Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hei! Hadde noen problemer med min ps3 forrige uke, og sendte den på reparasjon igår. Før jeg sendte den bytta jeg harddisk, så jeg den fortsatt. Jeg lånte ps3'en til vennen min (som aldri spiller lenger) og byttet harddisken hans med min, men det funka ikke. Jeg fant senere ut at det ikke går ann å putte harddisken sin i en annen ps3 uten å formatere den. Hvis jeg ikke får tilbake ps3'en min og de gir meg penger til å kjøpe en ny eller noe, er det umulig å redde det som er i harddisken da? Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hei! Hadde noen problemer med min ps3 forrige uke, og sendte den på reparasjon igår. Før jeg sendte den bytta jeg harddisk, så jeg den fortsatt. Jeg lånte ps3'en til vennen min (som aldri spiller lenger) og byttet harddisken hans med min, men det funka ikke. Jeg fant senere ut at det ikke går ann å putte harddisken sin i en annen ps3 uten å formatere den. Hvis jeg ikke får tilbake ps3'en min og de gir meg penger til å kjøpe en ny eller noe, er det umulig å redde det som er i harddisken da? Hvis jeg forsto det riktig, så vil du altså ta en backup av harddisken? Her er ihvertfall en liten guide Og en skriftlig. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Nei, er ikke det. Harddisken virker bare i dens "orginale" ps3, altså, den må formateres hvis du putter den i en annen. Det er ikke sikkert jeg får samme ps3'en tilbake fra reparasjon, så lurer på om det er en måte å få harddisken inn i en annen ps3 uten å måtte formatere den. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Du tar da en backup av ps3 harddisken før du formaterer den, og overfører backup'en på en ekstern harddisk, som har fat32 format. Deretter overfører du det du tok backup av på den andre ps3'en. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Du tar da en backup av ps3 harddisken før du formaterer den, og overfører backup'en på en ekstern harddisk, som har fat32 format. Deretter overfører du det du tok backup av på den andre ps3'en. Men hvordan tar jeg backup uten ps3'en når filene er kryptert? :S Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ja, nå skjønner jeg. Var litt for rask. Det går dessverre ikke an. Du kan ikke koble den til en PC, da PC'en ikke vil kjenne igjen formatet. Fant en annen med det samme problemet, her. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Ville det funke å koble harddisken min til en annen ps3 (som har harddisk med nok plass), og få alt mitt på den harddisken, for så å putte min i ps3'en, ta ut harddisken til andre ps3'en og overføre tilbake? Dårlig formulert, lager steplist 1: Ta ut harddisk 1 (min) ut av ps3 1 (min) og koble til ps3 2 (venn sin) med USB-kammer (eller hva det heter?) 2:Ta backup av harddisk 1 på harddisk 2 som er i ps3 2 3: Putte harddisk 1 i ps3 1 4: Ta ut harddisk 2, koble til i ps3 1 og overføre alt tilbake inn i harddisken. Vil det funke? Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Nei ... funker nok ikke stupid system ... Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Hvorfor vil ikke det funke? Er det ikke en "Restore from external HDD" funksjon? Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Fordi sony i sin smarthet har linka hdd mot den ps3 den er brukt i så du kan ikke ta en ps3 hdd og flytte den over til en annen for å bruke savene dine eneste sjangsen er hvis du har coud sava med psn pluss ...og download savene dine igjen Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Eller, hvis jeg heller venter på å få en eller annen ps3 tilbake fra reparasjon, med helt ny HDD, for så å overføre alt fra min harddisk til nye via usb kabel? Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Har du en back up av savene dine på en exstern hdd da? hvis ikke er du screwed desverre Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Har du en back up av savene dine på en exstern hdd da? hvis ikke er du screwed desverre Altså, skal prøve å forklare hva jeg har *En harddisk med alle tingene mine på, inkl. saves. *En venn sin ps3 (som jeg ikke kan putte harddisken min i uten å formatere, så den kan ikke brukes til noe). *Ett slags harddisk-kammer, som gjør at jeg kan koble harddisker (2"5 SATA) til ps3 eller pc via usb. Det jeg tenker er, jeg gir ps3'en tilbake til vennen min, siden jeg kan ikke putte min HDD i den uten å måtte formatere den. Når jeg får en ps3 tilbake fra reparasjon, kobler jeg HDD'en min i den med USB, og importerer all data fra den. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Tror nok at ditt eneste håp er at du får tilbake samme ps3 som du sendte inn, og setter tilbake HDDen, men jeg er ikke sikker på om det fungerer heller. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg tror ikke på dere. Det MÅ være en vei rundt!!! Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Når jeg får en ps3 med fersk harddisk, så kobler jeg til min via USB, og gjør som han her gjør rundt 5:30 i videoen. Det bør vel funke? Endret 12. oktober 2011 av Gitarhm Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Den eneste måten er nok som Teitur sier, at du får tilbake den gamle ps3'en og putter harddisken inn der og håpe på at det funker. Endret 12. oktober 2011 av Metaldude Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Når jeg får en ps3 med fersk harddisk, så kobler jeg til min via USB, og gjør som han her gjør rundt 5:30 i videoen. Det bør vel funke? Interessant teori, du får vel bare prøve å se, men jeg er usikker på at ps3'en ikke vil kjenne igjen formatet til ps3 harddisken via usb. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Når jeg får en ps3 med fersk harddisk, så kobler jeg til min via USB, og gjør som han her gjør rundt 5:30 i videoen. Det bør vel funke? Interessant teori, du får vel bare prøve å se, men jeg er usikker på at ps3'en ikke vil kjenne igjen formatet til ps3 harddisken via usb. Joda, det gjør den, det gjorde den da jeg tok backup for å bytte harddisk Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ja, men da er vel problemet løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå