Gå til innhold

Hvem tror du at Jesus Er/ var ?


Hvem tror du at Jesus Er/ var ?  

143 stemmer

  1. 1. Hvem tror du Jesus er/var?

    • Guds sønn
      20
    • En profet
      11
    • Verdens frelser
      9
    • En tulling
      38
    • En mirakelmann
      7
    • Jeg tror ikke at han levde
      36
    • Annet(komenter)
      22


Anbefalte innlegg

Nå har jeg spist et skikkelig måltid med egg og bacon og appelsinjuice, det rare er at fra big-bang teorien så skal visst høna komme fra den prikken fra laaangt tilbake. jeg holder meg til bibelen jeg ass.

 

Jeg leste netopp ett blad som sa at vi mennesker stammer fra sjimpansen som har 99 prosent likt arvestoff som oss(sier de...)

jeg tror ikke at de har 99 prosent likt arvestoff som oss(barre se på dem), men at de har likheter er ikke rart...

Tenk deg:

hvis du er en oppfinner, er det ikke sannsynlig at du lager dine ting på din måte/ lager ganske like ting...

jo, og det samme er det med gud, at gud lagde noen skapninger som ligner på verandre er ikke rart vell...

 

Jeg sporet litt av tema her, men ville bare skrive det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste netopp ett blad som sa at vi mennesker stammer fra sjimpansen som har 99 prosent likt arvestoff som oss(sier de...)

jeg tror ikke at de har 99 prosent likt arvestoff som oss(barre se på dem), men at de har likheter er ikke rart...

Tenk deg:

hvis du er en oppfinner, er det ikke sannsynlig at du lager dine ting på din måte/ lager ganske like ting...

jo, og det samme er det med gud, at gud lagde noen skapninger som ligner på verandre er ikke rart vell...

 

Jeg sporet litt av tema her, men ville bare skrive det.

 

Med andre ord er vi mennesker ikke unike i det hele tatt, da alt må være skapt i guds bilde... Sjimpansene er også laget i guds bilde...

 

Bare til opplysning: At DU ikke skjønner hvorfor vi har teorier om evolusjon og slikt er ikke det samme som at det ikke stemmer. Vil bare gjøre deg oppmerksom på at du kun evner å fremstille deg som fryktelig ignorant med uttalelser som "jeg holder meg til bibelen jeg ass", i den tro at du har et alternativ til vitenskapelige forklaringer i de påstandene du finner der...

 

Religion fordummer mennesker, hverken mer eller mindre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leste netopp ett blad som sa at vi mennesker stammer fra sjimpansen som har 99 prosent likt arvestoff som oss(sier de...)

jeg tror ikke at de har 99 prosent likt arvestoff som oss(barre se på dem), men at de har likheter er ikke rart...

Tenk deg:

hvis du er en oppfinner, er det ikke sannsynlig at du lager dine ting på din måte/ lager ganske like ting...

jo, og det samme er det med gud, at gud lagde noen skapninger som ligner på verandre er ikke rart vell...

 

Jeg sporet litt av tema her, men ville bare skrive det.

 

Med andre ord er vi mennesker ikke unike i det hele tatt, da alt må være skapt i guds bilde... Sjimpansene er også laget i guds bilde...

 

vi mennesker er skapt i guds bilde det er ikke sjimpansene

 

Bare til opplysning: At DU ikke skjønner hvorfor vi har teorier om evolusjon og slikt er ikke det samme som at det ikke stemmer.

Jeg forstår hvorfor dere har teorier om det, jeg har aldri sagt at jeg ikke forstår det

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at du kun evner å fremstille deg som fryktelig ignorant med uttalelser som "jeg holder meg til bibelen jeg ass", i den tro at du har et alternativ til vitenskapelige forklaringer i de påstandene du finner der...

Det at jeg holder meg til bibelen er fakta

 

Religion fordummer mennesker, hverken mer eller mindre...

Det er feil, kristendommen fordummer ikke mennsesker

 

Jeg skrev alt mitt i bold

Endret av medlem-230551
  • Liker 2
Lenke til kommentar

vi mennesker er skapt i guds bilde det er ikke sjimpansene

 

Du sier det jo selv, han bygget oss i det samme bildet med det samme han lagde aper av, så de også må jo være laget i bildet til gud. Hvis ikke er vi heller ikke unike i guds øyne.

 

 

Det at jeg holder meg til bibelen er fakta

Som at jesus var guds sønn og slikt? Du vet at ekstra ordinære påstander krever ekstraordinære bevis ikke sant? Og at det ikke er fakta selv om du bruker din fantasi til å tro at det er fakta? Du vet dette? Eller tror du faktisk at siden DU tror det er fakta så er det fakta? Hvis ja, se under....

 

Det er feil, kristendommen fordummer ikke mennsesker

 

På området tro er du også fordummet tydeligvis, for hva annet kan ikke du innbilles til å tro på når du legger en så liten grad av fornuft, rasjonalitet og logikk for dagen som du gjør for å tro? Hva annet kan ikke du finne på å gjøre når du narres til å tro at det er gud du gjør det for? Blir jo direkte fordummende det...

 

Legg merke til at jeg IKKE sier du ER dum, det jeg sier er at det du tror på gjør deg dum på en del andre områder som du ellers ville utforsket, men fordi du nå har et sett med påstander du løper rundt og tror blindt er sannheter gjør dette deg fordummet. Det er ikke noe smart å i fly rundt å tro av gud gjorde det, det fordrer ikke til videre forskning i det hele tatt. Faktum er at verden sto helt stille da kristendommen, eller kristendummen som den også går under navn som, fikk råde som de ville. Så jo, religion er fordummende. Det får folk som i utgangs punktet er fornuftige til å tro mange tåpelige ting da ALDRI hadde trodd noe i nærheten av på andre felt OG det fordummer folk nok til at de er villige til å ta livene til andre som ikke tror, hvis situasjonen tilsier det...

Lenke til kommentar

Det må ha finnes en skaper. Tenk på den tiden hvor det ikke fantes noe i hele universet. Det kan ikke plutselig bare dukke opp en gass eller asteroide som har dannet hele universet. Universet er for unikt til at en gass eller en stein har dannet alle de store planetene og stjerner. Det finnes utrolig mange detaljer i universet som ikke kan ha oppstått fra en eksplosjon ;) I begynnelsen så kan det ikke plutselig ha oppstått en slags gass eller en mega stein. Det må ha vært noen som har skapt (lagd) Steinen eller gassene. Og den mest logiske forklaringen her da er at det er Jesus universets skaper som har lagd det hele :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må ha finnes en skaper. Tenk på den tiden hvor det ikke fantes noe i hele universet. Det kan ikke plutselig bare dukke opp en gass eller asteroide som har dannet hele universet. Universet er for unikt til at en gass eller en stein har dannet alle de store planetene og stjerner. Det finnes utrolig mange detaljer i universet som ikke kan ha oppstått fra en eksplosjon ;) I begynnelsen så kan det ikke plutselig ha oppstått en slags gass eller en mega stein. Det må ha vært noen som har skapt (lagd) Steinen eller gassene. Og den mest logiske forklaringen her da er at det er Jesus universets skaper som har lagd det hele :)

PICS or it didn`t happen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og den mest logiske forklaringen her da er at det er Jesus universets skaper som har lagd det hele :)

Den eneste sanne forklaringen er at vi ikke vet enda..

 

Og det ville jo vært fint om jesus faktisk hadde eksistert da når man først skal gjette noen inn som skaper av det hele, så nei, at jesus gjorde noe som helst gjenstår å bevises, for kan det ikke bevises er det ikke annet enn påstander og påstander er ingen fornuftig forklaring på noe som helst... Det er gjettninger bare...

Lenke til kommentar

Det finnes kun en logisk forklaring ;)

Ja, det finnes en logisk forklaring. Universet oppsto fra ingenting. Les Stephen Hawking.

Den "forklaringen" du har kommet med er ulogisk så det holder.

 

Det går ikke an :roll: Det mest vesentlige er at jorden ble dannet oppstod fra begynnelsen av gud (Jesus) Hvis du går i naturen en dag og sitter på en skogstubbe i tre timer og studerer trærne, plantene, vinden, skogen og dyrene så skjønner du at jorden ikke kom fra ingenting.

 

Edit: Sorry for dobeltpost :blush:

Endret av BirgerCaC
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke noe vi vet, men alt peker mot at universet må ha hatt en skaper.

 

Big-bang teorien består av at alt startet med en liten prikk/meget-lite-univers, kanskje om noen år så vil dere si at før prikken var det en "random" som reagerte med "random", men uansett hvor lenge dere forsker så kommer dere aldri til å finne starten, for som min natutfaglærer sa en gang: "Det vil alltid være noe som er mindre", og dette er logisk for hvor lenge er det siden vi trodde atomer var minst?, men nå er det kvarker som er minst og det er helt logisk at vi vil finne mindre partikler, men vi vil aldri finne det absolutt minste for det MÅ være noe som er mindre, akkuratt som med universeet så vil dere aldri finne det første.(sorry for overdreven bruk av ordet "logisk"...)

 

Sånn som jeg ser det så er big-bang teorien blitt mer og mer lignende en relegion, grunnen til at jeg sier det er fordi at man MÅ ha TRO for å tro på big-bang teorien sin forklarelse på universets Skapelse/Tilblivelse. og da er big-bang teorien like langt som en relegion uten en ordentlig forklaring på universets Skaplelse/tilblivelse.

 

Det er mange som sier at Big-bang teorien har blitt bevist, men det er ikke sant for utvidelse mellom galaksehopene betyr bare at universet utvider seg i dag, men betyr ikke nødvendigvis at det har utvidet seg hele tiden(noe som det selfølgelig kan ha gjort, jeg sier ikke at det er umulig, bare at det ikke er ett holdbart bevis)

 

Og grunnet denne løgnen om at det er bevisst så skriver naturfagboken min om big-bang teorien akuratt som om den var sann.

 

Jeg må nesten le når jeg leser ting som dette:

Sitat fra naturfagbok: "vårt solsystem ble dannet ved at store mengder av gass og støv fløy rundt i verdensrommet og dannet solen, så fløy det noe gass og støv ut og dannet de andre planetene.",

Hvor sannsynlig er det at så perfekt jorden er i forhold til vi menneskers og andre planters leveforhold og så perfekt jorden går i bane rundt solen (det er ikke mye jorden kan flytte seg fra sin bane uten at det fører til katastrofe), at alt ble til ved at gasser og støv fløy ut av solen og dannet planetene inkludert jorden.

Den sannsynligheten er ikke stor i vertfall.

 

Bibelen's forklaring på skapelsen består av at gud skapte alt og gud har alltid vært til.

Den forklaringen på skapelsen forklarer hvordan verden ble skapt uten noen midlertidig forklaring, men bigbang derimot kommer aldri til å finne det som var før det som var før av det som var før o.s.v...

 

Jeg må desverre stikke nå så jeg får ikke fortsettet.

 

MVH Tombomkom ;)

 

Big Bang handler ikke om starten på alt, bare hvordan universet har utviklet seg de siste 13.7 milliarder årene. Og det er uendelig mye mer som støtter den teorien, enn det er som støtter påstanden om at Gud skapte alt, og attpåtil må flere tunge og gjennomtestede teorier til livs for å kunne ha noe forhold til Bibelens Gud.

 

Du tror du finner en mangel i en teori som går på tvers av din tro, og basert i det mener du at du kan forkaste alt det vitenskapen kan fortelle oss som din primitive tro aldri har vært i nærheten av å være i stand til. Kristendom er i aller beste fall, vanvittig usannsynlige gjetninger som har like stor mulighet for å stemme som nesten hva som helst annet vi kan finne på. Guds eksistens kan kun påvises i fantasien, de mest sentrale påstandene relatert til Gud kan ikke stemme, med mindre han har brukt sin overnaturlige makt til å manipulere verden til å få oss til å se noe annet enn det som har vært og er, og virkelig ikke ønsker å være synlig.

 

For øvrig er min forklaring som sier at Zog skapte alt overlegen, spesielt siden den ikke snakker om liv etter døden for vesener som består av materie som går tilbake til den øvrige naturen når vesenet dør, og ellers aldri har påstått noe som til de grader har blitt knust av forskning og empiriske beviser.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om dere som legger inn innlegg her leser bibelen. Hvordan kan dere være så sikre på at Jesus ikke finnes og at Jesus bare er noe tull. Det å bare lese i en bibel får deg til å forstå hvordan og hvorfor Jesus skapte jorden ;) Hvis dere leser noen få sider så skjønner dere alderede at gud er en god mann som bare vil verden godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om dere som legger inn innlegg her leser bibelen. Hvordan kan dere være så sikre på at Jesus ikke finnes og at Jesus bare er noe tull. Det å bare lese i en bibel får deg til å forstå hvordan og hvorfor Jesus skapte jorden ;) Hvis dere leser noen få sider så skjønner dere alderede at gud er en god mann som bare vil verden godt :)

 

Helt enig :yes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

BirgerCaC, denne troen har gått i arv i tusener av år, og det eneste bevis man har for at kristendommen eksisterer er hva som er skrevet ned. En gang langs linja må noen ha tuklet med den. Kom tilbake med andre bevis en bibelen, som milliarder av mennesker har at tilgang til i tusenvis av år, så vil jeg bli overbevist. Grunnen jeg tror på disse vitenskapelige teoriene, er at de har grunnlag i det vi vet nå, de sier sine egne erfaringer rett til meg. De er ikke innom noen tredjepart, som eventuelt kan endre historien.

Endret av Epile
Lenke til kommentar

Det er ikke bare å "lese i en bibel" så lenge man vet at bibelen er skrevet og redigert av mennesker. Man kan like gjerne si at det er bare å lese Harry Potter eller en bok om julenissen.

 

Bare fordi vi enda ikke forstår hvordan universets tilblivelse henger sammen, er ikke det ensbetydende med at overtroen og fantasiene til enkle ørkenmennesker for 2000 år siden gir oss svaret!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis universet oppsto fra ingenting, sånn tidsmessig hva var før universet oppstod.

Det var ingen tid før universet oppsto. Tiden startet med Big Bang.

 

Ennhver får tro det han vil. Men å trekke inn logikk for å forklare religion, det er for drøyt. Da har man ikke forstått hva logikk går ut på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...