mobilen.no Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Vi har sammenliknet 13 populære mobiltelefoner og kåret solkongen. Samletest: Hvilken mobiltelefon er best i sola? Lenke til kommentar
ryback Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har en Desire HD så det er bra det går mot mørkere tider! Lenke til kommentar
newnick Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har en Desire HD så det er bra det går mot mørkere tider! Ja, men den er da slettes ikke så håpløs i solen som denne testen skal ha det til. Men nå kom jo DHD med to forskjellige skjermer, da den ene leverandøren ikke klarte å levere nok skjermer. Og den alternative skjermen er langt mer lyssterk enn den originale. Den viser også hvitt mye hvitere en den originale skjermen. Husker ikke helt hvordan du skulle teste hvilken skjerm du har, men jeg husker iallefall at jeg hadde fått den med den mest lyssterke skjermen. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 "Da vi gjorde en tilsvarende test i oktober i fjor, var det Apple iPhone 4 som kom best ut av testen. Denne modellen hevder seg fremdeles bra, men klarer ikke å beholde førsteplassen. " Så hvorfor i granskauen er det da bilde av en Iphone øverst og på forsida da ?? Lenke til kommentar
newnick Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hehe... Kanskje fordi apple har lovet alle i redaksjonen en splitter ny iphone 4 hvis de klarer å publisere x antall bilder på forsiden innen et visst tidsrom? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hvilken LG er det dere har testet ? Dere linker til en E510 i prisguiden, men dette er ikke den den LG som de påstår har lysest skjerm ? Mener det er P970 Optimus. denne http://www.prisjakt.no/product.php?p=830098 Lenke til kommentar
Joak1mV Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg trodde helt seriøst før jeg leste ferdig, at Optimus 2x skulle komme ganske høyt.... Har den, og har ikke hatt problemer i sommer Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Galaxy SII sliter i denne myten som dere omtaler som sollys. Jeg bor i Bergen, så jeg aner lite om hva denne "solen" er, i så måte kunne dere like godt testet det opp mot flammene fra en drage. Hvilke telefon som fungerer best til å ta bilder i regnet derimot, det er en realitet jeg kan forholde meg til. 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Mobilen.no VIRKELIG? SGS II er jo lyyysår bedre enn Desire i Sola. Faktisk har de fleste nettsidene testet SGS II fremfor iPhone 4 i samtlige sol-lys tester. Hva er dette for noe tull? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Mobilen.no VIRKELIG? SGS II er jo lyyysår bedre enn Desire i Sola. Faktisk har de fleste nettsidene testet SGS II fremfor iPhone 4 i samtlige sol-lys tester. Hva er dette for noe tull? Det høres veldig merkelig ut om de har testet SGS2 foran iPhone 4. AMOLED-teknologien har ikke like lyssterke skjermer som LCD-variantene, og gjør det derfor dårlig i sollys. SGS2 har faktisk lavere lysstyrke enn SGS 1: http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-international-review-the-best-redefined/7 En annen test som kan være nyttig er hvordan skjermen er med polariserte solbriller. Med en iPad så blir det f.eks. svart i den ene retningen, mens på iPhone 4 går det bra. Lenke til kommentar
maldonhavsalt Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 har SGS2 og har ikke noe problemer med den i sola. mye bedre enn feks wave som jeg hadde før. Det virker som den har blitt testet med min lysstyrke eller noe, for dette må være feil 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i resultatene i denne testen jeg heller. Jeg har opplevd andre telefoner, la oss ta LG optimus x2 som eksempel. den fungerer veldig greit uti sola. samme med samsung wave. Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Gjorde ikke Nexus s det veldig bra på dette når den kom? Burde hatt med den å den er ikke såå gammel Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Har N8 selv og har også merket att den har veldig god skjerm, mye bedre enn det meste annet jeg har testet Syns forøvrig dette ikke har komt godt nok frem i tester etc. av N8.. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Flott test, godt å se at AMOLED-skjermer er så lyssterke som de skryter av. Venter bare på flere dingser med Pixel Qi jeg, vil løse sterkt-sol-lys-problemet en gang for alle! Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Min Galaxy S 2 fungerer utmerket i sollys. Riktignok fungerer det dårlig med lysstyrken på minimum, men skrus denne opp er den nesten like god i sollys som innendørs. Hvis den er den dårligste må virkelig testvinneren være god! Av det jeg ser på bildet så må testen ha vært utført med lysstyrken på minimum. Er dette gjort konsekvent på alle telefonene? Ville trodd det ville vært mer hensiktsmessig å gjøre testen med lyssyrken på maksimum på alle telefonene da hva en produsent anser som minimum er veldig subjektivt. I teorien er jo minimum at skjermen er helt svart. Interessant ide, men ser ut som en dårlig utført test. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Her er det noe grusomt FEIL!!!!!!! Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hahahaha. Denne testen må dere trekke. Bare tull. Jeg har omtrent alle mobilene her, og dette er feil. Er lysstyrken satt på auto? Xperia Mini mer lyssterk enn S2.... Lenke til kommentar
evilegrob Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 skal man ta lys test i sola må man jo ta det på maksimum lysstyrke... denne testen failer så det suser av.. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Tipper Samsung Galaxy S2 hadde vert på topp 3 hadde dei testa med maks lysstyrke. Denne artikkelen burde jo aldri vert publisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg