Gå til innhold

Hvem tror du at Jesus Er/ var ?


Hvem tror du at Jesus Er/ var ?  

143 stemmer

  1. 1. Hvem tror du Jesus er/var?

    • Guds sønn
      20
    • En profet
      11
    • Verdens frelser
      9
    • En tulling
      38
    • En mirakelmann
      7
    • Jeg tror ikke at han levde
      36
    • Annet(komenter)
      22


Anbefalte innlegg

[Jeg tror på Jesus og jeg tror på liv etter døden og folk ber meg bevise det. Hvis det ikke er total idioti så vet ikke jeg.

Hva er i så fall mest idiotisk? Å tro blindt på påstander i en gammel bok som påstår uten å kunne bevise noe av det den hevder eller å kreve et bevis for påstandene?

 

Jeg vet hva jeg ville valgt ihvertfall... ;) Azza om du skjønner hva jeg mener....

 

Du kan vel si at jeg har dannet meg min egen oppfatning av han. Jeg føler at jeg ikke kan avskrive han som ren løgn, men det er så mye jeg og Bibelen er uenig om, spesielt når det gjelder Jesus, så jeg danner meg like godt min egen bilde av han slik jeg er sikker på de som skrev Bibelen selv gjorde.

Skrevet 30. november 2011 - 02:54 - Infamo

 

Azza, jeg tror ikke du har fulgt med

Endret av Infamo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjorde det ENDA klareree hva jeg spurte deg om bare...

 

Du lager deg altså ditt eget lille bilde av jesus basert på bibelen og holder det altså MINDRE idiotisk enn de som faktisk er intressert i sannheten bak jesus og som derfor ikke tror på jesus grunnet manglende, ja helt fraværende bevis? Kan det bli klarere hva som faktisk er idiotisk? Jeg bare spør...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei Jeg er konfirmant i år.

Jeg har fått i lekse til i kveld 12. Oktober å finne ut hvem folk idag tror og mener at Jesus er eller var.

Så vær så snill og komenter :)

Hvis du har noen andre meninger enn de som er i avstemningen, komenter.

 

Jeg tror Jesus er Gud som kom som et menneske og tok på seg våre synder for å være verdens frelser og få nøklene til dødsriket. Så høyt elsker han oss! :D

Lenke til kommentar

Hvis gud og jesus er samme person, hvorfor dømte gud oss til evig synd, mens jesus sin oppgave er å frelse oss?

 

Gud har da aldri dømt oss til evig synd!?

 

Vi har alle en fri vilje. Vi kan velge om vi vil tjene Gud eller ikke. I den gamle pakt hadde de andre lover og forutsetninger for å tjene Gud enn det vi har i dag.

 

Jesus kom med den nye pakt, slik at hver den som følger Jesus får Den Hellige Ånd som veileder (viser oss den smale vei). Før hadde man ytre lover og påbud, noe som aldri kunne føre til helliggjørelse. Veien Jesus banet fører til helliggjørelse (altså at Gud skaper noe nytt i oss, som er velbehagelig for ham).

 

Lenke til kommentar

Ifølge bibelen så har han vel det? Med historien om Eva og Adam, hvor de levde i paradis, men kvinnen syndet, og de ble kastet ut, og menneskeheten ble for evig dømdt med arvesynd?

 

Men hvis jesus endret på dette, hvordan kan det ha seg at de da er samme person? Du sier jo at jesus er gud.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Er mer nysgjerrig på stakkaren maria,som måtte juge om sine sexuelle opplevelser jeg :)

Hvem var ho som person? hva førte henne i denne rollen?

 

Hvem jesus var,enten han i det hele tatt var en mann eller ikke, så virker han som den standar profeten/forkynneren.

Utførte han mirakler? Nei, jeg ville helt klart sagt nei.

Han gjorde noen spedalske friske ved å ta på dem?

Vel,vitenskapen har funnet KUR mot den sykdommen og hjulpet langt flere enn det jesus noen gang gjorde.

 

Var jesus virkelig guds sønn hadde han heller lært oss nyttige ting sånn som medisin og vitenskap, ting vi ikke allerede selv kunne gjettet oss frem til. For hvem mener vel ikke at det er galt å stjele,voldta og lyve fra FØR jesus kom??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han gjorde noen spedalske friske ved å ta på dem?

Vel,vitenskapen har funnet KUR mot den sykdommen og hjulpet langt flere enn det jesus noen gang gjorde.

Du sier noe.... For hva var det egentlig med den karen? Hvor korttenkt er det mulig å bli likosm... Hadde han KUNNET helbrede spedalskhet( noe vi jo må tro at en allvitende og allmektig gud kan gjøre..(det er tross alt ikke hvem som helst normal idiot vi snakker om her...).) ville han GARANTERT ha kuretrt spedalskhet FOR GODT, altså utryddet sykdommen, men nei.... Som den idioten bibelen skal ha oss til å tro at jesus er så klarer han ikke det, å nei, han kurerer KUN enkelttilfeller ja, akkurat som han kun kurerer enkelt tilfeller av blindhet... Ikke rare guden altså...

 

Isteden er det opp til vitenskapen, som de krisne blir opplært til å forakte fordi de skal ha et fortrinn i guds visdom (som KUN er total ignoranse, det er jo det eneste som gjør at de kan arve jorden...), er det eneste som noensinne har tatt et oppgjør med sykdommen... Men det er ikke vitenskap de elsker, men jesus... go figure!!!

 

Var jesus virkelig guds sønn hadde han heller lært oss nyttige ting sånn som medisin og vitenskap, ting vi ikke allerede selv kunne gjettet oss frem til. For hvem mener vel ikke at det er galt å stjele,voldta og lyve fra FØR jesus kom??

Ja ikke sant?

 

Og det er akkurat slike ting som for meg taler om at religion juger... Som påstanden om at man MÅ tro på jesus mytene for å ha en moral.... Alle VET at det ikke er en sannhet, men det blir gjenntatt like fult...

Lenke til kommentar

Isteden er det opp til vitenskapen, som de krisne blir opplært til å forakte fordi de skal ha et fortrinn i guds visdom (som KUN er total ignoranse, det er jo det eneste som gjør at de kan arve jorden...), er det eneste som noensinne har tatt et oppgjør med sykdommen... Men det er ikke vitenskap de elsker, men jesus... go figure!!!

Kristne opplært til å forakte vitenskapen? Her må du gjerne utdype.

 

Var jesus virkelig guds sønn hadde han heller lært oss nyttige ting sånn som medisin og vitenskap, ting vi ikke allerede selv kunne gjettet oss frem til. For hvem mener vel ikke at det er galt å stjele,voldta og lyve fra FØR jesus kom??

Ja ikke sant?

Hvorfor er det så Ja ikke sant egentlig?

 

Isåfall; oppfyller dette profetiene om han?

Lenke til kommentar

Isteden er det opp til vitenskapen, som de krisne blir opplært til å forakte fordi de skal ha et fortrinn i guds visdom (som KUN er total ignoranse, det er jo det eneste som gjør at de kan arve jorden...), er det eneste som noensinne har tatt et oppgjør med sykdommen... Men det er ikke vitenskap de elsker, men jesus... go figure!!!

Kristne opplært til å forakte vitenskapen? Her må du gjerne utdype.

 

 

Jeg sier ikke at alle sier det, men at en del kristne ser ut til å ha en pervers glede i å fornekte ALT vitenskapen har gitt oss,inkusive micro bakterie kunnskap (som eks AIDS viruset, som ikke kan overleve på andre måter enn nettopp gjennom evolusjon) og alt annet (uten tanke på at de sitter på en PC som også er et vitenskaplig produkt,....) Her er det en del som er opplært til å forakte de fakta som vitenskapen har skaffet til veie, og ikke uventet, evolujsonsteorien, som jo "bare" er en teori.. som de fornekter like iherdig som om havet ikke var salt.... Selv om havet faktisk ER salt...

 

Kristendommen fore speiler hel rekke med liksom lover, en rekke liksom regler og en rekke liksom påbud, og forbud, som ikke gjenspeiler den menneskelioge natur på noen måte (De gjenspeiler at gud har laget oss med en rekke "feil" som er våre "feil" og ikke skaperens feil...) og her er selve felien til de fleste religioners guder tilblir, for de gjengir den gudens ønsker, og ikke ønskene til menneskene som fakitsk beviselig bor på denne planeten....

 

 

For hvor god er engetlig et samfunn som lar gudelige fornærmelser overstyre mennesker ve og vel? Vel, de er IKKE gode å leve i, DET har historien lært oss...

 

 

 

 

Spørsmål 2....

 

Hvorfor dette ikke er sant!...

 

Det spørsmåletet som kristne BURDE stilt seg er hvordan ikke- kristne samfunn kan eksistere i harmoni uten viten om jesus... Hvordan kan rett og galt være en viten i de samfunnene som IKKE er tuftet på jesus eller den kristne gud (som ofte er påstått MÅ til for at godt og ondt skal kunne skilles fra hverandre...) ? For ikke å snakke om hvordan tilbedelse og ikke er foreskrevet.....

 

Og nei, ingenv de "profetiene" om eller av jesus bør festes lit til, ...... Ingenting av det som er skrevet om jesus er skrevet av folk som viste eller kjente til jesus og dette er IKKE kunnskap som re hentet ut at "The atheist bible" eller lignende, men av historiske dokumenter som omhandler, eller ikke om handler jesus,,,...... Og hvor er jesus hen liksom?

 

Jesuss is a lie? Vel, ingenting kan faktisk bevise det motatte annet enn folks fantasi, så hvorfor tro på noe med så utrolig liten troverdighet som fantasi om jesus da?

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at alle sier det, men at en del kristne ser ut til å ha en pervers glede i å fornekte ALT vitenskapen har gitt oss,inkusive micro bakterie kunnskap (som eks AIDS viruset, som ikke kan overleve på andre måter enn nettopp gjennom evolusjon) og alt annet (uten tanke på at de sitter på en PC som også er et vitenskaplig produkt,....) Her er det en del som er opplært til å forakte de fakta som vitenskapen har skaffet til veie, og ikke uventet, evolujsonsteorien, som jo "bare" er en teori.. som de fornekter like iherdig som om havet ikke var salt.... Selv om havet faktisk ER salt...

Well, fra mitt perspektiv omfatter ikke dette akuratt majoriteten blandt de kristne. De fleste jeg prater med har null problemer med verken evolusjon eller vitenskap, selv om man helt sikkert også finner de som både er kritiske til det ene og det andre. Dette tror jeg man dog finner igjen i flere samfunn, ikke bare blandt kristne.

 

Når du sier "vitenskapen, som de kristne blir opplært til å forakte fordi de skal ha et fortrinn i guds visdom" så oppfatter jeg dette som stråmannkonstruksjon som kvalifiserer til doktorgrad. Du kunne selvsagt vært mere spesifikk og sagt f.ex. "evolusjon" istedet for "vitenskap".

 

Dog på generelt historisk basis vil jeg heller ikke si du har spesielt grunnlag for å hevde at det er store motsetninger mellom tro og vitenskap.

 

En liten digresjon til ettertanke;

En kinesisk palentolog sa på en rundtur i USA i 1999; "I Kina kan vi kritisere Darwin, men ikke regjeringen. Dere kan kritisere regjeringen, men ikke Darwin".

 

Kristendommen fore speiler hel rekke med liksom lover, en rekke liksom regler og en rekke liksom påbud, og forbud, som ikke gjenspeiler den menneskelioge natur på noen måte

Hva er det du reagerer på ved Jesus' lære som du ikke synes gjenspeiler den menneskelige natur?

 

Det spørsmåletet som kristne BURDE stilt seg er hvordan ikke- kristne samfunn kan eksistere i harmoni uten viten om jesus... Hvordan kan rett og galt være en viten i de samfunnene som IKKE er tuftet på jesus eller den kristne gud (som ofte er påstått MÅ til for at godt og ondt skal kunne skilles fra hverandre...) ?

Forestillinger om at det mennesker Gud ikke bryr seg om, er ikke en del av kristen tro.

 

Det

Og nei, ingenv de "profetiene" om eller av jesus bør festes lit til, ...... Ingenting av det som er skrevet om jesus er skrevet av folk som viste eller kjente til jesus og dette er IKKE kunnskap som re hentet ut at "The atheist bible" eller lignende, men av historiske dokumenter som omhandler, eller ikke om handler jesus,,,...... Og hvor er jesus hen liksom?

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du mener..

Skrevet av folk som ikke viste hvem Jesus var? det var jo fortsatt flere hundre år til han ble født..?

NeverTheLess; Dersom man spør 100 stykker og hvordan de synes Jesus burde vært, ville man sikkert fått 100 forskjellig svar. Disse vil nok i tillegg variere stort ut fra i hvilken tidsepoke og hvor i verden man befinner seg i. Det er jo ikke slik man avgjør, eller synser, om hvorvidt Jesus var den han var eller ei.

 

Det

Jesuss is a lie? Vel, ingenting kan faktisk bevise det motatte annet enn folks fantasi, så hvorfor tro på noe med så utrolig liten troverdighet som fantasi om jesus da?

Jesus a lie? Liten troverdighet? :)

Lenke til kommentar

Jesus er sannsynligvis oppdiktet jo... Ingen dokumenter utenfor bibelen sier noe om denne fantastiske karen, det er KUN bibelen som har noe om denne jesus og hans virke...

 

Så at jesus er en løgn har faktisk meget stor sannsynlighet ja... Men sikkert veldig vanskelig for en troende å forstå, da det faktik vil si at de lever libvene sine på en livsløgn... Men det er faktisk det kristne gjør... Da det er store muligheter for at jesus er en oppdiktet person... Sjekk selv om du tør....

Lenke til kommentar

Okey,nå går vi gjennom 4 tidsperioder for kristendom.

 

Jesus tid: joda,folk lot seg bli facinert og lurt, Can we blame them? De visste ikke bedre,hadde ikke teknologien vi har i dag.

Hvem var jesus på den tiden? Menneske,profet, gudssønn

 

Senere kristne: Forakt for den vitenskapen som ikke eksisterte på jesus tid, kaller folk som darwin for djevelen og er imot vitenskap. "Dark age"

hvem var jesus på den tiden? Hersker, konge, leder

 

I dag: Kristne innser at de likevel ikke kan stå imot ting som vitenskap og ordenlige bevise, så de tilpasser seg dagens samfunn. "Man kan tro på gud OG evoulasjon" og "bibelen må ikke tolkes bokstavelig" og sist men ikke minst "Gamle testamentene er helt feil!! Gud bare tulla når han sa og gjorde de greien,lol!!"

Hvem er jesus i dag? En man kan si at man tror på for å bevare sin kultur, en som kan tolke ut ifra egn vinning

 

I fremtiden: Kristendommen blir mytologi.

hvem er jesus da? En barn må lære om for å ikke få stryk på historieprøven

Lenke til kommentar

Jesus var Guds sønn, som kom til jorden for å frelse oss og fri oss fra synden og satans grep, slik at de som tror på Ham skal bli frelst. Jesus er også Gud.

 

Gud dømte altså ingen til synd eller fortapelse.

Dette valgte menneskene selv ut fra sin frie vilje da de valgte å føle satan og ondskapens vei.

De aller fleste har fortsatt å velge å følge satan, og det gjør flertallet i dag også.

Og i dag er det flere enn noen gang før som velger å følge satan og ondskapens vei, og kristendommen blir forsøkt fjernet av regjeringer over hele verden.

Dette er også profetert i Bibelen, og det vil skje i endetiden, like før Jesus kommer tilbake.

 

Alle kan jo lese i historiebøkene hvordan det går når menneskene skal styre seg selv uten Gud.

Hele historien er en sammenhengende lidelseshistorie for folket, mens det er en sammenhengende historie om maktsyke, grådighet og ondskap fra myndigheter og regjeringer, slik vi også ser det i dag.

 

 

Gud har mao ikke dømt noen til synd eller fortapelse, dette er noe som hver enkelt evt velger selv.

Men Gud har hatt tålmodighet med oss, og latt menneskene få styre seg selv i flere tusen år.

Han sendte også Jesus for at de som tror på Ham og Hans budskap skal ha mulighet til å bli reddet ut av denne onde verden som snart vil ta slutt.

 

For Jesus vil komme tilbake, og denne verden, dvs denne verdens onde politiske system og onde ledere vil gå til grunne, og denne verden har ikke lang tid igjen.

De som følger Jesus og tror på Ham , og som kommer ut av denne verdens ondskap , vil bli reddet, de andre som velger å følge satan og denne verdens onde system, vil også gå tilgrunne sammen med denne verden, og lide samme skjebne som satan selv, nemlig evig fortapelse, som ganske enkelt er evig død.

 

Det hører vel med her å gjøre oppmerksom på at siden menneskene valgte å forlate Gud ogfølge satan og ondskapens vei, så er det satan som er denne verdens "gud" Og Gud har tillatt at menneskene to dette valget, for vi er skapt imed en fri vilje.

 

Nå er imidlertid tiden snart kommet da menneskene har teknologi, mulighet og vilje til å utrydde hele menneskeheten og hele Guds skaperverk.

Dette er også i ferd med å skje nå, og derfor vil Jesus snart komme tilbake for å stoppe dette.

 

De dom følger denne verden, og dermed følger satan vil ikke overleve, men det er ennå litt tid igjen for dem som vil omvende seg og oppriktig begynne å følge Jesus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...