Phyx Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Får spillet imorgen så blir nok en fin helg med H6. Spillet mye demo og koser meg veldig til jeg får spillet og synes det er utrolig bra laget, det fanger essensen fra H3 veldig godt synes jeg. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Har spillt en runde på lag med brodern i hot seat nå og må si jeg er storfornøyd! H6 har definitivt den gode følelsen fra de tidligere spillene, og det er jo ekstra festlig å oppdage nye creatures og deres styrker og svakheter De har lagt til en god del XP-relaterte ting til selve kontoen din. Du kan lvle kontoen og låse opp nye items, nye helter, ferdigheter og mye rart. I starten var det litt overveldende og jeg synes det var noe unødvendig, men det ser ut til å kunne bli svært bra! Nå kan man bruke lang tid på å fikle med heroer og gjøre dem unike og tilpasset din spillestil, før man i det hele tatt begynner et brett. Litt deilig at ikke all progresjon du har hatt i løpet av en runde forsvinner også. Kort oppsummert: Litt nytt, mye kjent og kjært som har returnert (musikken fra heroes 2 i forbedret versjon :love:), fin grafikk, ingen snurring av kameraet i adventure mode og herlig multiplayer. Minus for manglende town view men det skal visst fikses i en kommende patch Anbefales! Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Noen som vet forskjellen på vanlig utgave og Limited Edition? Ser det kun er Elkjøp/Lefdal som har limited, men dette er kanskje bare noe Elkjøp har kalt spillet? Slik at det er enten vanlig eller Collectors Edition? Limited Edition inneholder en ekstra Hero, samt en magic staff, og ikke minst complete edition av Heroes of Might & Magic III Jeg for min del ble veldig skuffet da det viser seg at man ikke kan spille dette på laptop Ubisoft på sin side nekter å ha support på laptoper, og sier at støtte for dette muligens kommer i en senere utgave... Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg for min del ble veldig skuffet da det viser seg at man ikke kan spille dette på laptop Ubisoft på sin side nekter å ha support på laptoper, og sier at støtte for dette muligens kommer i en senere utgave... Hvor har du det fra? Jeg kjenner til flere som gar det på laptop... Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg for min del ble veldig skuffet da det viser seg at man ikke kan spille dette på laptop Ubisoft på sin side nekter å ha support på laptoper, og sier at støtte for dette muligens kommer i en senere utgave... Hvor har du det fra? Jeg kjenner til flere som gar det på laptop... Litt uklart fra min side; som det står på spillet, og som veldig mange (meg selv inkludert) har erfart, er det ingen offisiell støtte for skjermkortene som sitter i de fleste laptoper, dvs de med den lille m'en etter tallbenevnelsen for nvidia sitt tilfelle (f eks GT 540m), noe av det samme for AMD. Det er slik at det vil fungere på noen, men desverre ikke alle:( Etter å ha testet litt forskjellige løsninger endte jeg opp med å installere Beta-driveren som nvidia slapp til battlefield 3, og da fungerte det jaggu. Dette har forøvrig ingenting å gjøre med mangel på maskinytelse, vel inne i spillet går det glatt unna med alt på high, er bare en idiotisk manøver fra Ubisoft som har hindret mange i å spille idag.. Forum hos Ubi som omtaler dette Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Det jeg ikke kunne fordra med Heroes 5 var den evige snurringen av kameraet for å få bra synsvinkler hele tiden. Ble helt desorientert. Glad de har låst fast kameravinkelen denne gangen. Har ikke prøvd spillet enda, men det står på innkjøpslista. Lenke til kommentar
Daimyo79 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Håper det er mange hot seat kart tilgjengelig her ... Og med mulighet for coop. Kona og jeg elsker HOMM III, men kan jo alle kartene ut og inn, og det er kun coop kart som gjelder da kamp mot hverandre kun skaper dårlig steming . HOMM IV er for frustrerende mtp at heltene dør stadig vekk, men bortsett fra det er det også fint. HOMM V klarer kona ikke helt å falle for, så er spent på hvordan HOMM VI blir mottatt. Krysser fingrene for gode coop kart Lenke til kommentar
Jebeso Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg er et par timer ut i singleplayer nå, og syntes det er litt stusselig at den mest effektive måten å vinne på (så langt)ser ut til å være å bare la mange, mange uker gå forbi for så å overkjøre absolutt alt. Er noen andre ved samme oppfatning? Blir det mer slik det er i skirmish og multiplayer etter hvert? Så langt er singleplayer litt meh, siden alle andre helter bare står og koser seg i byene og venter på meg. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Installerer spillet nå men i demo'n så er skirmish noe helt annet, der står de ikke og venter på deg. Litt snodig med en 500mb patch dag 1 og hört det er problemer med oppgraderte griffon,(dive). Lenke til kommentar
Couchfighter Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 @Dive: Har bare spilt gjennom 4-5 oppdrag hittil på normal diff men synes det gameplaymessig er ganske grei flyt. Var ett oppdrag jeg mistet en by etter en relativt dårlig creep kamp og måtte trekke tilbake litt, men synes ikke kampanjebrettene hittil bærer preg av å måtte sitte og vente på tropper i byene alt for mye. Men jeg må få si, det er lenge siden jeg har sett ett €50 spill bli gitt ut med så hinsides mye tekniske problemer som Heroes 6. Alle problemene med spillet har satt en solid demper på et spill jeg i utgangspunktet har lyst til å like. Godt spill, hvis man klarer finne det under alle problemene med å få skiten i gang. Et strategispill, styrt med mus og bare mus, hvor man mister 20-40 FPS bare man flytter kursøren bittelitt rundt på skjermen ? Det skukke være mulig... Se for deg starcraft 2 med nesten full frys hver gang man rører musa. Lenke til kommentar
Varrakk Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 5/10 HOMM:VI, sorry men her forsøker de å finne opp hjulet nok en gang. Femmern var jo en tragedie. At de kunne rote til byen å gjøre den så unødvengig tungvindt å bruke. Konstruksjon av bygninger og rekrutering av enheter er håpløs. Nye kartet man går rundt på er flott, men hele logistikk delen er så forenklet. Jeg elsket HOMM:IV for at helten endelig kunne delta i kamp å bli drept + flere helter i en kamp. Med et utrolig bra skill system. Nok en gang var dette gullkornet oversett. Story i kampanjen + stemmene, må være det kjipeste som noensinne har vært laget. Virker som dialogene er skrevt av en 9 åring. Stemmene....la meg få taket i hodet så jeg slipper å høre mere, evt. bare steng av spillet. Heldigvis hadde jeg ikke store forventninger til spillet. Skulle ønske Heroes 4 kunne portes til min Ipad2, så hadde alt vært perfekt. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Heroes 4? Hvorfor ikke treern, det er jo det klart beste spillet i serien! Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 5/10 HOMM:VI, sorry men her forsøker de å finne opp hjulet nok en gang. Femmern var jo en tragedie. At de kunne rote til byen å gjøre den så unødvengig tungvindt å bruke. Konstruksjon av bygninger og rekrutering av enheter er håpløs. Nye kartet man går rundt på er flott, men hele logistikk delen er så forenklet. Jeg elsket HOMM:IV for at helten endelig kunne delta i kamp å bli drept + flere helter i en kamp. Med et utrolig bra skill system. Nok en gang var dette gullkornet oversett. Story i kampanjen + stemmene, må være det kjipeste som noensinne har vært laget. Virker som dialogene er skrevt av en 9 åring. Stemmene....la meg få taket i hodet så jeg slipper å høre mere, evt. bare steng av spillet. Heldigvis hadde jeg ikke store forventninger til spillet. Skulle ønske Heroes 4 kunne portes til min Ipad2, så hadde alt vært perfekt. vordan kan du elske IV 3'eren var jo bedre på alle mulige hold jeg kunne akseptert at noen sa 2'eren var best, men 4'eren? no way hosey 4'eren var ufatteli imbalanced, både i hero-types og i castles, det var egentli nokså latterli i tillegg denne "capture hero" tingen var ufatteli dum, så vel som "immortality potion" eller va enn de kalte den Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Hver sin smak, hver sin bak, jeg likte også fireren veldig godt - det var litt annerledes, og hadde mye potensiale. Dessverre var det et uferdig spill som ble sluppet før det var ferdig, med manglende features og mye problemer - men jeg har brukt minst like mange timer på det som på treeren Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 4ern var jo en annen type spill. Du kunne splitte hærer i det uendelige for å utforske "risikofritt" for så å bevege heltene etterpå. Mye bra med 4ern men fokuset på selve heltene ble svakere og de av oss som hadde spillt H2 og H3 mye synes ikke det passet i serien enkelt og greit. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 4ern var jo en annen type spill. Du kunne splitte hærer i det uendelige for å utforske "risikofritt" for så å bevege heltene etterpå. Mye bra med 4ern men fokuset på selve heltene ble svakere og de av oss som hadde spillt H2 og H3 mye synes ikke det passet i serien enkelt og greit. takk, alt du sier er så bra formulert og uttrykkt som det kan forbli Lenke til kommentar
Varrakk Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Heroes 3 var ikke så god på balanse. Magien var bare for kraftig. Heroes 4 åpnet opp for stragier på et helt annet nivå. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 4ern var jo en annen type spill. Du kunne splitte hærer i det uendelige for å utforske "risikofritt" for så å bevege heltene etterpå. Mye bra med 4ern men fokuset på selve heltene ble svakere og de av oss som hadde spillt H2 og H3 mye synes ikke det passet i serien enkelt og greit. takk, alt du sier er så bra formulert og uttrykkt som det kan forbli Du mener vel kanskje "de fleste av oss som har spilt H2 og H3 mye". Jeg må faktisk si meg litt uenig i at fokuset på heltene var nedprioritert, jeg synes nemlig det motsatte. Ettersom man nå kunne bruke de direkte i kamp (noe jeg likte), måtte man også fokusere mye mer på slagstyrken og utviklingen til helten - og taktisk måtte man også forsvare dem i mye større grad enn at de bare var en trygg statue på hver side av slagmarken. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) H4 var jo tragisk når du kunen drepe helten som du skulle spille med for og så plukke opp han med en thief, snike deg runt og levle som fy. Resurecte i byen og DING! Synes nå 6'ern er digg men noen unntak ennå, multiplayer er litt kjipt siden du ikke kan se på fightene, kikke på din by/helt osv. EDIT: glemte og legge til at H3 finnes med et tileg som heter wake of gods (WoG) som gjör det utrolig bra! Endret 16. oktober 2011 av Phyx Lenke til kommentar
IsNoGoOd- Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) 5/10 spillet er jo langt ifra ferdig... forferdelig AI.. ser jo forsåvidt pent ut heroes 2 på android og heroes 3 på pcn =) Endret 17. oktober 2011 av IsNoGoOd- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå