Gå til innhold

Kjøpe PS3 eller Blu Ray spiller til 3D filmtitting? (Spes med tanke på digital lyd)

Anbefalte innlegg

Har valgets kval om eg skal kjøpe ein PS3 eller Blu rau spiller; tenker da på dette med hdmi 3.1 på PS3 som ikkje gir ut "TRUE HD Surround".

Er dette det samme som 5.1 dolby digital?

Føler det ikkje er vits å kjøpe både blu ray 3D spiller og PS3, viss PS3èn yter god nok digital lyd.

Har Blu ray spiller som fulgte med anlegget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hvilken PS3 versjon har du? Blant annet har den store gamle med 40gb ikke støtte for 3D selv med nyeste oppdatering.

Angående lyd så har du ikke støtte for HD kvalitet på lyden, så vist du er glad i god lyd er PS3en en bummer.

Lenke til kommentar

Angående lyd så har du ikke støtte for HD kvalitet på lyden, så vist du er glad i god lyd er PS3en en bummer.

Dette stemmer IKKE.

Gamle versjoner dekoder internt og sender ut som pcm(ferdig dekodet HD-lyd), mens nye slim versjonen så kan du bitstreame og få det til å lyse opp på receiveren at den mottar HD lyd.

Begge gir HD lyd, men bare den ene viser "skrytedelen"

Lenke til kommentar
Hvilken PS3 versjon har du?

Som emnetittel sier, vurderer eg om det blir PS3 (Slim) eller Blu ray spiller :)

Begge gir HD lyd, men bare den ene viser "skrytedelen"

Så dette betyr at eg får samme lyd (5.1 DD som fks X360) på spill som vanlig blu ray og itillegg 3D Filmer?

Lenke til kommentar

Hvilken PS3 versjon har du? Blant annet har den store gamle med 40gb ikke støtte for 3D selv med nyeste oppdatering.

Dette stemmer heller ikke. Jeg har store gamle 40GB, og den fikser både 3D-filmer og -spill helt fint. Hvis det da ikke er snakk om en enda eldre (eller større :omg: ).

Lenke til kommentar

Så dette betyr at eg får samme lyd (5.1 DD som fks X360) på spill som vanlig blu ray og itillegg 3D Filmer?

Nei, du kan få True Dolby HD, Dts-Hd/Dts-HD-master istedenfor DD 5.1.

Bare tenk på det som ennå bedre enn DD lyd. Mere av alt så lenge du har en receive som støtter dette(De aller fleste solgt de siste 5årene støtter dette)

Brukte ps3 til bluray filmer før, men den er nå en ren spillemaskin da jeg har bygd en mini-itx htpc for film. Ripper filmene til 25-30gb mkv/m2ts filer og slipper å tenke på at unga riper opp i diverse ulykker.

Kanskje bittelite bedre bilde, men lydmessig er de like.

Men nå skal jeg på supersalg av brukt Hifi :new_woot: , så er tilbake om rundt 2200 i kveld :)

Lenke til kommentar
Nei, du kan få True Dolby HD, Dts-Hd/Dts-HD-master istedenfor DD 5.1.

Bare tenk på det som ennå bedre enn DD lyd.

Så da vil du anbefale kjøp av PS3?

Ja, slim utgaven er god, samt at den kan brukes som spillmaskin og ikke koster noe særlig mere enn en god BR-spiller.

Lenke til kommentar

Om du er opptatt av bildekvalitet i både 2D og 3D (og ikke minst lyd) så kjøper du ikke en PS3 for dette formålet. Skal du ha en rimelig blu-ray spiller idag så har VG en artikkel idag om dette som du burde ta en titt på.

http://www.vg.no/tek...?artid=10030765

EDIT: Noen ganger så kan jeg la min særhet over kvalitet komme litt bastant ut, altså om du har et helt ok tv ikke noe dyre greier så vil jo en PS3 gi et helt ok bilde. Og du blir sikkert veldig fornøyd, men om du sitter et et dyrt surround anlegg eller et fansy tv så legger du litt ekstra penger på bordet. :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Om du er opptatt av bildekvalitet i både 2D og 3D (og ikke minst lyd) så kjøper du ikke en PS3 for dette formålet. Skal du ha en rimelig blu-ray spiller idag så har VG en artikkel idag om dette som du burde ta en titt på.

http://www.vg.no/tek...?artid=10030765

EDIT: Noen ganger så kan jeg la min særhet over kvalitet komme litt bastant ut, altså om du har et helt ok tv ikke noe dyre greier så vil jo en PS3 gi et helt ok bilde. Og du blir sikkert veldig fornøyd, men om du sitter et et dyrt surround anlegg eller et fansy tv så legger du litt ekstra penger på bordet. :)

Bilde i 2d, kan man hente noen få prosent, ingen tvil om det. 3d kan jeg ikke svare for.

Lyd, der er jeg uenig med deg, der får man samme kvalitet (ifølge mine ører ihvertfall :) )

Bitstreaming er bitstreaming, og da gjør receiveren jobben.

HAr en halvveis fancy receiver og brukbare høyttalere, og hører ikke forskjell på ps3 og htpc

Lenke til kommentar

I dagens test på VG, er det faktisk test vinnaren eg har sett meg ut fra før av :cool:

Har 42" 3D tv fra Panasonic og hjemmekino fra LG ( HB965TZ)

Trur eg går for Playstation 3, så får eg evt kjøpe egen blu ray spiller seinare.

Takk for hjelpen folkens! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...