Gå til innhold

BK: Er det snart min tur?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Melvin, ser at det er unaturlig mye blått i det hvite på fuglene så tror jeg ville sett litt på fargetemperaturen om du gjør opptak i raw, eller stille den inn manuelt i kameraet på forhånd om du bruker jpg. Ser også du har kjørt støyfjerning, den har glattet ut alt av detaljer - tror jeg heller ville godtatt litt støy og eventuelt kjørt på en større blender og mindre iso (om det da ikke er en lyssvak speiltele du bruker?) - Nevner det fordi man selv med f. 2,8 så vil du få en mer naturlig look enn med den støyfjerningen som er brukt på dette bildet.

Edit: ser jo nå at du bruker raw, da skal det være greit å justere fargene.

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Hei Melvin, ser at det er unaturlig mye blått i det hvite på fuglene så tror jeg ville sett litt på fargetemperaturen om du gjør opptak i raw, eller stille den inn manuelt i kameraet på forhånd om du bruker jpg. Ser også du har kjørt støyfjerning, den har glattet ut alt av detaljer - tror jeg heller ville godtatt litt støy og eventuelt kjørt på en større blender og mindre iso (om det da ikke er en lyssvak speiltele du bruker?) - Nevner det fordi man selv med f. 2,8 så vil du få en mer naturlig look enn med den støyfjerningen som er brukt på dette bildet.

Edit: ser jo nå at du bruker raw, da skal det være greit å justere fargene.

Ser at det ble noe flatt i uttrykket, nå var det så dårlig lys denne dagen, derfor den høye iso'n. Skulle jeg gått ned på lukkertiden med 500mm, så tror jeg det hadde blitt bevegelsesuskarphet. Fargebrytningen mot blått ser jeg nå i ettertid. Takker for utfyllende kommentar ;) Obs. største blenner på 500mm er f6,7. Mvh Melvin.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...