Jorndel Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Vel, det jeg trenger hjelp til er: (PS: Ja, jeg startet med C# for 2 dager siden, men jeg mestrer det ok. Jeg kan VB en del og GSC (Call of Duty mod language. Bygget opp av C/C++ C#. Er ikke sikker på hvilken av dem ) Det jeg vil gjøre er: Jeg vil kunne la brukeren av programmet legge til egne "snareveier". Her er en titt på en code: switch (selc) { case "Musikk": Fpath = @"D:\Mine\Musikk\"; Paths(); break; case "Filmer": Fpath = @"D:\Mine\Filmer\"; Paths(); break; } Okey, og resten av coden er slik... Forklaring av hva den brukes til.(Ja den virker.) Jeg bruker den til og sette Fpath som er plasseringen til filen. Og selc er Navnet/Teksten i Listeboxen. [EDIT:] og Paths(); er en egen "thread" som gjør at det som kommer opp i listen som viser filene i mappen Musikk kan åpnes. (den åpner den valgte filen.) [EDIT END] Så hvis jeg trykker på Musikk i listeboxen vil den automatisk gjøre case "Musikk":. Og det jeg ønsker og gjøre er at brukeren kan lage sine egen "caser". Slike at du bare gjør: Velg Navnet på mappen. Og velg mappe plaseringen. (Og legge den til i listeboxsen.) Nei, jeg har ikke søkt så veldig mye. fordi jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal søke på... Kort men enkelt: Jeg ønsker og gjøre det mulig for brukeren og legge til sin egen C# code. Bare at programmet skriver coden for brukeren. Og brukeren bare entrer den grunnleggende infoen. Plassering og navnet. _____________________________ Om jeg lar programmet lese fra en tekst fil eller en type C# ting. (Anner ikke hva det vil være En Class eller en Modul?) Jeg håper noen har et svar. Hvis du ikke skjønner. Sa si i fra. Takk for alle som prøver og hjelpe til Endret 12. oktober 2011 av Jorndel Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Har ikke svar på det du spør om, men en alternativ løsning. I stedet for å bruke en switch/case så kunne du ha lagret snarveiene i en datastruktur, en enkel Dictionary. var dic = new Dictionary<string, string> { {"Musikk", @"d:\Mine\Musikk"}, {"Filmer", @"d:\Mine\Filmer"}, // osv... }; Da kunne koden som utførte valget vært slik (erstatter hele switchen): Fpath = dic[selc]; Paths(); Og hvordan legger man til flere snarveier? Jo, man legger til mer data i dic. Enkelt og greit! Du bruker da også dic.Keys til å populere listen med snarveier som brukeren kan velge mellom. Endret 12. oktober 2011 av torbjørn marø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå