotswap, altså hvor du napper kabler fra bak disken, data delen går greit, men det er strømmen som er problemet. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har samme kabinett som trådstarter, og det er ingen av/på-knapper, bare et mekanisk spor som guider diskene rett inn i SATA- og strømkontaktene. Har forøvrig koblet disker manuelt rimelig mange ganger nå uten uhell, først ut med SATA, så ut med strøm, motsatt når man setter dem inn igjen. Lenke til kommentar
bi_a_op Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har samme kabinett som trådstarter, og det er ingen av/på-knapper, bare et mekanisk spor som guider diskene rett inn i SATA- og strømkontaktene. Har forøvrig koblet disker manuelt rimelig mange ganger nå uten uhell, først ut med SATA, så ut med strøm, motsatt når man setter dem inn igjen. Hva mener du? Hva er det du ikke har hatt hell med? Hotswapsa? Hva er galt, henger ikke helt med Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hm? "Uten uhell" betyr "med hell" Lenke til kommentar
bi_a_op Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Hm? "Uten uhell" betyr "med hell" Aaaah, nå skjønner jeg. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå