Student of Life Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Her er delene jeg så langt har funnet. Er det noe jeg bør bytte ut? Noen som er for dårlige? Noen steder jeg kan spare penger? Noe mer jeg trenger? Det jeg er mest usikker på er hovedkortet, kabinettet og harddisken. Forøvrig så skal den primært brukes til spilling samt se på film, internett og office suite arbeid. HK: ASUS P8P67-M B3 P67 CPU: INTEL CORE I5 2500K GPU: GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB PSU: CORSAIR HX 750W Minne: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 Case: COOLER MASTER MIDITOWER HIGH AIR FLOW 922 CPU vifte: COOLER MASTER HYPER 212 HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB Dvd-brenner: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X I tillegg ser jeg for meg at jeg kjøper en Razer deathadder mus og et Logitech G110 tastatur. SSD tror jeg at jeg venter med til lommeboken strekker til, ser forøvrig at forumsfavoritten er Crucial m4. Når det kommer til skjerm så har jeg enda ikke bestemt meg, så hvis noen har en å foreslå som koster rundt 1500 så hadde jeg vært takknemlig. I tillegg lurer jeg på om jeg kan bruke Windows 7 pakken til en venn av meg evt gjennom en minnebrikke, eller må jeg kjøpe det i tillegg? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Så veldig bra ut det der. http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532 Uten tvil den beste skjermen du får i den prisklassen. Har brukt den selv i en uke og kunne ikke vært mer fornøyd. Hva mener du med Windows 7 pakken? Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Det jeg lurte på er om jeg må kjøpe min egen Windows 7 pakke eller jeg kan bruke den som tilhører en kompis av meg. Hvor mange Pcer kan hver CD brukes på? Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Så veldig bra ut det der. http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532 Uten tvil den beste skjermen du får i den prisklassen. Har brukt den selv i en uke og kunne ikke vært mer fornøyd. 8ms ping hørtes ganske mye ut. Er det noen skjermer til rundt den prisen med lavere responstid? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Så veldig bra ut det der. http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532 Uten tvil den beste skjermen du får i den prisklassen. Har brukt den selv i en uke og kunne ikke vært mer fornøyd. 8ms ping hørtes ganske mye ut. Er det noen skjermer til rundt den prisen med lavere responstid? Ikke bry deg så mye om tall. Det har faktisk ikke alt å si. Merker ingen delay eller noe som helst på min. Og du kan ikke sammenligne en TN skjerm mot en med IPS Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Så veldig bra ut det der. http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532 Uten tvil den beste skjermen du får i den prisklassen. Har brukt den selv i en uke og kunne ikke vært mer fornøyd. 8ms ping hørtes ganske mye ut. Er det noen skjermer til rundt den prisen med lavere responstid? Ikke bry deg så mye om tall. Det har faktisk ikke alt å si. Merker ingen delay eller noe som helst på min. Og du kan ikke sammenligne en TN skjerm mot en med IPS Hehe ok! Som du sikkert ser er mine data kunnskaper ikke av de beste Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Logitech G110 tastatur. SSD tror jeg at jeg venter med til lommeboken strekker til, ser forøvrig at forumsfavoritten er Crucial m4. Når det kommer til skjerm så har jeg enda ikke bestemt meg, så hvis noen har en å foreslå som koster rundt 1500 så hadde jeg vært takknemlig. I tillegg lurer jeg på om jeg kan bruke Windows 7 pakken til en venn av meg evt gjennom en minnebrikke, eller må jeg kjøpe det i tillegg? Må bare si at, ta de ekstra pengene du har, og kjøp et G510 istedenfor, det er så veldig mye bedre Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Logitech G110 tastatur. SSD tror jeg at jeg venter med til lommeboken strekker til, ser forøvrig at forumsfavoritten er Crucial m4. Når det kommer til skjerm så har jeg enda ikke bestemt meg, så hvis noen har en å foreslå som koster rundt 1500 så hadde jeg vært takknemlig. I tillegg lurer jeg på om jeg kan bruke Windows 7 pakken til en venn av meg evt gjennom en minnebrikke, eller må jeg kjøpe det i tillegg? Må bare si at, ta de ekstra pengene du har, og kjøp et G510 istedenfor, det er så veldig mye bedre Vil nå ha anbefalt et makanisk tastatur jeg da (Steelseries 6gv2/7G, Razer Blackwidow, Das keyboard el.l). Men hver sin smak. Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Får ta en titt på det Takk for tilbakemeldinger, skal nok ikke kjøpe før til neste uke eller kanskje til helgen så hvis noen har noen andre bidrag ville jeg satt pris på det Edit: Et par spørsmål til som jeg glemte. Får jeg overklokket med det hoverkortet? Hvis ja, hvor mye vil kunne overklokke med CPU kjøleren jeg har valgt? Hvis nei, hvilket hovedkort bør jeg da velge (et i samme prisklasse om mulig)? Og til slutt, er det å anbefale å kjøpe en ekstra harddisk for backup? Endret 13. oktober 2011 av Student of Life Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Ingen som har svar ang. siste post? Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ja oppsettet ditt funker fint til OC. Har lest at 2500k greier lett 4-4,5+GHz. Dette er hva jeg har lest iallefall. Noen får korrikere meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Får ta en titt på det Takk for tilbakemeldinger, skal nok ikke kjøpe før til neste uke eller kanskje til helgen så hvis noen har noen andre bidrag ville jeg satt pris på det Edit: Et par spørsmål til som jeg glemte. Får jeg overklokket med det hoverkortet? Hvis ja, hvor mye vil kunne overklokke med CPU kjøleren jeg har valgt? Hvis nei, hvilket hovedkort bør jeg da velge (et i samme prisklasse om mulig)? Og til slutt, er det å anbefale å kjøpe en ekstra harddisk for backup? Du vil helt sikkert få den opp i 4.5 med greie temperaturer. Og det er alltid greit med backup. Men det aller viktigste vill jeg heller tatt på DVD-R plater. Du kan aldri stole helt på en snurredisk. Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Den cpu viften jeg hadde valgt er ikke på lager, siden jeg bestiller i dag ser jeg etter alternativer. Hvordan er denne. Vil det være nok plass til den? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Den er mye bedre enn den andre du hadde. Og du vil få plass til den. Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Den er mye bedre enn den andre du hadde. Og du vil få plass til den. Takk for raskt svar. Regner med det kommer opp flere spørsmål så fort jeg skal begynne å sette dette sammen Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 I det jeg skulle bestille osv. ser jeg nå på en liknende maskin på komplett for å sammenlikne pisene. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=998464&su=41EAB254-D182-4288-9942-2C3F135ED012 Vil disse komponentene passe sammen? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jepp. Men når du først skal legge litt penger en en CPU-kjøler vill jeg sett på Noctua i stedet Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Da var det bestilt Takk for hjelpen! Trenger nok mer hjelp når det skal settes sammen Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Nå har jeg satt sammen alle delene og jeg har jo selvfølgelig et problem. Jeg får ikke noe skjermbilde. Alt ser ut til å være koblet riktig og alt suser og går. Noen datakyndige som har noen ide om hva som kan være galt? Vet at jeg gir dere lite å jobbe med, så still meg noen relevante spørsmål så kanskje vi fikser det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå