Gå til innhold

Hvem tror du at Jesus Er/ var ?


Hvem tror du at Jesus Er/ var ?  

143 stemmer

  1. 1. Hvem tror du Jesus er/var?

    • Guds sønn
      20
    • En profet
      11
    • Verdens frelser
      9
    • En tulling
      38
    • En mirakelmann
      7
    • Jeg tror ikke at han levde
      36
    • Annet(komenter)
      22


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man inne på svært spekulative teorier, når man diskuterer muligheten for noe før Big Bang.

Det er naturligvis lov til å lage slike teorier. Men i en slik setting som her, hvor noen bare leser bibelen, er det viktig å presisere at det er forskjell på teorier. Teorien om Big Bang er vesentlig mer substansiell enn slike spekulasjoner (men vi vet naturligvis ikke at Big Bang har funnet sted).

Er jo noen som tror at vitenskap også er en religion.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man inne på svært spekulative teorier, når man diskuterer muligheten for noe før Big Bang.

Det er naturligvis lov til å lage slike teorier. Men i en slik setting som her, hvor noen bare leser bibelen, er det viktig å presisere at det er forskjell på teorier. Teorien om Big Bang er vesentlig mer substansiell enn slike spekulasjoner (men vi vet naturligvis ikke at Big Bang har funnet sted).

Er jo noen som tror at vitenskap også er en religion.

 

Det har vist seg at hvis sinnet skal forholde seg til flere parametre enn 4 i beslutnings tagning at det rasjonelle er mindreverdig koblingen mellom fantasi/rasjonalitet, i beslutningsprosessen.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om dere som legger inn innlegg her leser bibelen. Hvordan kan dere være så sikre på at Jesus ikke finnes og at Jesus bare er noe tull. Det å bare lese i en bibel får deg til å forstå hvordan og hvorfor Jesus skapte jorden ;) Hvis dere leser noen få sider så skjønner dere alderede at gud er en god mann som bare vil verden godt :)

 

Jeg lurer på det samme for de som fortsatt er kristne.

 

Er Satan ond? Er Gud god?

 

Gud god? Ikke faen. Faen god? Sammenlignet med Gud så står det langt bedre til med han, i det minste.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Gud god? Ikke faen. Faen god? Sammenlignet med Gud så står det langt bedre til med han, i det minste.

 

Du er nok fortapt - foreslår at du derfor ikke innlemmeler deg i diskusjoner som får hvermansen til å tvile noe særlig ... enig?

Lenke til kommentar

Hvis universet oppsto fra ingenting, sånn tidsmessig hva var før universet oppstod.

Det var ingen tid før universet oppsto. Tiden startet med Big Bang.

 

Ennhver får tro det han vil. Men å trekke inn logikk for å forklare religion, det er for drøyt. Da har man ikke forstått hva logikk går ut på.

Hvis du sier tiden startet med big-bang, så vet ikke du hva logikk er.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis universet oppsto fra ingenting, sånn tidsmessig hva var før universet oppstod.

Det var ingen tid før universet oppsto. Tiden startet med Big Bang.

 

Ennhver får tro det han vil. Men å trekke inn logikk for å forklare religion, det er for drøyt. Da har man ikke forstått hva logikk går ut på.

Hvis du sier tiden startet med big-bang, så vet ikke du hva logikk er.

 

Så du hektet deg på i dag, du ...

Lenke til kommentar

BirgerCaC, denne troen har gått i arv i tusener av år, og det eneste bevis man har for at kristendommen eksisterer er hva som er skrevet ned. En gang langs linja må noen ha tuklet med den. Kom tilbake med andre bevis en bibelen, som milliarder av mennesker har at tilgang til i tusenvis av år, så vil jeg bli overbevist. Grunnen jeg tror på disse vitenskapelige teoriene, er at de har grunnlag i det vi vet nå, de sier sine egne erfaringer rett til meg. De er ikke innom noen tredjepart, som eventuelt kan endre historien.

 

Det er andre bevis for det. Det er flere folk som har dødd i denne moderne tid og våknet igjen på grunn av livredding eller annet. Kristne mennesker som har opplevd dette er vitne til at det finnes en gud. De sier at de har sett en vit skikkelse som hevdet at han var jordens skaper og dette skjedde mens personen var død. Ikke kristne mennesker har opplevd at de går inn i en slags tunell hvor de opplever at en vit skikkelse ramser opp ale syndene han\hun har gjort i livet. Etter dette så har personen dalt mot ett ubeskrivelig mørt og urolig sted (helvete). Dette er ett bevis nok det i denne morderne tiden.

 

Det var ingen tid før universet oppsto. Tiden startet med Big Bang.

 

Ennhver får tro det han vil. Men å trekke inn logikk for å forklare religion, det er for drøyt. Da har man ikke forstått hva logikk går ut på.

 

Det er latterlig. Universet har ikke oppstått fra ingenting. Magi finnes ikke :roll:

Lenke til kommentar

Hvis universet oppsto fra ingenting, sånn tidsmessig hva var før universet oppstod.

Det var ingen tid før universet oppsto. Tiden startet med Big Bang.

 

Ennhver får tro det han vil. Men å trekke inn logikk for å forklare religion, det er for drøyt. Da har man ikke forstått hva logikk går ut på.

Hvis du sier tiden startet med big-bang, så vet ikke du hva logikk er.

Utdyp gjerne, og påpek gjerne hvor du mener blant annet generell relativitet feiler.

Lenke til kommentar

BirgerCaC, denne troen har gått i arv i tusener av år, og det eneste bevis man har for at kristendommen eksisterer er hva som er skrevet ned. En gang langs linja må noen ha tuklet med den. Kom tilbake med andre bevis en bibelen, som milliarder av mennesker har at tilgang til i tusenvis av år, så vil jeg bli overbevist. Grunnen jeg tror på disse vitenskapelige teoriene, er at de har grunnlag i det vi vet nå, de sier sine egne erfaringer rett til meg. De er ikke innom noen tredjepart, som eventuelt kan endre historien.

 

Det er andre bevis for det. Det er flere folk som har dødd i denne moderne tid og våknet igjen på grunn av livredding eller annet. Kristne mennesker som har opplevd dette er vitne til at det finnes en gud. De sier at de har sett en vit skikkelse som hevdet at han var jordens skaper og dette skjedde mens personen var død. Ikke kristne mennesker har opplevd at de går inn i en slags tunell hvor de opplever at en vit skikkelse ramser opp ale syndene han\hun har gjort i livet. Etter dette så har personen dalt mot ett ubeskrivelig mørt og urolig sted (helvete). Dette er ett bevis nok det i denne morderne tiden.

 

Det var ingen tid før universet oppsto. Tiden startet med Big Bang.

 

Ennhver får tro det han vil. Men å trekke inn logikk for å forklare religion, det er for drøyt. Da har man ikke forstått hva logikk går ut på.

 

Det er latterlig. Universet har ikke oppstått fra ingenting. Magi finnes ikke :roll:

Magi er ordet vi av og til bruker som en substitutt på manglende kunnskap av et observerbart fenomen. Universet kan fint ha oppstått fra "ingenting":

http://www.youtube.com/watch?v=7ImvlS8PLIo

 

Ellers, om du forsøker å gjøre en sak for hvordan NDEer (near death experience) beviser gud, så bør du undersøke litt nærmere hva som faktisk forårsaker fenomenet, og hvorfor det er feil å anta Gud bare pga. noe så enkelt som et minne om at hjernen slutter å fungere.

 

Michael Shermer har en fin liten sak om dette som ligger på yt:

http://www.youtube.com/watch?v=nCVzz96zKA0

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

 

Nærmere forskning på det med hjernen viser at det ikke stemmer. Det er folk som har vært døde i 15 minutter og det har også vært bevis for at hjernen ikke fungerte når det ikke skjedde.

 

Og bare ett spørsmål: dette har skjedd med blinde også og blinde har sett igjen når de har møtt Jesus når de var døde. Så det stemmer ikke. Jeg er temmelig lei av alt det tullet folk finner og ikke minst skriver :mad:

 

Edit: unødig sittering da eller?

Endret av BirgerCaC
Fjernet unødig sitering
Lenke til kommentar

Hvis du sier tiden startet med big-bang, så vet ikke du hva logikk er.

 

Er ikke jeg som sier det. Wikipedia:

Hawking, Stephen (1996). "The Beginning of Time". University of Cambridge. Retrieved 2011-04-09. "The conclusion of this lecture is that the universe has not existed forever. Rather, the universe, and time itself, had a beginning in the Big Bang, about 15 billion years ago."

Jeg tror faktisk Hawking vet hva logikk er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

 

Nærmere forskning på det med hjernen viser at det ikke stemmer. Det er folk som har vært døde i 15 minutter og det har også vært bevis for at hjernen ikke fungerte når det ikke skjedde.

 

Og bare ett spørsmål: dette har skjedd med blinde også og blinde har sett igjen når de har møtt Jesus når de var døde. Så det stemmer ikke. Jeg er temmelig lei av alt det tullet folk finner og ikke minst skriver :mad:

 

Vis gjerne til relevante fagfellevurderte artikler.

 

D. Hume sa for rundt 200 år siden et par ting rundt det å tro på mirakler jeg tror naive religiøse mennesker kunne hatt godt av å høre.

 

Et mirakel kan kun aksepteres dersom negasjonen av forklaringen ville vært mer mirakuløs enn mirakelet i utgangspunktet, og siden vi vet mennesker lyver og bedrar, er det irrasjonelt å anta mirakuløse vitnesbyrd.

 

Men klart, vis meg gjerne denne "forskningen" du refererer til, så skal jeg saktens se på saken med åpent sinn.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil dere ikke tro er dere bare sta. Dere burde lese 10-15 kapitler i bibelen før dere kommer med påstander om gud som f eks at gud har skapt helvetet. Dere vet jo ikke noe om gud. Dere vil bare ikke tro på grunn av at dere er sta. Dere vet jo bare basiskunnskapen om gud som alle vet. Dere burde fordype dere litt mer i bibelen og guds skrifter før dere skriver påstander om gud og guds rike. Selv om en så kaldt forsker kommer med ditten og datten men påstander om hvordan universet ble til så stemmer det ikke. Les i bibelen og tenk over hvordan universet kan skape seg selv. Tenk selv ikke la andre tenke for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...