Gå til innhold

Hvem tror du at Jesus Er/ var ?


Hvem tror du at Jesus Er/ var ?  

143 stemmer

  1. 1. Hvem tror du Jesus er/var?

    • Guds sønn
      20
    • En profet
      11
    • Verdens frelser
      9
    • En tulling
      38
    • En mirakelmann
      7
    • Jeg tror ikke at han levde
      36
    • Annet(komenter)
      22


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du ikke helt med på hva pokker det er jeg sier? Troller du?

 

Jeg trenger ikke å demonstrere rigktigheten av proposisjon B for å si at proposisjon A er enten feil eller utilstrekkelig.

 

Du sier A, jeg sier ikke-A, så begynner du plutselig å si at siden ikke-B, så A.

 

Dette er feil på så mange nivåer at jeg begynner å undre meg hvordan du kan ha kommet deg gjennom grunnleggende skolegang, eller i det hele tatt har klart å opprette en konto på dette forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er så digg når man er kristen er at vi kan bare lene oss tilbake å se noen prøve å motbevise bibelen, men de greier det ikke fordi vi vet at alt som står der er sant :D

Ja, det er lett å lene seg tilbake på 2000 år gamle dogmer, så slipper man liksom å ta hensyn til alt dette supervanskelige greiene som analytisk filosofi, fysikk, biologi, geologi og andre fine biler.

 

/ironi

Lenke til kommentar

Er du ikke helt med på hva pokker det er jeg sier? Troller du?

 

Jeg trenger ikke å demonstrere rigktigheten av proposisjon B for å si at proposisjon A er enten feil eller utilstrekkelig.

 

Du sier A, jeg sier ikke-A, så begynner du plutselig å si at siden ikke-B, så A.

 

Dette er feil på så mange nivåer at jeg begynner å undre meg hvordan du kan ha kommet deg gjennom grunnleggende skolegang, eller i det hele tatt har klart å opprette en konto på dette forumet.

 

Haha, jeg har ett snitt på 5 hittil!

Lenke til kommentar

Jeg mener det er dere som hevder Gud finnes som har bevisbyrden. Problemet deres er at dere ikke har et fnugg av bevis.

Dere har kun troen og villfarelsen.

 

 

Fordi man ikke kan bevise eller motbevise Guds eksistens, betyr det slett ikke at sannsynligheten for Guds eksistens er like stor som det motsatte.

- Richard Dawkins

 

 

What can be asserted without proof, can be dismissed without proof.

- Christopher Hitchens

 

Her er en utfordring til Alle ateister som er på forumet:

Motbevis en påstand fra bibelen.

 

No problemo!

 

Hvordan kom kenguruene fra Noahs ark seg fra Ararat til Australia?

Svømte de begge to?? Nei ikke mulig.

 

Edit: Forbedret beviset.

Endret av insolvent
Lenke til kommentar

Har du noen argumenter eller bevis for at gud ikke har skapt verden. Last opp eventuelle kilder.

Slå deg løs:

Wikipedia: History of the Earth

 

Er du ikke helt med på hva pokker det er jeg sier? Troller du?
Ja det gjør han/hun.

 

Her er en utfordring til Alle ateister som er på forumet:

Motbevis en påstand fra bibelen.

Babels tårn-prosjektet ble sabotert av Gud fordi han ikke likte at folk gjorde store ting sammen. Litt rart siden han ikke har puttet kjepper i hjulene for dagens høyeste bygning som er åtte ganger høyere enn hva babels tårn var.

Så enten er Gud en idiot som ser på en 100 meter høy trappepyramide som en reell trussel.

Eller så er dette bare en fabel.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Her er en utfordring til Alle ateister som er på forumet:

Motbevis en påstand fra bibelen.

 

Hele det gammle testamentet er motbevist gang på gang på gang på gang av bdåe vitenskap, antropologi, arkeologi og gud vet hvem.

 

Gud skapte Eva fra Adams ribbein. Motbevist

Hele rekefølgen av skapelsen: Motbevist

Egypt brukte isralitene som slaver. Motbevist

Isralittenes vandring i ørkenen. Motbevist

Moses som GTs forfatter. Motbevist

Syndefloden: Motbevist

 

The list goes on and on and on and on!

 

Er du klar over at gud (YHWH), i de tidligste nedskrevne delene av GT, faktisk hadde en kone?

 

Om du var mer opptatt av å finne saklig informasjon, enn å finne informasjon som bekrefter ditt syn, så hadde du skjønnt hvor latterlig lite du har å stille opp med i en saklig diskusjon omkring bibelens sannhetsverdi.

 

Du kan jo starte med å laste ned "The Bibles Buried Secrets" fra piratbukta, og når du har sett den, så kan du komme tilbake å fortell hvor et sammlet arkeologisk og antropologisk miljø tar feil, og du som ikke er ferdig med VGS enda har rett.

Lenke til kommentar

Har du noen argumenter eller bevis for at gud ikke har skapt verden. Last opp eventuelle kilder.

Slå deg løs:

Wikipedia: History of the Earth

 

Er du ikke helt med på hva pokker det er jeg sier? Troller du?
Ja det gjør han/hun.

 

Her er en utfordring til Alle ateister som er på forumet:

Motbevis en påstand fra bibelen.

Babels tårn-prosjektet ble sabotert av Gud fordi han var redd de ville komme på besøk.

Og siden Gud eksisterer utenfor vårt observerbare univers så er det plent umulig.

Så enten er Gud en idiot som ser på en 100 meter høy trappepyramide som en reell trussel.

Eller så er dette bare en fabel.

 

Wikipedia er ingen seriøs kilde. Wikipedia kan bli laget av hvem som helst. Denne siden er mest sannsynlig laget av en som deg. Hvis du ikke klarer å finne en annen kilde enn Wikipedia så finnes det ingen kilder som tilsier at det ikke finnes en gud.

 

Vil ha seriøse kilder!!

Lenke til kommentar

Ikke tenk på det, Birger, for du har allerede bestemt at kilden er feil før du har sjekket den. Det du gjør er å først tegne opp et kart, for så å prøve å få terrenget til å passe med kartet. Det vanlige er å sjekke terrenget først, og deretter lage kartet.

 

Men la oss kose oss litt med en vitenskapelig umulighet fra bibelen:

 

1. Mosebok, kap 30

 

 

37 Men Jakob fant seg friske kjepper av poppel, mandeltre og lønnetre og flekket barken av dem i striper så den hvite veden ble synlig. 38 Så satte han kjeppene som han hadde flekket barken av, opp i vanntrauene og rennene der småfeet kom for å drikke, like foran dyrene. Dyrene paret seg når de kom for å drikke, 39 og siden småfeet paret seg ved kjeppene, fikk de stripete, flekkete og spraglete unger.

 

Mener du det er tilfelle at hvis småfeet parer seg foran stripete kjepper, så blir avkommet stripete? Kan du svare et enkelt ja eller nei på det spørsmålet uten unnamanøvrer?

Endret av Kalahari
Lenke til kommentar

Jeg mener det er dere som hevder Gud finnes som har bevisbyrden. Problemet deres er at dere ikke har et fnugg av bevis.

Dere har kun troen og villfarelsen.

 

 

Fordi man ikke kan bevise eller motbevise Guds eksistens, betyr det slett ikke at sannsynligheten for Guds eksistens er like stor som det motsatte.

- Richard Dawkins

 

 

What can be asserted without proof, can be dismissed without proof.

- Christopher Hitchens

 

Her er en utfordring til Alle ateister som er på forumet:

Motbevis en påstand fra bibelen.

 

No problemo!

 

Hvordan kom kenguruene fra Noahs ark seg fra Ararat til Australia?

Svømte de begge to?? Nei ikke mulig.

 

Edit: Forbedret beviset.

 

Det er ikke ett bevis.

se her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Pangea

Lenke til kommentar

Ikke tenk på det, Birger, for du har allerede bestemt at kilden er feil før du har sjekket den. Det du gjør er å først tegne opp et kart, for så å prøve å få terrenget til å passe med kartet. Det vanlige er å sjekke terrenget først, og deretter lage kartet.

 

Men la oss kose oss litt med en vitenskapelig umulighet fra bibelen:

 

1. Mosebok, kap 30

 

 

37 Men Jakob fant seg friske kjepper av poppel, mandeltre og lønnetre og flekket barken av dem i striper så den hvite veden ble synlig. 38 Så satte han kjeppene som han hadde flekket barken av, opp i vanntrauene og rennene der småfeet kom for å drikke, like foran dyrene. Dyrene paret seg når de kom for å drikke, 39 og siden småfeet paret seg ved kjeppene, fikk de stripete, flekkete og spraglete unger.

 

Mener du det er tilfelle at hvis småfeet parer seg foran stripete kjepper, så blir avkommet stripete? Kan du svare et enkelt ja eller nei på det spørsmålet uten unnamanøvrer?

 

Svar: Nei.

Du har nå ikke motbevist at det skjedde, bare at det ikke vil skje nå uten hjelp av gud, men som bibelen sier så er ingenting umulig for gud.

 

Her er en utfordring til Alle ateister som er på forumet:

Motbevis en påstand fra bibelen.

 

Hele det gammle testamentet er motbevist gang på gang på gang på gang av bdåe vitenskap, antropologi, arkeologi og gud vet hvem.

 

Gud skapte Eva fra Adams ribbein. Motbevist

Hele rekefølgen av skapelsen: Motbevist

Egypt brukte isralitene som slaver. Motbevist

Isralittenes vandring i ørkenen. Motbevist

Moses som GTs forfatter. Motbevist

Syndefloden: Motbevist

 

The list goes on and on and on and on!

 

Er du klar over at gud (YHWH), i de tidligste nedskrevne delene av GT, faktisk hadde en kone?

 

Om du var mer opptatt av å finne saklig informasjon, enn å finne informasjon som bekrefter ditt syn, så hadde du skjønnt hvor latterlig lite du har å stille opp med i en saklig diskusjon omkring bibelens sannhetsverdi.

 

Du kan jo starte med å laste ned "The Bibles Buried Secrets" fra piratbukta, og når du har sett den, så kan du komme tilbake å fortell hvor et sammlet arkeologisk og antropologisk miljø tar feil, og du som ikke er ferdig med VGS enda har rett.

 

Du tar feil, ingenting av det du har sagt er motbevist.

 

Det er vanskelig når bibelen ikke forklarer noe som helst.

 

Les bibelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...