Gå til innhold

Hvem tror du at Jesus Er/ var ?


Hvem tror du at Jesus Er/ var ?  

143 stemmer

  1. 1. Hvem tror du Jesus er/var?

    • Guds sønn
      20
    • En profet
      11
    • Verdens frelser
      9
    • En tulling
      38
    • En mirakelmann
      7
    • Jeg tror ikke at han levde
      36
    • Annet(komenter)
      22


Anbefalte innlegg

Det må da være klart og tydelig for det tåpelig hodet ditt at jeg ikke føler meg bedre enn andre! Jeg har jo forklart dette gjentatte ganger.

Tror heller du har dannet deg en bilde av hva du tenker er en typisk kristen og dermed driver å krangler med denne imaginære personen isteden for meg.

De spørsmålene dine har jo jeg svart på! Hallo, er det noen der? :blink:

 

Nå skal jeg prøve å forklare det på 4-klassing nivå og være så bokstavelig så mulig.

Mennesker som deg som har ordinær jobb.. eh beklager, vanlig jobb der det ikke bang bang og bom bom og der du ikke blir skutt på, og ikke blir stilt ovenfor situasjoner det du blir nødt til å skyte et annet menneske, da er det lettere å være en ikke troende. Som igjen betyr at du er ateist; ikke tror på Gud, ikke liker andre troende, og tar deg den friheten til å angripe andre som tror og forsatt føle at du har rett til påstå noe som helst om deg og din intelligens og for all del, andres.

Men andre som har en bom bom og bang bang jobb som betyr at jeg går rundt å skyter det regjeringen kaller slemme folk, og må legge meg til å sove med blod på hendene, skaper det så komplikasjoner. Depresjon, følelsen av tomhet, skyldfølelse. Spesielt når man da også har sett grusomme sider av både mennesker og livet. Man føler man mister all håp. Når man da tenker mer spirituelt og søker visdom og flaut nok, noen ganger tilgivelse, og forståelse for denne verden og hva man har gjort så er man ikke lengre fullt så selvdestruktiv. Jeg føler meg bedre med meg selv, jeg forstår ikke hvorfor det plager deg slikt. Det er så jeg nesten blir bekymret her helt ærlig.

Og beklageligvis har dette ingenting med deg eller andre å gjøre. Tro på hva dere vil. Tro på hva du vil. Jeg har forklart deg så godt jeg kan nå flere ganger men du er totalt... beklager, invalid, rett og slett.

Så fordi du har en tøff jobb, fysisk og psykisk, klamrer du deg til håpet om at det finnes noe mer, en høyere mening?

Du føler deg bedre når du lyger for deg selv, og velger å overse alt som sier at det du tror på er en illusjon?

 

Hvis det er det du ønsker, så stå på!

Men det blir ikke mer virkelig fordet.

 

Det finnes noe mer. Jeg kan ikke utdype meg ytterligere da disse opplevelsene er veldig personlige. Opplevelser som har gjort at jeg har begynt å tro.

Jeg er heller ikke ute etter å overbevise noen om noe som helst. Det er meg likeskyldig hva andre tror på, så da har jeg veldig lite forståelse for hvorfor folk skal absolutt på død og live krangle med meg om min tro.

Det gjorde den forgi duden. Kalte meg kristen ditten og kristen datten og beskylde meg for å stappe ting i (unnskyld uttrykket) ræva hans. Helt ærlig, så har jeg aldri hatt sansen for rasshøler.

Også kommer du og gjør noe så absurd som å setter spørsmåltegn ved min virkelighets oppfatning. Det blir jo helt feil. Du har da ikke opplevd det jeg har opplevd og omvendt? Min virkelighet er ikke din virkelighet, men det gjør ikke min virkelighet mindre virkelig av den grunn.

Du kan velge din egen virkelighet, eller samfunnets virkelighet som igjen er den regjeringen tillater deg å ha. Den som er godtkjent og bekreftet av "experter".

Du får kun så mye informasjon som de tillater deg å ha. Intet mer.

 

Men nå sklir jo jeg helt av her. Trenger en god dose med varm kaffe :sleep2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes noe mer. Jeg kan ikke utdype meg ytterligere da disse opplevelsene er veldig personlige. Opplevelser som har gjort at jeg har begynt å tro.

Jeg er heller ikke ute etter å overbevise noen om noe som helst. Det er meg likeskyldig hva andre tror på, så da har jeg veldig lite forståelse for hvorfor folk skal absolutt på død og live krangle med meg om min tro.

Det gjorde den forgi duden. Kalte meg kristen ditten og kristen datten og beskylde meg for å stappe ting i (unnskyld uttrykket) ræva hans. Helt ærlig, så har jeg aldri hatt sansen for rasshøler.

Også kommer du og gjør noe så absurd som å setter spørsmåltegn ved min virkelighets oppfatning. Det blir jo helt feil. Du har da ikke opplevd det jeg har opplevd og omvendt? Min virkelighet er ikke din virkelighet, men det gjør ikke min virkelighet mindre virkelig av den grunn.

Du kan velge din egen virkelighet, eller samfunnets virkelighet som igjen er den regjeringen tillater deg å ha. Den som er godtkjent og bekreftet av "experter".

Du får kun så mye informasjon som de tillater deg å ha. Intet mer.

 

Men nå sklir jo jeg helt av her. Trenger en god dose med varm kaffe :sleep2:

Så lenge du innser at din "virkelighet" kun er inni ditt eget hode.

Vi andre blir ikke påvirket av din virkelighet.

Lenke til kommentar

Det finnes noe mer. Jeg kan ikke utdype meg ytterligere da disse opplevelsene er veldig personlige. Opplevelser som har gjort at jeg har begynt å tro.

Jeg er heller ikke ute etter å overbevise noen om noe som helst. Det er meg likeskyldig hva andre tror på, så da har jeg veldig lite forståelse for hvorfor folk skal absolutt på død og live krangle med meg om min tro.

Det gjorde den forgi duden. Kalte meg kristen ditten og kristen datten og beskylde meg for å stappe ting i (unnskyld uttrykket) ræva hans. Helt ærlig, så har jeg aldri hatt sansen for rasshøler.

Også kommer du og gjør noe så absurd som å setter spørsmåltegn ved min virkelighets oppfatning. Det blir jo helt feil. Du har da ikke opplevd det jeg har opplevd og omvendt? Min virkelighet er ikke din virkelighet, men det gjør ikke min virkelighet mindre virkelig av den grunn.

Du kan velge din egen virkelighet, eller samfunnets virkelighet som igjen er den regjeringen tillater deg å ha. Den som er godtkjent og bekreftet av "experter".

Du får kun så mye informasjon som de tillater deg å ha. Intet mer.

 

Men nå sklir jo jeg helt av her. Trenger en god dose med varm kaffe :sleep2:

Så lenge du innser at din "virkelighet" kun er inni ditt eget hode.

Vi andre blir ikke påvirket av din virkelighet.

 

"Vi andre?" 7 milliarder mennesker her i verden. Forskjellige kulturer, regjering, rase, religion, oppvekst og ikke minst personlige opplevelser. Den dagen dere alle på magisk vis får samme oppfatning av virkelighet, så tar du å ringer meg eller hva.

 

Kanskje du ikke blir nødt til å ringe meg. Kanskje forstår jeg det selv da jeg ikke får bruk for våpenet mitt mer.

Endret av Infamo
Lenke til kommentar

Jeg stemte for en tulling. Tror han var en random idiot som prøvde å lure folk til å tro at han var guds sønn.

Har du sett Life of Brian med Monty Python? Tror ikke han selv forsøke å få folk til å tro han var Guds sønn, men heller at folk trodde det, uavhengig av hva Jesus selv trodde. Det er umulig å si nå hva som foregikk i hodet på Jesus selv, når vi vet for sikkert at alt som er skrevet om han er revidert til det ugjenkjennelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mennesker som deg som har ordinær jobb.. eh beklager, vanlig jobb der det ikke bang bang og bom bom og der du ikke blir skutt på, og ikke blir stilt ovenfor situasjoner det du blir nødt til å skyte et annet menneske, da er det lettere å være en ikke troende.

Igjen påstår du saker du ikke kan stå inne for. Hva VET du om hva ateister kan gjøre/ikke gjøre egentlig? Jeg hadde vært AKKURAT like mye ateist om tredje verdens krig kom seilende med bomber, granater og drap på andre mennesker bare så du vet det, så det endrer altså ikke en dritt. Og hvorfor skulle det endre noe? Du ser ut til å tro at så fort motgang eller ulykke komemr så blir folk troende igjen, men så enkelt er det altså ikke, ihvertfall ikke for meg og en god del av de jeg kjenner. For det er ikke slik at jeg bare kan VELGE å tro på den eller den guden når jeg vet at alt sammen er basert på påstander og fri fantasi, så hva for en situasjon jeg er i er totalt irrelevant for hva jeg tror på...

 

 

Som igjen betyr at du er ateist; ikke tror på Gud, ikke liker andre troende, og tar deg den friheten til å angripe andre som tror og forsatt føle at du har rett til påstå noe som helst om deg og din intelligens og for all del, andres.

Bullshit og person angrep, skjerp deg!!

 

 

 

Men andre som har en bom bom og bang bang jobb som betyr at jeg går rundt å skyter det regjeringen kaller slemme folk, og må legge meg til å sove med blod på hendene, skaper det så komplikasjoner. Depresjon, følelsen av tomhet, skyldfølelse.

Det har aldri falt deg inn at de komplikasjonene, følelse av tomhet og skyldfølelse er PÅ GRUNN av troen på påstander da? Jeg bare spør...

 

 

 

Spesielt når man da også har sett grusomme sider av både mennesker og livet. Man føler man mister all håp. Når man da tenker mer spirituelt og søker visdom og flaut nok, noen ganger tilgivelse, og forståelse for denne verden og hva man har gjort så er man ikke lengre fullt så selvdestruktiv.

Spirutuelt og søke visdom? Hva slags visdom? Kan du dele den visdommen med oss andre, for dette har jeg hørt mange religiøse påstå men aldri fått noe godt svar på hva slags visdom som kommer med spiritualitet og tro på påstander...

 

Jeg føler meg bedre med meg selv, jeg forstår ikke hvorfor det plager deg slikt. Det er så jeg nesten blir bekymret her helt ærlig.

Helt greit at du har funnet din måte å føle deg bedre med deg selv, det jeg angrep var det at du tilsynelatende så på den løsningen som den eneste rette og alle andre som gale... Så du kan slutte å være så bekymret...

 

Og beklageligvis har dette ingenting med deg eller andre å gjøre. Tro på hva dere vil. Tro på hva du vil. Jeg har forklart deg så godt jeg kan nå flere ganger men du er totalt... beklager, invalid, rett og slett.

Å tro hva jeg vil kommer jeg til å fortsette å gjøre uavhengig av hva du skriver. Og igjen, klarer du ikke å svare på spørsmål uten person angrep så la det heller være.... Du kjenner ikke meg, du aner ikke hva jeg jobber med, hva jeg liker, etc, så hold dine meninger om meg for deg selv er du snill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen påstår du saker du ikke kan stå inne for. Hva VET du om hva ateister kan gjøre/ikke gjøre egentlig?

Jeg har selv vært ateist. Jeg må også fortelle deg at jeg forstår absolutt ikke dette spørsmålet.

Hva mener du?

Og du har heller ingen problemer med med å påstå hva religiøse kan og ikke kan?

Ellers forstår jeg ikke så mye av dette spørsmålet.

 

 

Jeg hadde vært AKKURAT like mye ateist om tredje verdens krig kom seilende med bomber, granater og drap på andre mennesker bare så du vet det, så det endrer altså ikke en dritt. Og hvorfor skulle det endre noe?

Virkelig? Så jeg kan ikke påstå noe som helst men det er greit at du gjør det?

Bare denne setningen din nå viser hvor hoven og uvitende du virkelig framstår som.

 

Du ser ut til å tro at så fort motgang eller ulykke komemr så blir folk troende igjen, men så enkelt er det altså ikke, ihvertfall ikke for meg og en god del av de jeg kjenner.

Det er ikke noe "jeg ser ut til å tro." Dette er fakta spør du meg..

 

For det er ikke slik at jeg bare kan VELGE å tro på den eller den guden når jeg vet at alt sammen er basert på påstander og fri fantasi, så hva for en situasjon jeg er i er totalt irrelevant for hva jeg tror på...

Tror du jeg stå opp en soleklart morgen og bare bestemte meg for å tro på Gud? Hvis det er sånn du tror det fungerer så tar du grundig feil. Jeg har vært ateist i mer enn 20 år. Det er sterke opplevelser som har gjort at jeg har begynt å tro, kall det overnaturlige opplevelser om du vil. Jeg har også selv tenkt mye gjennom dette og kommer fram til konklusjoner jeg er komfortable med.

 

Som igjen betyr at du er ateist; ikke tror på Gud, ikke liker andre troende, og tar deg den friheten til å angripe andre som tror og forsatt føle at du har rett til påstå noe som helst om deg og din intelligens og for all del, andres.

 

Bullshit og person angrep, skjerp deg!!

 

Det er jo fakta?

Bare les alle postene.

 

 

 

Men andre som har en bom bom og bang bang jobb som betyr at jeg går rundt å skyter det regjeringen kaller slemme folk, og må legge meg til å sove med blod på hendene, skaper det så komplikasjoner. Depresjon, følelsen av tomhet, skyldfølelse.

 

Det har aldri falt deg inn at de komplikasjonene, følelse av tomhet og skyldfølelse er PÅ GRUNN av troen på påstander da? Jeg bare spør...

 

Nei, det kan jeg forsikre deg om at det er det ikke.

 

 

 

Spesielt når man da også har sett grusomme sider av både mennesker og livet. Man føler man mister all håp. Når man da tenker mer spirituelt og søker visdom og flaut nok, noen ganger tilgivelse, og forståelse for denne verden og hva man har gjort så er man ikke lengre fullt så selvdestruktiv.

 

Spirutuelt og søke visdom? Hva slags visdom? Kan du dele den visdommen med oss andre, for dette har jeg hørt mange religiøse påstå men aldri fått noe godt svar på hva slags visdom som kommer med spiritualitet og tro på påstander...

 

At livet er kun skole for sjelen og vi er her for å lære blant annet. Jeg tror ikke på noen helvete. Ingen annen enn den du skaper selv.

Jeg tror ikke Gud tilgir meg for det jeg gjør, for det er ikke opp til han å tilgi meg. Jeg tilgir meg selv og lærer av mine feil.

Jeg lever ikke etter andre regler enn de jeg skaper selv, det er en grunn til at vi/jeg har fri vilje. Derfor mener jeg at andre har like rett til å utnytte sin fri vilje like fullt.

Dette er litt av det jeg tenker.

 

 

Jeg føler meg bedre med meg selv, jeg forstår ikke hvorfor det plager deg slikt. Det er så jeg nesten blir bekymret her helt ærlig.

 

Helt greit at du har funnet din måte å føle deg bedre med deg selv, det jeg angrep var det at du tilsynelatende så på den løsningen som den eneste rette og alle andre som gale... Så du kan slutte å være så bekymret...

Når har jeg påstått at alt annet er galt?

Hvordan skal jeg klare å la vær å angripe deg personlig når du setter ord i munnen på meg hele tiden? Eller når du ignorerer det jeg sier men likevel føler du har rett til kritiserer meg? For eksempel det jeg har sagt gjentatte ganger; Dette er kun min mening og virkelighetsoppfatning .

Jeg kan da ikke tro på din og alle andres tro hvis jeg ikke er komfortable med det?

Det er jo du som tror at din måte er den eneste virkelige?

 

 

 

Og beklageligvis har dette ingenting med deg eller andre å gjøre. Tro på hva dere vil. Tro på hva du vil. Jeg har forklart deg så godt jeg kan nå flere ganger men du er totalt... beklager, invalid, rett og slett.

Å tro hva jeg vil kommer jeg til å fortsette å gjøre uavhengig av hva du skriver. Og igjen, klarer du ikke å svare på spørsmål uten person angrep så la det heller være.... Du kjenner ikke meg, du aner ikke hva jeg jobber med, hva jeg liker, etc, så hold dine meninger om meg for deg selv er du snill.

Det håper jeg du også gjør.

Du må da vel forstå at jeg blir frustrert. Jeg svarte deg og du valgte å ignorere svarene mine og stille samme spørsmål, bare verre formulert.

På hvilken måte fungerer dette egentlig på?

Disse reglene du setter for meg gjelder ikke deg selv kanskje?

Du begrenser meg og min tro på hundre måter men likevel gir deg selv fritt spillerom.

 

Jeg skal gjenta dette sitate ditt engang til.

 

 

Helt greit at du har funnet din måte å føle deg bedre med deg selv, det jeg angrep var det at du tilsynelatende så på den løsningen som den eneste rette og alle andre som gale...

 

Dette er jo deg.

 

 

 

Endret av Hårek
Feil bruk av sitatfunksjon
Lenke til kommentar

Dette er jo deg.

 

Da er det i så fall oss begge.... ;)

 

Og hvor ateistisk var du egentlig når du klarer å dra slike håpløse konklusjoner? Du sier du har "opplevd" ting, fantastiske "ting", men du er ikke den eneste som har gjort det.... Det har jeg også, men isteden for å hoppe til konklusjoner jeg ikke evner å stå inne for med dagens viten så velger jeg å stille meg kritisk til det, for hvordan VET jeg at det ikke var min egen hjerne som spilte meg et puss? Helt sikker kan jeg jo ikke være, eller hva?

 

Vi "tror" det vi ser fordi vi er opplært til å tro på hva vi kan se, som da en kompis og jeg sto og lakkerte et gulv for noen år siden og kompisen min plutselig fikk små ekle tentakler med sugekopper på i ansiktet... Jeg SÅ det med mine egne øyne og selvfølgelig spratt jeg tilbake, det skulle bare mangle, det hadde alle gjort når det viste seg at kompisen var en alien med tentakler der folk har fjes.... Hjertet mitt slo som bare faan i frykt og jeg sto og vurderte om det var riktig av meg å slå ham ihjel da den fornuftige delen av hjernen min kicket inn og jeg forsto at jeg hadde oppholdt meg for lenge i lakk dampen....

 

Og det er her mye av "problemet" til folk ligger når de "SER" ting, for de fleste av dem er ikke engang INNOM naturlige forklaringer, de hopper rett til superovernaturlig og gjør hva de kan for at det de "så" skal forbli superovernaturlig også. (Nei, selv om ikke DU eller noen andre kan forklare hva det er er ikke det dermed sagt at det faktisk ER superovernaturlig for det... Og derfor ingen grunn til å konkludere at det er overnaturlig, med eller uten super, heller...)

 

Kan det bevises derimot.... Men her kommer det en litt rar funfact, for samtelige av slike ting, enten de føles, sees eller høres, finnes ikke andre steder enn i den som så/hørte/følte det sin fantasi og KUN der!! Hvorfor er det slik? Hvorfor evner ingen av jordens 7 milliareder å komme med et eneste bittelite bevis for noe av de ville og ende mer spinnville påstandene om slikt enn nettopp sin egen fantasi? For enn så lenge er det jo alt slikt er, fantasi....

Lenke til kommentar

Dette er jo deg.

 

Da er det i så fall oss begge.... ;)

 

Og hvor ateistisk var du egentlig når du klarer å dra slike håpløse konklusjoner? Du sier du har "opplevd" ting, fantastiske "ting", men du er ikke den eneste som har gjort det.... Det har jeg også, men isteden for å hoppe til konklusjoner jeg ikke evner å stå inne for med dagens viten så velger jeg å stille meg kritisk til det, for hvordan VET jeg at det ikke var min egen hjerne som spilte meg et puss? Helt sikker kan jeg jo ikke være, eller hva?

 

Vi "tror" det vi ser fordi vi er opplært til å tro på hva vi kan se, som da en kompis og jeg sto og lakkerte et gulv for noen år siden og kompisen min plutselig fikk små ekle tentakler med sugekopper på i ansiktet... Jeg SÅ det med mine egne øyne og selvfølgelig spratt jeg tilbake, det skulle bare mangle, det hadde alle gjort når det viste seg at kompisen var en alien med tentakler der folk har fjes.... Hjertet mitt slo som bare faan i frykt og jeg sto og vurderte om det var riktig av meg å slå ham ihjel da den fornuftige delen av hjernen min kicket inn og jeg forsto at jeg hadde oppholdt meg for lenge i lakk dampen....

 

Og det er her mye av "problemet" til folk ligger når de "SER" ting, for de fleste av dem er ikke engang INNOM naturlige forklaringer, de hopper rett til superovernaturlig og gjør hva de kan for at det de "så" skal forbli superovernaturlig også. (Nei, selv om ikke DU eller noen andre kan forklare hva det er er ikke det dermed sagt at det faktisk ER superovernaturlig for det... Og derfor ingen grunn til å konkludere at det er overnaturlig, med eller uten super, heller...)

 

Kan det bevises derimot.... Men her kommer det en litt rar funfact, for samtelige av slike ting, enten de føles, sees eller høres, finnes ikke andre steder enn i den som så/hørte/følte det sin fantasi og KUN der!! Hvorfor er det slik? Hvorfor evner ingen av jordens 7 milliareder å komme med et eneste bittelite bevis for noe av de ville og ende mer spinnville påstandene om slikt enn nettopp sin egen fantasi? For enn så lenge er det jo alt slikt er, fantasi....

 

Det beste beviset hittil er vel dette:

 

 

Folk har bevist dette utallige ganger gjennom tidene. Amerikansk politi har til og med klarsynte folk som samarbeider med dem. Alt dette er bare ikke akseptert og godkjent av samfunnet og regjeringen, i hvert fall ikke offentlig.

Lenke til kommentar

Folk har bevist dette utallige ganger gjennom tidene. Amerikansk politi har til og med klarsynte folk som samarbeider med dem. Alt dette er bare ikke akseptert og godkjent av samfunnet og regjeringen, i hvert fall ikke offentlig.

Broren til en kompis av meg jobber i politiet. De fikk i en sak flere henvendelser fra en klarsynt som påsto at han visste hvor en som var savnet var, men politiet takket nei til tilbudet til pressen av en eller annen grunn fikk tak i historien, antegelig fra denne klarsynte selv.. Da gikk de med på å prøve denne klarsynte for å ikke la noen muligheter stå åpne....

 

De fant over hodet ingenting der denne klarsynte sa at vedkommende som var savnet lå, de søkte med hunder, dykkere og gikk mangard, men ingen savnet dukket opp... Så plutselig, i et øyeblikk med ufattelig klarhet, "så" plutselig denne klarsynte at liket var blitt flyttet til et nytt sted... Og politiet gjentok søkingen.... men akk, til ingen nytte... Tusenvis av skatte kroner var brent opp fordi en idiot som trodde han kunne SE slike ting....

 

Hvorfor er ikke slike klarsynte lotto milionærer egentlig? Kan det være fordi de ikke finner rumpa si med kart engang?

 

Og nei, dette er IKKE godkjent og akseptert av noen fordi det ikke finens ET ENESTE bevis for at noe av det faktisk virker... Igjen er det kun i fantasien til folk slikt spiller inn. Men misfortå meg ikke, jeg er fremdeles ÅPEN for at det kan være noe "mer" enn det vi kan se eller føle eller høre eller oppfatte, jeg er bare ikke åpen for det på forskudd.... og det er forskuddet slike klarsynte folk lever av... De lever av at vi ikke kan motbevise det de hevder heller, like lite som de kan bevise det... Samme som guder egentlig...

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har bevist dette utallige ganger gjennom tidene. Amerikansk politi har til og med klarsynte folk som samarbeider med dem. Alt dette er bare ikke akseptert og godkjent av samfunnet og regjeringen, i hvert fall ikke offentlig.

Broren til en kompis av meg jobber i politiet. De fikk i en sak flere henvendelser fra en klarsynt som påsto at han visste hvor en som var savnet var, men politiet takket nei til tilbudet til pressen av en eller annen grunn fikk tak i historien, antegelig fra denne klarsynte selv.. Da gikk de med på å prøve denne klarsynte for å ikke la noen muligheter stå åpne....

 

De fant over hodet ingenting der denne klarsynte sa at vedkommende som var savnet lå, de søkte med hunder, dykkere og gikk mangard, men ingen savnet dukket opp... Så plutselig, i et øyeblikk med ufattelig klarhet, "så" plutselig denne klarsynte at liket var blitt flyttet til et nytt sted... Og politiet gjentok søkingen.... men akk, til ingen nytte... Tusenvis av skatte kroner var brent opp fordi en idiot som trodde han kunne SE slike ting....

 

Hvorfor er ikke slike klarsynte lotto milionærer egentlig? Kan det være fordi de ikke finner rumpa si med kart engang?

 

Og nei, dette er IKKE godkjent og akseptert av noen fordi det ikke finens ET ENESTE bevis for at noe av det faktisk virker... Igjen er det kun i fantasien til folk slikt spiller inn. Men misfortå meg ikke, jeg er fremdeles ÅPEN for at det kan være noe "mer" enn det vi kan se eller føle eller høre eller oppfatte, jeg er bare ikke åpen for det på forskudd.... og det er forskuddet slike klarsynte folk lever av... De lever av at vi ikke kan motbevise det de hevder heller, like lite som de kan bevise det... Samme som guder egentlig...

 

Det fins jo alltid idioter her og der.

 

Hvis du ser på dokumentaren så er det flere bevis. Alt skjer i åsyn av vitenskapsmenn og andre frivillige.

Lenke til kommentar

Det fins jo alltid idioter her og der.

 

Hvis du ser på dokumentaren så er det flere bevis. Alt skjer i åsyn av vitenskapsmenn og andre frivillige.

Har ikke tilgang til youtube på denne PC'n akkurat nå, (hotel policy...) så jeg får ikke sett det og kan derfor ikke uttale meg om "bevisene" i videoen... skal se den når jeg kommer hjem...

 

Men føler vel egentlig at slikt stiller i samme kategori som helbredelse, der "alle" som tror påstår at det virker kjempebra, men så vidt jeg vet har sykehusnene til gode å ansette en eneste en og det er litt merkelig når helbredelse virker så himla bra, ikke sant?

 

 

Som redaktøren i en engelsk avis skrev til den selverklerte synske medarbeideren som var ansvarlig for horoskopene i avisen da han sa opp vedkommende: "Som du åpenbart allerede har forutsett får du herved sparken...." He he. Nei, de klarer ikke å finne igjen sin egen lommebok engang, langt mindre noe annet... At noen eller noe HAR blitt funnet av en klarsynt sier seg selv, men det er ingenting som tyder på at det var noe annet enn tilfeldigheter. Hadde de vært klarsynte så hadde se funnet ting hver gang, i hvertfall langt mer enn det som kan gå for tilfeldigheter... Og vi ville hatt en del klarsynte millionærer.... Skjønt, hvis alle som påstår de er klarsynte tippet riktig hver helg ville utbetalingene vært på noen knappe tusen....

Lenke til kommentar

Det fins jo alltid idioter her og der.

 

Hvis du ser på dokumentaren så er det flere bevis. Alt skjer i åsyn av vitenskapsmenn og andre frivillige.

Har ikke tilgang til youtube på denne PC'n akkurat nå, (hotel policy...) så jeg får ikke sett det og kan derfor ikke uttale meg om "bevisene" i videoen... skal se den når jeg kommer hjem...

 

Men føler vel egentlig at slikt stiller i samme kategori som helbredelse, der "alle" som tror påstår at det virker kjempebra, men så vidt jeg vet har sykehusnene til gode å ansette en eneste en og det er litt merkelig når helbredelse virker så himla bra, ikke sant?

 

 

Som redaktøren i en engelsk avis skrev til den selverklerte synske medarbeideren som var ansvarlig for horoskopene i avisen da han sa opp vedkommende: "Som du åpenbart allerede har forutsett får du herved sparken...." He he. Nei, de klarer ikke å finne igjen sin egen lommebok engang, langt mindre noe annet... At noen eller noe HAR blitt funnet av en klarsynt sier seg selv, men det er ingenting som tyder på at det var noe annet enn tilfeldigheter. Hadde de vært klarsynte så hadde se funnet ting hver gang, i hvertfall langt mer enn det som kan gå for tilfeldigheter... Og vi ville hatt en del klarsynte millionærer.... Skjønt, hvis alle som påstår de er klarsynte tippet riktig hver helg ville utbetalingene vært på noen knappe tusen....

 

At de skal lykkes 100% gang på gang er litt vel mye å kreve mener nå jeg. Ingen av oss er så god på noe som helst. Bare det at de i det hele tatt greier det er imponerende nok for meg. Selvsagt er jeg klar over at mange lyver på seg ditten og datten men jeg har ikke tenkt til å dra alle over en kam.

 

Ellers så er jeg mer opptatt av mine egne erfaring og prøver ikke å la meg påvirke så mye av hva andre sier.

Lenke til kommentar

[selvsagt er jeg klar over at mange lyver på seg ditten og datten men jeg har ikke tenkt til å dra alle over en kam.

Ikke jeg heller... Forholder meg temmelig nøytral til alt slikt til de har mer enn fantsi å henge det på...

 

 

E

llers så er jeg mer opptatt av mine egne erfaring og prøver ikke å la meg påvirke så mye av hva andre sier.

Det er viktig det, men det er også viktig å se kritisk på det man selv tror på, kanskje i større grad til og med enn det du ikke tror på... For vi mennesker har en lei tendens til å frede det vi TROR er riktig, da bruker vi gjerne både kognitiv dissonans og confirmation bias får å liksom stadfeste, gjerne ovenfor oss selv, som du hevder her, at det DU tror på er det eneste riktige...

 

Hvorfor konkludere den ene eeller den andre veien? Hvorfor ikke bare slå seg til ro med at de har for lite å slå i bordet med til at de trodd på? Hva er galt med å stille seg skeptisk og tvilende til ting som ikke har bedre underbygging enn dette? Syntes du konkluderer litt for mye på forskudd jeg, men deg om det...

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=vgJ7-R4Zpbk

 

Er helt hekta for tiden :)

Utrolig interressant dokumentarserie på til samen tre sesonger

der de går i dybden i en teori om at det er utenomjordiske som er disse "gudene" som har

kommer fra himmelen og hjulpet oss framover, bygd pyramidene og mange, mange andre store byggverk rundt om i verden som vi ikke engang med dagens teknologi klarer å gjenskape.

 

Dette er mye mer håndfaste bevis enn de feiloversatte bøkene som mange så hardnakka holder fast på, værtfall.

 

 

Håper å se en omskrivning av våre historiebøker rundt om i verden om ikke så altfor mange år,

der vi får avskrevet religionene en gang for alle :woot:

Om Maya-indianerne hadde rett får vi se om ett års tid :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har bevist dette utallige ganger gjennom tidene. Amerikansk politi har til og med klarsynte folk som samarbeider med dem. Alt dette er bare ikke akseptert og godkjent av samfunnet og regjeringen, i hvert fall ikke offentlig.

 

Har du noe annet enn din personlige synsing og en youtube video å komme med?

 

Et liv etter døden er semantisk umulighet, for hva pokker er vitsen med å kalle noe død, om man fortsatt lever?

 

Påstanden er således ikke at man har et liv etter døden, påstanden er at man er udødelig, og at en del av kroppen (den som utgjør bevisstheten, man antar vel at hjernen ikke er dette "noe") på ett eller annet vis blir usynlig, umålbart og trosser naturlovene (termodynamikkens 2. for starters) ved å beholde sin energi uten å bli tilført mer energi, for så å flyte over i en annen dimensjon.

 

Denne påstanden har, i motsetning til den klare løgnen du presenterer, aldri blitt bevist eller sannsynliggjort. Det er lite mer enn en krykke for de svake sjelene som ikke har de kognitive ferdighetene som skal til for å innse hvor tåpelig påstanden er.

 

Om du mener noe annet, kom med beviser andre enn folk som allerede har emosjonell overbevisning om denne magien kan forholde seg til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utrolig interressant dokumentarserie på til samen tre sesonger

der de går i dybden i en teori om at det er utenomjordiske som er disse "gudene" som har

kommer fra himmelen og hjulpet oss framover, bygd pyramidene og mange, mange andre store byggverk rundt om i verden som vi ikke engang med dagens teknologi klarer å gjenskape.

 

Interessant, så du sier at pyramidene ikke kan bygges med dagens teknologi?

 

Ikke gjør den tabben å blande fiksjon med fakta, det du presenterer her er bare nok en konspirasjonsteori, hvis fundament hviler mer på en mangel av bevis enn bevis i seg selv.

 

God tid, ubegrenset arbeidskraft og målrettethet er hva som får en pyramide bygd, det finnes ingen grunn til å blande inn romvesen eller usynlige rosa enhjørninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...