MotoG Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Er det snart min tur? Beskrivelse: Rawformat behandlet i Lightroom 3. Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Festlig!! Ikke maks skarphet, men blinkskudd likevel. Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Artig positur og utrykk på bjørkefinken.(Eller tar jeg feil?) Ellers enig med Torhild her. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Hei Melvin, ser at det er unaturlig mye blått i det hvite på fuglene så tror jeg ville sett litt på fargetemperaturen om du gjør opptak i raw, eller stille den inn manuelt i kameraet på forhånd om du bruker jpg. Ser også du har kjørt støyfjerning, den har glattet ut alt av detaljer - tror jeg heller ville godtatt litt støy og eventuelt kjørt på en større blender og mindre iso (om det da ikke er en lyssvak speiltele du bruker?) - Nevner det fordi man selv med f. 2,8 så vil du få en mer naturlig look enn med den støyfjerningen som er brukt på dette bildet. Edit: ser jo nå at du bruker raw, da skal det være greit å justere fargene. Endret 12. oktober 2011 av Tjernshaugen Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Grei komp av fine fulger. Virker litt flatt bare....! 3'er herfra! Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Hei Melvin, ser at det er unaturlig mye blått i det hvite på fuglene så tror jeg ville sett litt på fargetemperaturen om du gjør opptak i raw, eller stille den inn manuelt i kameraet på forhånd om du bruker jpg. Ser også du har kjørt støyfjerning, den har glattet ut alt av detaljer - tror jeg heller ville godtatt litt støy og eventuelt kjørt på en større blender og mindre iso (om det da ikke er en lyssvak speiltele du bruker?) - Nevner det fordi man selv med f. 2,8 så vil du få en mer naturlig look enn med den støyfjerningen som er brukt på dette bildet. Edit: ser jo nå at du bruker raw, da skal det være greit å justere fargene. Ser at det ble noe flatt i uttrykket, nå var det så dårlig lys denne dagen, derfor den høye iso'n. Skulle jeg gått ned på lukkertiden med 500mm, så tror jeg det hadde blitt bevegelsesuskarphet. Fargebrytningen mot blått ser jeg nå i ettertid. Takker for utfyllende kommentar Obs. største blenner på 500mm er f6,7. Mvh Melvin. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Morsomt bilde. Noe mer kontrast ville gjort seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg